Gå til innhold

Hva skal vi ha i taket? Plater? Panel? Plast?


Gjest Sekretøsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Det hørtes ut som en massiv jobb, snøblomst?

 

Tenker panel selv, og ja, hvitt såklart! Blir å kjøpe plater da, muligens.... eller er det finest med en-og-en panel der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat gipset og malt badetaket og det ble knall. Kommer til og gjøre det samme når vi bygger ut loftet.

Jeg hadde gått for glatt tak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gipsplater i taket, helsparklet og malt hvite, synes det er det absolutt fineste. Fikk en fyr til å sparkle for oss da, så det skulle bli pent.

 

Om du ikke vil ha helt glatt tak ville jeg gått for hvitmalt panel, sånne tak-ess er ikke fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Ja, glatt tak er pent... har det i stua, men det er ikke sparkla, det er mer en sånn helspent duk på en måte. Hadde tenkt å ikke bruke så himla mye penger på det da! ;o)

Men kanskje panel er billigst og finest da, siden takess tydeligvis utgår (jeg er enig altså, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Palmesus. Sikkert en stor jobb, er glad vi ikke skal gjøre det selv ;o)

 

Panel er jo også veldig fint :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hehe, ja ikke sant ;)

 

dette er bare på soverommet vårt da, og vi skal som sagt ha panel på veggene. Da tenker jeg at kanskje hvitmalt panel i taket er fint. Skal ha cafe latte på veggene, og har brunt gulv og brun seng...

 

Jo, ja, panel i taket tror jeg det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panel er ganske fint, men det er også fint med slette tak. Slette tak gir bl.a mulighet for takrosetter, som kan være veldig fint over skikkelige lysekroner. Nye som gamle. Jeg har original perlestaff i to stuer, malt i tilnærmet lik originalfargen som var "møkkete grønngrå". Også fint, men definitivt ikke vanlig. Ellers hvite tak i perlestaffpanel lik den originale på 130 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Prekæs, nå er vi litt utenfor min rekkevidde! ;) Jada, det er kjempefint med tarkrosetter, i de rette romma! Som på min "bestefar" sin gård, med 2 giiiiiiiigastore stuer, så var det fint! På vårt lille soverom, neppe så aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk en rosett her, i den ene stua som ikke er spesielt stor, men siden taket var ødelagt tok jeg ned hele og fant perlestaffpanel. Skulle du falle for fristelsen til en liten rosett(:)) er ikke det så veldig kostbart, bare noen få hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Njei, tror fortsatt rosett er to much for et lite soverom, og ikke matcher helt skyvedørsgarderoben ;)

 

Ikke hvite vegge nei, har jo kjøpt maling!! :o)

 

Gerbera, vi skal da ikke selge! vi skal bo her til vi stryker med ;o) Slett tak skal undersøkes.....

 

Taket var slett, med en stoooooooor sprekke på midten! Ikke pent... nå er det ikke tak der, vi har revet det ned ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...