Gå til innhold

Hva anbefaler dere å bruke i vogna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er veldig i tvil ang hva vi vil kjøpe for å holde babyen varm i vogna.. Hører så mye forskjelling..

Hva er deres oppfattning av voksiposer, dunposer, skinnposer osv?

Og har dere noen gode tips til bra merker?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal bare ha ullfell i bunnen og dyne og tepper oppå.

Jeg er meget optimistisk på at det skal mildne i været;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er såpass varmt i været i april at det ikke er behov for pose, så da kommer jeg til å bruke dyna og et lammeskinn å ligge på. Jeg kommer til å bruke familiens skinnpose, som er 30 år gammel og er blitt brukt av 6-7 barn, men er like fin. Den holder godt på varmen til vinteren. Jeg har også en tynnere sovepose som jeg brukte til storesøster på vår og høst. Den har hull til selene til vogna og bilstolen- veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både god gammeldags skinnpose, og voksi classic. Skinnposen brukte jeg første vinteren til lillegutt, synes den var perfekt da. Neste vinter synes jeg ikke at den var stor nok, da den ikke kan pakkes godt nok rundt øvre del av barnet. Da tok jeg i bruk voksi posen. Den kan man snurpe godt sammen hele veien :)

Jeg har også god erfaring med oldenwalder posen, siden jeg jobber i bhg. Den er super! Like så varm som voksi, og er mindre sammenpakket.

Mange gode poser rundt omkring, disse har jeg erfaring med.

Når det gjelder hva jeg skal bruke når snuppa kommer ut i midten av april blir det nok ikke pose hvis temp er som jeg håper. Da blir det lammeskinn og dyne med teppe over tenker jeg.. Erfaringsmessig fra temp på den tiden på østlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo så heldige at vi får på våren da : ) Perfekt tid i grunn.. Jeg vet hvilken pose jeg skal ha til høsten, men kommer til å bruke dyne og teppe frem til høsten. Også har jeg noen dresser etter eldstemann som blir brukt om det blir nødvendig. 7 uker igjen nå.. Gleder meg så innmari til å hilse på han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er såpass mildt at vi kunn vil trenge soveskinn og dyne evt, teppe.

Har kjøpt to tynne hele dresser,.

 

Under 7 uker i gjenn, gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det blir lammeskinn i bunn, og så dyne over nå i begynnelsen. Lurte på å kjøpe en BuggySnuggle å ha når det blir litt varmere i været (bor i nordland, så det kan ennå være ganske kjølig i april-mai..)

 

Til høsten/vinteren igjen får jeg se om hun arver Voksi Urban posen til poden, eller om jeg vil prøve EasyGrow. Urbanposen er genial med både ull og dun, og med forlengerleddet holder posen til ungen er ferdig med dagsoving og vel så det =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det finnes en hel jungel av ulike vognposer, og like mange meninger om hvilken som er best, fant jeg ut at jeg vil vente med å kjøpe en til høsten kommer.

 

Den første tiden kommer jeg til å ha lammeullskinn i bunn, et tynt ullteppe innerst, og dyna på toppen. Tror uansett ikke jeg kommer til å gå ut og trille den første tiden de dagene det evt. skulle bli veldig kaldt.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange tilbakemeldinger :)

Er greit å vite hva dere andre aprilmammaer tenker!

Tror det blir så vi velger lammeskinn i bunn og ullteppe+dyne over :)

Tenker også på å kjøpe en MINI Dunpose, da flere jeg kjenner mener det er nyttig å ha om det skulle bli litt for kaldt. :)

 

Ønsker alle lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...