Gå til innhold

Yes, vår datter på Veronica er 2 år, 3 måneder har sluttet med bleie


Anne-mor har nå 2 søte jenter

Anbefalte innlegg

Ja, vi har klart å få vår datter til å slutte med bleie.

Arbeidet med bleieslutt startet sist sommer. Jeg skjønte på ansiktsuttrykket at hun skulle bæsje. Ja, så da tok jeg henne i armene og løp på do.

Det var umulig å se på henne når hun tisset(dobesøk for det kom på senhøsten).

Etter sommeren var det få eller ingen bæsjebleier. Hun skjønte nok at det var best å bæsje på do, godt å slippe å få bæsj i bleien.

På senhøsten hendte det at hun bæsjet i bleie(etter leggetid), men det skyltes at hun var blitt storesøster. Det sluttet hun med da det ble jul og ferie for hele familien.

Jeg hadde henne hjemme noen dager fra barnehagen i skolens vinterferie (uke 8) og da hadde vi forberedt henne på at det da skulle være bleiefrie dager. Hun var enig hun, og det gikk stort sett bra. Vi var mye inne, og kun 1 lekasje pr dag i noen dager(sønd., mand. og tirsdag).

Etter 1 uke sluttet vi med bleie også på natten, tar henne opp når vi legger oss.

Hun har bleie når hun er ute og leker (i barnehagen), nå så lenge det er snø og kuldegrader. Hun har ikke vært uheldig i barnehagen i det hele tatt!

Hvordan går det for dere andre?

Hilsen stolt mamma!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fortsetter under...

Lenge siden du har skrevet dette innlegget da men.

 

Vi tok bleia av ham i fjor vår og det gikk veldig bra, men pga dårlig samarbeid med barnehagen og det at han fikk hard avføring gjorde at hele bleieavvenningen gikk i do. Han var bleiefri på dagtid i 3 mndr men måtte, igjen pga barnehagen, ha bleie på da han begynte der igjen etter ferien. Makan til late "tanter" skal man lete lenge etter tror jeg. Har forstått det sånn at de ikke er særlig interessert i å delta i selve bleieavvenningen så de vil man skal ta slikt i ferier, noe jeg syns er ganske latterlig.

 

Vi brukte da juleferien 2010 på å få bleia av han igjen og det gikk fint. Han har fremdeles skrekk for å bæsje i do pga hard avføring i sommer, var veldig vondt for ham å bæsje da så han forbinder det å bæsje i do med vondt å bæsje. I bhg mener de at han ikke er klar for å bæsje i do, men det var han klar for allerede i fjor vår da vi prøvde første gang. Han ga beskjed om at han måtte bæsje og han bæsjet både i do og potte flere ganger, men så fikk han hard avføring og vondt og fikk helt bæsjevegring. Vi jobber altså fremdeles med dette da men har begynt å lysne nå ser det ut som. Han bæsjet bittelitt i potta i går og var kjempestolt. Da fikk han klistremerke som han klistrer på et sånn skjema vi har laget til. Når han har bæsjet 5 ganger i do eller potte skal vi ta en tur på lekebutikken så skal han få velge seg en leke selv.

 

Hadde barnehagen vært mer samarbeidsvillige er jeg sikker på han hadde vært bleiefri etter sommeren i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...