Gå til innhold

Nattesøvn


Mive

Anbefalte innlegg

Jenta mi på seks uker sover veldig godt om natten, og noen netter kan hun sove hele natten. fra 00.00 - 08.00. Helsesøsteren mener at jeg må vekke henne på natta for å gi henne mat, men det har jeg aldri hørt før. Barnet sier jo i fra når det er sulten. Er det noen av dere vet om det er rett å vekke barnet om natta dersom det sover godt? evt. hva andre helsesøstre sier om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tvert i mot..

Jeg har fått beskjed om å ikke vekke barnet på natten, ikke skifte bleie eller noe. Ikke prate til det, for å lære forskjellen på dag og natt..

 

Men, så hærlig og så heldig du er som har barn som sover hele natten:) Heldiggris:) tihi.. Mi første gjorde det, men ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jenta di legger på seg, kan det vel ikke være nødvendig å vekke henne. Det har ihvertfall jeg fått beskjed om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det kan babyen, etter seks uker, sove til det våkner og vil ha mat. Selv har jeg en jente på nå tre og en halv uke som jeg må vekke for å mate. Hun legger godt på seg, men fikk beskjed at før hun er seks uker bør det ikke gå så lenge som fem eller seks timer før hun bør vekkes. Jeg har satt en grense på fem timer fordi jeg ikke vil venne henne til å våkne hver tredje time (selv om mange sier at alle babyer skal ha mat så ofte). Har snakket med folk som har gjort dette og angrer bittert i ettertid. Men er åtte timer kanskje litt lenge? Tror jeg hadde vekket henne etter 6-7 timer, men dette er jo selvfølgelig helt opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har også ei tulle som sover veldig godt på natten. Vekte henne først hver fjerde time, nå hver sjette time... Nå er hun fem uker til søndag. Men lurer på om jeg må fortsette med det?!? Hun har lagt på seg masse, og spiser ganske ofte på dagen(hver andre time). Men helsesøster sa også til meg at det ikke burde gå mer enn fem-seks timer... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Heldige dere.. :) Jenta mi på 7 uker har aldri sovet mer enn to timer i strekk.. og da går det ofte flere timer før hun sovner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...