Gå til innhold

Sliter så med kramper i setemuskulatur og legger om natten! Flere?


*Silkeblomst*

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden fått nattesøvnen forstyrret/avbrutt av at jeg får krampe i setet og i leggene. Utrolig ubehagelig og irriterende! Er vant til å få nattesøvnen forstyrret pga at vår to-åring kommer inn i sengen vår hver eneste natt, men disse krampene tar kaka!!! Prøver så godt jeg kan å avlaste, men det er ikke så lett når jeg må ligge på en av sidene. (Har vena cava-syndrom) Noen som har det på samme måte? Tar imot eventuelle råd med stor takk :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hadd kramper i leggene noen netter, og det jeg har gjort er å tøye leggene når jeg merker at de er litt stiv eller har hadd kramper dagen/natta i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Begynn med Magnesiumtabletter og strekk leggmusklene godt før du legger deg om kvelden. Du kan gjerne stå helt ytterst på ett trappetrinn med bare tærne, og ta slike tåhev opp og ned. Fungerte bra til meg i forrige svangerskap, men er heldighvis ikke plaget av det nå.

Hvis jeg våknet om natten, tok jeg slike tåhev en liten stund, og da gikk det bra igjen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd. Skal sannelig kjøpe meg noen slike magnesiumtabletter. Også skal jeg strekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...