Gå til innhold

plutselig gravid og alene....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg nå?

Jeg er sykemeldt fra studiene mine pga ekstrem svangerskapskvalme. Plutselig kastet samboeren min meg ut, og nå har jeg ikke jobb eller nesten ingen penger eller sted og bo.. bare de 6000 kronene i månedene i sykestipend. og jeg er gravid i uke 27... hva gjør jeg nå...? har ikke noen nær familie her, faren min er død og moren min er litt ustabil. Kan man få hjelp til å bo og sånn av sosialen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med NAV! Jeg har vært i omtrent samme situasjonen du er i nå. Fikk ikke allverdens hjelp der, måtte finne ut mye om lover og regler på egenhånd. Så ta deg litt tid til å lese på nettsidene deres.

Om ikke det alltid er så lett, er hvertfall det stedet som skal hjelpe deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Ta kontakt med familievernkontor. Der har de sosionomer som kan hjelpe deg med å finne fram i regelverk og lover, og gi deg en oversikt over hvilken hjelp du har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Som en over her skriver (med en liten stavefeil), kan du ta kontakt med amathea. Det er en rådgivningstjeneste, primært for gravide som er usikre på om de skal beholde/ta abort (noe jeg antar ikke er aktuelt for deg), men det kan nok også hjelpe deg. De gir råd om økonomisk situasjon og hva du har krav på, og kan nok hjelpe deg å finne ut hvor du skal henvende deg videre.

 

Lykke til! Håper alt løser seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også om de har sosionomtjeneste el lignende på studiestedet ditt. Vet de har det på UiO og andre større universiteter ihvertfall. De kan hjelpe deg å finne ut av ting, og de jeg kjenner som har erfaring sier at de er veldig flinke og hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...