Gå til innhold

NÅR etter fødsel merker man at barnet har kolikk???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kommer d med en gang, eller kan d ta en uke el to???

er nervøs for at 2.man også er kolikk-barn...:/

Satser på at d går bra denne gangen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med min datter kom det ved uke 2-3....

Så om du bikker uke 3 denne gangen og barnet ikke har noen tegn på kolikk, tror jeg du slipper unna!! Tvi-tvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Med førstemann merket vi det fra dag 2. Andremann fikk det ikke før hun var nesten 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Hei. Det merker man ganske snart etter fødselen. Tenkte ikke noe over at det var kolikk før ca 3 uker etter fødselen, men når jeg ser tilbake på det i ettertid startet det hele ca 3 dager etter fødselen med min baby. Det gav seg ca 6 uker etter fødselen.Min sønn er nå 6 mnd, men vi er usikre på om det har vært kolikk eller melkealergi gutten har hatt.

Da vi skiftet til morsmelkerstattning fri for melkeproteiner ca 6 uker etter fødselen var det slutt på skrikingen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

min fikk etter ca 3 uker! er også gravid med nr 2 og livredd for at nr 2 også skal ha det. Er det vanlig at nr 2 også får, eller er det maks uflaks??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Førstemann begynte å gråte non-stop 12 timer etter fødselen. Hun hadde både kolikk og Kumelkprotein-intoleranse.

 

Med andremann merket jeg at han ble stadig mer sutrete og vanskelig å roe etter hvert, men ingen tegn til vondt i magen eller slik som storesøster hadde. Han hadde "bare" kumelkprotein-intoleranse, men langt mildere grad enn storesøster. Jeg kuttet ut melken i eget kostholdet så kunne jeg amme uten problemer.

 

Lykke til. Håper lillegull ikke har kolikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann hadde kolikk. Var innlagt i 7 dager etter fødsel og det var ikke tvil om at han hadde kolikk allerede da. Tror de var glad da vi ble utskrevet sånn som han illskrek ;) Han hadde kolikk i veldig sterk grad. Illskrek og vrengte seg i bue i 10-12 timer i strekk - hver eneste dag. Kunne stille klokken etter han. Viste seg etter hvert at han hadde melkeintoleranse og refluks.

 

Nr 2 sov opp til 22 timer i døgnet de første månedene og skrek aldri :) LUKSUS

 

Nr 3 slet litt med magevondt men det var fordi hun svelgte mye luft når hun drakk. Vil ikke kalle det kolikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Mn erfaring er at kolikk kan være andre ting enn det man kanskje tenker på med en gang. Min sønn hadde melkeallergi- skulle gjerne funnet det ut tidligere!

Neste gang skal jeg skrive ned alle symptomene, så jeg kan se mønsteret litt fortere(håper ikke det blir noe selvsagt..).

Anbefaler 'Barnets helsebok'- det er en slags logbok,skrevet av lege, der man kan skrive ned sånne ting og som inneholder litt tekst om ulike sykdommer også,). Kan ihvertfall bestilles på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min hadde kolikk så prøvde jeg faktisk å kjøpe en mormelkerstatning for babyer med melkeallergi,men her hjalp det ikke i det hele tatt.

Men kan være veldig lurt å prøve å finne ut om barnet har det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...