Gå til innhold

Oppdatering: Hvordan har vi det nå like før termin/permisjon osv..???


FrøkenJ

Anbefalte innlegg

Er i uke 34. Bare 2 1/2 uke igjen til perm. Gleder meg veldig til å gå ut nå Jobber 100% og er sliten. Bekkenet har egentlig slått seg helt vrang,men pga god tilrettelegging tror jeg at jeg skal klare å holde ut. Har ei lita jente på 16 mnd som kanskje blir forsømt av mamma som er sliten,så det blir iallefall for hennes del at jeg kanskje sykemelder meg.

Gleder meg veldig til å møte min lille gutt,og jeg håper vi klarer å finne ut hva han skal hete før han kommer. Er på tide nå.

 

Hvordan har dere andre det nå på tampen?forventinger,bekymringer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

 

jeg har siste arbeidsdag før permisjonen i dag:) så etter klokka tre så har jeg "fri" ett år, rart:)

jeg har vært sm 50 % noen uker men det er fordi det ikke går ann å tilpasse hele arbeidssituasjonen etter gravide. jeg føler nok også på dette med dattra mi men ho er jo 3,5 så det er jo litt annerledes.... skal bli godt å få litt bedre tid til henne nå i ukene før baby kommer....

 

gleder meg til å føde, vet at det gjør kjempe vondt men forventninga og spenninga når det er i gang og når det er over er verdt det. jeg vet ikke om det blir gutt eller jente så navn tar vi når vi er hjemme fra føden... må se litt hva som passer også:)

 

har igrunn ikke noen spes bekymringer... annet enn at jeg håper jeg blir like glad i dette barnet som den jenta jeg har fra før, det er vanskelig å forestille seg.

 

kroppen er ok, er ikke tung føler jeg men halsbrann og trøtt. bortsett fra det alt greit. kunne jeg bare bli ferdig med de små forbredelsene så er alt i boks:)

 

lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+0 i dag, og går ut i perm neste fredag (pga. KS to uker før termin). Sliten og lite motivert for jobbing, men heldigvis bare 5 vakter igen. Ikke i mål med utstyr, huset eller noe så her må mannen få baken i gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33+5. Er nå 100% sykemeldt pågrunn av bekkenløsning og svimmelhet. Er mye plaget av kynnere, var på føden for noen dager siden og legen så at livmorhalsen har forkortet seg fra 3,7cm- 2,2cm, i tillegg hadde den åpnet seg litt.

 

Fikk streng beskjed om å ta det med ro, for å ikke føde før tiden (fødte i uke 37+3 med nr1)

 

Krysser fingere og tær på at han ikke kommer før tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å telle ned; under 3 uker igjen! Jeg har nok vært utrolig heldig og bare hatt overkommelige plager stort sett gjennom hele svangerskapet, mens andre her har hatt litt å stri med. Men nå merker jeg at kroppen er utrolig tung og jeg blir fort sliten. Jeg har hele tiden hatt som et mål og jobbe helt ut hvis det lar seg gjøre, men de siste ukene sykemeldte jeg meg 20%, og det høres veldig lite ut, men det betyr at jeg kan jobbe en til to timer mindre hver dag, og så fort dagene ble litt kortere så hjalp det veldig mye. Sjefen min synes også det var en god ide for han så at jeg hadde begynt å slite meg ut litt på slutten av dagene i det siste. Men helt fri skal nok smake enda bedre!

:-)

 

Vi har ikke fått handlet inn så mye eller ordnet noe særlig, så blir litt stresset med tanke på hvor mye som kanskje burde vært gjort, så jeg regner med at det blir mye å gjøre i ukene før hun kommer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 9 dager igjen til min permisjon starter.. men nå har jeg da vært sykemeldt i 5 mnd allerede, så det blir jo ikke noen stor forskjell sånnsett da. Føler det er nå svangerskapet begynner å bli lettere. Legen sier jeg både ser og virker friskere ut, men at hun ikke vil sende meg tilbake til jobb nå som jeg endelig har blitt bedre. Jeg er helt enig med henne!

