Gå til innhold

huff....føler meg helt ubrukelig....plutselig masse kluss!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde fine rutiner på snuppa i januar. Hun sov hele natta, spiste og sov til faste tider på dagtid, tok flaske fint slik at jeg og sambo fikk litt kjærestetid. Snuppa var blid og fornøyd å alt var bare fint.

Men i begynnelsen av februar reiste jeg og snuppa bort, å da begynte problemene. Snuppa begynte å ha avføring kanskje hver 4.dag. Hun begynte å våkne flere ganger hver kveld med tydelige luftsmerter. Det eneste som hjelper er pupp, noe som igjen bare forverrer smertene.

Hun nekter TOTALT å ta flasken, blir illsint bare jeg tilbyr henne det (har prøvd både MM og MME, å 2 forskjellige flaskertyper og 3 forskjellige flasketuter).

Jeg er vel på grensen til å være deprimert, føler meg totalt ubrukelig, siden jeg tydeligvis ikke klarer å gi henne det hun trenger. Ammingen går fint, men jeg HATER den! (har ett veldig anstrengt forhold til mine bryst, pga mye "mobbing" i ungdomstiden).

Har lyst til å gå over til å bare gi flaske, men det nekter jo hun!!!

Synes forferdelig synd på henne når hun har vondt, men hun er heldigvis ikke totalt utrøstelig. Å hun får jo ut luften.

Føler også at hun er litt etter i utviklingen, blir jo 4mnd i neste uke. Hun smiler, men ler veldig sjeldent (har hørt hun har ledd 2-3ganger). Hun pludrer nesten ikke i det hele tatt. Får tak i lekene på babygymmen, å holder godt fast på disse. Snur seg på siden, men hater å ligge på magen.

Noen med råd for å få inn litt rutiner?? evt. hva jeg kan gjøre med luft/mageproblemene og påvenning med flaske??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lille deg!! Føler med deg!

 

Babyer liker rutiner, noe som gir trygghet. Det å reise bort blir brudd i babyens rutiner, og det kan ofte medføre "problemer". Det vil sikkert ta litt tid for jenten din før hun er inni de gamle rutinene sine, men har tro på at det vil gå seg til over tid:) Mye nytt for henne, og mange inntrykk som skal bearbeides.

Har du prøvd sukkervann mot luftsmertene? Det fungerer utmerket hos oss. Bruker hun smokk? Det å sutte på en smokk gjør at barnet slapper mer av i kroppen og dermed gir avkall på luft.

Tror jeg bare ville fortsatt å prøve å gi henne flaske, så vil hun forhåpentligvis ta det tilslutt.... Har du prøvd NUK sine flasker? De minner om kvinnebryst, og barnet må suge på samme måte.

 

For helt vondt av å lese om det du skriver!! Du må for all del ikke føle deg ubrukelig! Tenk, du er den viktigste personen i jenten din sitt liv! Hun ville ikke klart seg uten deg! Du er UNIK på det området!!!

 

Jeg synes absolutt ikke det høres ut som hun henger etter i utviklingen! Alle barn er forskjellige, og utvikler seg i SITT tempo! Det er viktig å tenke på! Noen er flinke til en ting, mens en annen er flink til andre ting;) Min gutt ler også veldig sjeldent, tror det kommer seg etter hvert som de blir eldre, og mye kan skje i løpet av 4.mnd! Jeg abbonerer på BAM sine blad, og der står det at det er først i 4.mnd at barnet ler høyt. Om du er veldig bekymret er helsestasjonen et godt alternativ- de har ofte mange gode råd!

 

Håper det ordner seg til det beste for deg og prinsessen din!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

koselig å se at du lurer på hvordan det går med meg :)

Går mye bedre nå. Snuppa tar fortsatt ikke flaske, men har liksom slått meg til ro med det. Har kjøpt ett ammesjal, så jeg kan "skjule" meg litt når jeg må gi snuppa mat.

Rutinene er nå så som så med. Legger henne i kl.19 å da sover hun til kl.08-09 bare avbrutt av 1-2amminger så skal absolutt ikke klage nå.

Mageproblemene hennes har kommet seg mye, å avføringen er blitt mer normal. Så det kommer seg sakte men sikkert :D

Snuppa har begynt å snu seg fra rygg til mage og tilbake igjen, å nå elsker hun å ligge på mage :D kan ligge lenge å leke for seg selv på gulvet :D

Hun ler og smiler hver dag nå, å jeg har begynt å nyte mammarollen mye mer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...