Gå til innhold

Slimproppen har gått:-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jippi! Den gikk på Fredag.

Fremdeles 4,5 uke til termin, så jeg har noen uker igjen. Likevel er det veldig gøy at kroppen gjør seg klar til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å så spennende, det nærmer seg april damene sin tur nå:) lurer på om jeg ser noe til denne proppen denne gangen, sist gang merket jeg ikke noen propp... har du merket mer kynnere el etter den gikk? jeg har termin 3 april, og skal føde i arendal.... hva med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd jeg ikke kommer til å merke noe særlig hvis slimproppen skulle gå hos meg , har under hele svangerskapet vært plaget med mye utflod . Eller er det stor forskjell ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg merket den ikke, vet ikke om den gikk en gang.. slimproppen er en klump med blodblanda slim som enten kan gå i deler eller hel.... har ikke hørt at den kan forveksles med utflod men vet ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang gikk den med et lite popp! og begyndte med mase rier med en gang. Det var ikke til å ta feil av siden det var tykk utflod og slimete blod. Fikk baby to dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 5. April:-)

Jeg har for vane å sjekke papiret, og det var ikke til å ta feil av. Jeg har hatt mye utflod denne gangen, men slimproppen er mer geleaktig, og "større".

Sist gang gikk den også tidlig. Har hatt kynnere i mange mange uker, så jeg merker ingen forskjell på formen egentlig, men nå nærmer det seg jenter!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå så spennande. Kjenner eg gleda meg veldig, sjølv om eg har 6 veker igjen. Men førstemann kom 2 veker før så kven veit, kansje er det berre 4 veker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tegnet har kommet, ser det ut til på deg da! Da var det du som startet det hele, i hvertfall i følge her inne på terminklubben:) Jeg har også termin 5. April. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke slimproppen min går ennå! Fødte dagen etter slimproppen gikk forrige gang. Den gangen var det 17 dager før termin, og det er helt greit hvis slimproppen går 17 dager før denne gangen også :) Har termin 15 april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spørsmål... Kanskje litt dumt, men jeg lurer nå da. Hvordan fungerer dette med slimpropp? Kan det være det jeg har opplevd nå? I gårmorgen hadde jeg litt rød-brun utflod som ikke luktet som vanlig utflod. Det luktet ikke vondt på noen måte, men bare annen lukt. Har ikke vært plaget med utflod i svangerskapet, så ble litt bekymret. I dagtidlig var det det samme, men nå var den gul. Dette var kanskje litt privat, men må bare spørre. Synes det er litt flaut å spørre JM om alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette med slimproppen, men av de svarene jeg har fått til nå, så tror jeg det var slimproppen som gikk i går :D trodde den skulle være helt blank og at det skulle komme ganske mye slim på en gang.. som en vannmanet.. men først et par ganger på do den siste uken merket jeg ekstremt mye utflod, helt blankt og normalt.. bare veldig mye.. så plutselig fant jeg en hvit klump i trusa. Raegerte med en gang på utseendet til den, og måtte jo studere det litt :s haha, flaut og ekkelt, men jeg gjorde vertfall det.. den var skikkelig seig og var på størrelsen med en hubba bubba. Har lest mange plasser nå, og mange sier den kan være gul, hvit, rosa, gjennomsiktig osv.. men svært mange nevner en størrelse og konsistens som var akkurat som den.. en hvit hubba bubba. hehe. litt gøy om det er proppen som har gått, føler det er et godt stykke lenger i svangerskapet :D 21 dager igjen til termin :D gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Slimproppen min gikk fredag 12 mars, men ikke så mye forandringer i forhold til tidligere. Har gått med kraftige kynnere/ maserier og stikkinger nedentil i flere uker. Var på sykehuset dagen før på registrering. De hevdet at fødselen hadde startet, for kynnerne var så kraftige og regelmessige, men jeg var ikke enig i det. Og jeg hadde nok rett, for her går jeg likedan da. Modningen var ferdig også, så det er nok bare å gå i spenning, men kan nok gå lenge slik ennå.

 

Mange lurer på denne slimproppen. Dette er min erfaring av den :

Svangerskap nr 1: klar/blank geleaktig slimklump med litt blod i, ca 1 teskje stor el litt større. Svangerskap nr 2: så ingen slimpropp. Svangerskap nr 3: ingen slimpropp. Svangerskap nr 4: klar/blank geleaktig slim, ca 1 teskje stor. Kan ikke tro det er mulig å ta feil av utflod og slimproppen, men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slimproppem min gikk i dag!! klumpete, beigefarget utflod....og derretter noen klumper utover dagen. /sorry detaljer)

Jeg har termin om 12 dager, så jeg er kjempespendt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gikk slimproppen i deler, det startet for ca en uke siden. Både igår og idag gikk det store deler av den. fikk en dråpe blod på papire igår.

 

Er egentlig i uke 36+5 idag, men har fare får å føde for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...