 

Det som begynner å bli tungt nå, er om natten når jeg skal sove, og ikke får hele sengen for meg selv.. klarer ikke å sovne.. ingen stillinger er gode, og jeg føler jeg får liggesår på lårene av alle plasser.

 

Gleder meg til fødselen jeg også, selv om jeg vet at det gjør vondt.. men som ei annen her over sier, spenningen og det at man vet hva godt som kommer ut av hele fødselen, gjør at man bare gleder seg :) Føler jeg kan sammenligne smerten under fødsel med smerten man får når man tar hull i ører, tatoverer seg eller noe sånt :P smerten er godt for noe, så man takler den med et smil.. gleder meg til å se den lille jenta mi.. men gleder meg nesten mest til å se storebroren sammen med henne :)

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 34....

Jeg har vært sykemeldt siden desember, så sånn sett blir det ikke annerledes å skulle gå ut i permisjon, men det er liksom en merkedag fordèt =)

 

Sånn ellers merkes det godt på kroppen at det nermer seg nå. Haugevis med ubehagelige stikkninger, masse kynnere (har hatt det siden uke 22), sover dårlig på natta- det er jo umulig å finne en behagelig liggestilling! Pluss at kroppen er rastløs og det er vondt å snu seg pga bekkenløsningen. Så jeg håper inderlig at hun ikke drøyer tiden, for da kommer jeg til å være sliten..

 

Gleder meg masse til å endelig holde henne i armene, og starte på utfordringen som tobarnsmamma :) Er også veldig spent på hvordan poden på (da) nylig fyllte 2 år blir å håndtere det å bli storebror!

 

Og ser veldig frem til masse kos og lange trilleturer i nydelig vårvær! =)

Fødselen ser jeg på som et nødvendig onde ;) Husker ikke så mye fra førstemann, jeg var helt i min egen lille bobble da.. Men håper det vil gå litt lettere denne gangen, mye tyder på at hun her er mindre enn broren var.

 

Masse lykke til alle dere andre, tenk nå har vi snart de små beibissene våre <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå begynner det å nærme seg! Jeg er vldig spent, og gleder meg masse til de ukjente, nye livet som vokser i magen. Skal bli deilig å bli ferdig.

Formen derimot, har ikke vært noe bra de siste dagene. Først hadde jeg en periode med mye kynnere, deretter halsbrann (har det litt enda), så hadde søsteren min fått omgangssyen og feber, you name it - og dermed ble jeg også smittet. Så bare få timer etter at jeg ble frisk fikk datteren min det også, og det varte hele natten. Utrolig slitsomt! Byttet ca 5 ganger på sengen, og løp frem og tilbake til soverommet. Hun var så kvalm stakkar og spydde så hun fikk tårer. Ble skikkelig redd, men det gikk jo bra til slutt. Nå er hun mye bedre og sover kjempe godt som normalt :o) Herlig å se datteren sin blir omsider frisk, selv om det er tøft å være midt oppi det..

------

 

Har 2 uker igjen til perm, det skal bli deilig! Går bare og venter :)

Så håper jeg det blir en varm og fin vår så man kan komme seg litt mere ut.

 

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten & lei er vel ganske dekkende for min del:))

 

Alt er tungt og vondt om dagen, og jeg klarer ikke å sove godt heller....

Hehe, så jeg håper hun kommer snart, for å si det sånn:)) Det at kroppen har fyllt seg opp med vann den siste uken, hjelper ikke akkurat på humøret...

 

Begynte med modningsakupunktur på onsdag, så det blir spennende å se om det er like effektivt denne gangen.. Forskjellen blir nå at sist gang var det jordmor som satte nåler, mens denne gangen er det ei som er fullt akupunktur utdannet. Så det vil si at hun setter nåler flere steder som også hjelper på andre plager:))

 

Tvitvi til alle apriljenter:))

-Jeg for min del håper på å snike i køen igjen... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...