Gå til innhold

Søvn...


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Hei!

"Knøtten" har den siste tiden sovet stabilt mye. Han har gjerne 3 lurer i løpet av dagen. To av disse er ofte på rundt 2 timer!

I tillegg har han blitt lagt i seng før 20.30 de siste kveldene, og da har han "tatt natt"! Det er helt skjønt å ha kveldene for seg selv igjen!! Ammer han ca hver 3-4 time fra kl 20 til kl 8.

 

Hvordan er det med dere??

Er noen av dere på et annet forum? Synes det er vel stille her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei:) Ja, er litt stille her... Jeg glemmer som regel å komme innom her når jeg er på dinbaby. Sjekker alltid Skravlesiden og 0-1år-siden... Får prøve å titte innom her litt oftere;)

 

Så deilig at dere har begynt å få litt rutiner om dagen og at han legger seg litt tidlig:) Her legger minsten seg ca kl 20, av og til litt før. Spiser en gang om natta (får bare mme) og er klar for dagen mellom kl06 og 07 en gang... Sover en dupp mellom hvert måltid, og midt på dagen har han en lang dupp. Idag ser det ut til at den lange duppen varer over 3 timer... Må ta å vekke ham snart tror jeg så ikke han sover altfor lenge nå og blir mye våken på natta. Har hatt ca halvannen uke nå hvor han har vært urolig om nettene og da har jeg bare sovet 3-5timer, og det blir litt lite... Jeg legger meg heller aldri og sover på dagen, så blir litt trøtt:P

 

Ellers har jeg begynt å jobbe litt igjen. Jobber annenhver uke og er annenhver uke hjemme. Skal fortsette med det helt fram til permisjonen er over i oktober. Mannen min er veldig glad for å kunne bli kjent med minsten og måtte ta seg av ham alene såpass tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke utforsket dinbaby så mye, visste ikke at vi desembermammaer hadde et eget forum jeg.. Som hun over her har jeg funnet veien til skravle og småtroll 0-1.. Så en link til denne siden på småtroll 0-1 i dag. Så hvordan kommer jeg meg hit på egen hånd??

 

Når det gjelder søvn så begynner vi å ha rutinene på plass. :)

 

Her er det også ca 3 dupper på dagtid. Den første i vogna i gangen på formiddagen. Han sover da alt fra 20 min til 1 times tid. Dupp nr 2 er i vogna ute på verandaen eller at vi triller tur. Sover da som regel rundt 3 timer. Så en dupp på ettermiddagen - enten i vogna inne i gangen eller i vogn/bæresele på butikken/kjøpesenteret om vi skal på handel.

 

Han legges for natta mellom klokka 19 og 20. Da sover han som regel til 8 - 9 før dagen begynner. Riktignok har han relativt ofte en liten våkenperiode rundt 5 - der han bruker en halvtime - time på å sovne igjen. Ofte tar pappaen han med ned på stua og lar han sove i vogna de siste timene sånn at jeg får sove i ro 3 timer i strekk. :) (våkner av hver minste lyd han lager, enten han er våken eller sover).

 

I løpet av natten spiser han ca hver tredje time, dvs rundt kl 23, 2, 5 og frokost kl 8. Før hadde han det første måltidet i 1 - 2 tiden på natten, men har fått et ekstra måltid nå i løpet av de siste 2 ukene. Spiser foresten ganske jevnt på dagtid også - hver tredje time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme inn på denne siden på egenhånd går du på det grønne søkefeltet øvert til venstre, gå inn på KLUBBSIDER, så velger du 2009 og etter det desember.

Artig at det er flere som finner veien inn hit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

vi har ei lita snuppe som nå er sine 5 mnd,merker at hun har blitt mer bestemt og ikke like enkel å legge til natten som før. Hun sovner rundt 21-22 tiden og sover til 5-6 tiden,men er trøtt igjen etter 1 times tid på morgenen og sover 2 timer da. + at hun har en 2 timersdupp rundt 13 14 tiden. hun får grøt til kvelds og på morgenen,fungerer fint,men hun sliter litt med hard mage etter grøten,tyr da til maltekstrakt som ser ut til å fungere greit :)

 

hvordan står d til med deres gullunger? noen begynt å rulle seg over fra rygg til mage?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...