Gå til innhold

Trenger hjelp mot halsbrann !


judianna

Anbefalte innlegg

Hjelp ! Jeg føler som jeg brenner opp noen ganger , det svir så skikkelig at eg har lyst å kaste opp . . . En venninne snakket om noe Galvi et eller annet fra apoteket , men en annen sier den ikke hjelper i det hele tatt . . . noen gode råd , please ? . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg sliter også veldig med halsbrann. Var på apoteket i går og kjøpte Gaviscon tyggetabletter (finnes også i flytende form) og fikk endelig en god natts søvn.. For meg hjalp det veldig! Anbefaler å prøve det hvertfall=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE digg, det kan jeg skrive under på!! Jeg bruker "Link" tyggetabletter fra apoteket. Synes de funker fint, men hvis jeg har en kraftig runde, må jeg tygge de litt ofte.. Det er en del mat jeg holder meg unna; ting med kardemomme og kanel (boller utgår...), generelt sterkt krydret mat og veldig sur frukt (appelsin og ananas) bl.a.. Melk er deilig og demper brannen! Unner meg en sjokolademelk noen ganger...NAM!!

Håper det var noen brukbare tips :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... venter mitt 4 barn og har altid hatt masse halsbrann... Har prøvd d meste men d som funker aller aller best er noe så godt og enkelt som : LOVE HARTS... sånn en kjøper i butikken..6 kr for en rull.... ta en 3-4 stk når du kjenner d...viiiiiips borte....<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel på noe annet satt jeg å knasket flatbrød i natt! Hjalp bittelitt, men tror jeg tar meg en tur på apoteket i dag og kiosken, LOVE HARTS hørtes bare så godt ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også begynt å slite litt med halsbrann, og hos meg også hjelper det skikkelig med Love harts og sjokolademelk. Kjæresten min var veldig søt her om degen hvor han tenkte å forsikre seg om at jeg ikke skulle rissikere å bli tom, så han kjøpte de butikken hadde igjen; så nå har jeg 10 ruller liggende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen kalktabletter (kosttilskudd) liggende, og tenkte at siden kalk er basisk og halsbrann er syre, så ville kalken nøytralisere halsbrannen. Tar en tablett om dagen, og har ikke kjent noe mer til halsbrannen siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste nå følger jeg (utenom apotekvarer...)

Melk, mandler, love hearts.....you name it! Men, bank i bordet - etter en kombo av forskjellige, sluttet det iallefall å svi =) hehe...fremdeles eindel luft som må opp, men ikke ubehagelig iallefall! Håper det fortsetter....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til slutt nå prøvd Flytende Gaviscon , den smakte helt for jæv... , men den var effektiv , iallefall på meg .Så skal heller tåle noe sekunder med grusom smak , for etterpå var alt mye bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme, og det blir bare verre og verre nå når det nærmer seg termin. Love hearts funka i starten, men nå er det kun en nødløsning. Ellers er det som andre her sier en kombinasjon av ulike ting som hjelper best. I mitt tilfelle: melk, mandler og gaviscon. Styr unna juice, brus, sjokolade, kaffi, te, sterk mat, fet mat blablabla. Eneste kosen jeg unner meg er is og sjokolademelk. Og for all del ikke spis rett før leggetid. Ligg med hodet høyt om natten, og ligg på din venste side -veldig viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaviscon, Samarin, Link, Pepcidduo - spør om råd på apoteket! Et tips er også å drikke vann med presset sitron i, unngå mat du merker det trigges av (individuelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann med sitron i har jeg måttet slutte med, synes det er utrolig godt til vanlig, men nå er det blitt en utløsende faktor for meg. Så som du sier så er dette veldig individuelt. Jeg har også måttet så vidt begynt å ty til litt sterke midler og funnet ut at flytende Gaviscon funker når ingenting annet gjør!

 

De første gangene jeg prøvde det funket det ikke, men så hadde jeg fått med meg at du ikke må spise eller drikke noe etterpå, og at det er lurt å ta det en kort stund før leggetid. (Det stemmer ofte det som står på pakningsvedlegget! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link 1100 mg funker kjempe bra på meg!! Ble tipset av det på apoteket. Har brukt forskjellig andre ting man får kjøpt på apoteket, men linken funker aller best. Var veldig plaget med halsbrann før, men nå trenger jeg ikke engang ta en link hver dag. Det er helt utrolig deilig å slippe.

 

Jeg fikk mye mer halsbrann av å drikke vann. Like ille som juice, te og kaffe... Men du kan også forsøke å drikke kulturmelk eller kefirmelk. Det har også hjulpet meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangselleri! Det har visst en pH-verdi på 11, så det skal nøytralisere syren. Ellers kan det hjelpe med havregrøt om morgenen og grønn te utover dagen. Drikk også vann. Kutt ut all brus, kullsyredrikke, kaffe, svart te, sukker og for mye salt. Unngå fint brød, men spis heller Husmann knekkebrød elle andre grove ting.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg melk. Har ikke prøvd LOVE HARTS enda siden jeg spiste så masse av det i starten av svangerskapet at jeg er lei av de. Men leste faktisk i et blad at LOVE HARTS skal hjelpe imot halsbrann fordi de danner seg som et skumm lag øverst i mage sekken og hindrer syren i å komme opp i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjempemye halsbrann og har prøvd det meste siden dette er tredje svangerskap med halsbrann. Det absolutt mest effektive for meg har vært nyco. En blå flaske med pulver som du får kjøpt på kolonialbutikken eller apoteket. Du blander ut med vann og så legger det seg på toppen av magen og jindrer sure oppstøt. Det er ikke godt å ta, men supert rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepciduo fikk jeg beskjed på apoteket om IKKE å bruke,den har en annen effekt i magen slik at man ikke vet hvordan den innvirker på barnet...hadde nå gjort det en stund jeg da..Men Novalucid bruker jeg nå.Litt varierende effekt men lønner seg sitte oppreist en stund etter at man har tatt den.

Hørt at bananer skal være bra,men ikke prøvd selv!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her :o)

 

Gavison har jeg ikke prøvd, men Link synes jeg er helt fantastisk.

 

Det som også har hjulpet på meg når halsbrannen melder seg som verst er;

Grønn Doc halslinser, mynthol pastiller (fås kjøpt på Nille og Lakerol "Extreme" (med salmiakk). Brukt dem en stund nå:) og synes de smaker kjempegodt og:) jo sterkere halsbrannen er, jo mer må jeg ha! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge klart meg på Love Hearts og mandler , men de siste to ukene har jeg kapitulert og gått over til Gaviscon. Jeg bruker tyggetabletter, de smaker innmari vondt, men med full dose (tre-fire tabletter like før leggetid) funker de såpass at jeg iallefall får sove til like før klokken ringer om morgenen.

 

Mange her som anbefaler melk, det hjelper vanligvis veldig godt... i en kort stund før det kommer tilbake og biter deg i leggen og du får enda verre halsbrann... Men mandler er effektivt, og mange sverger til vann med litt sitronsaft i, eller et eggeglass med Cola Light. Men det MÅ visst være light-versjonen. Spør meg ikke hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...