Gå til innhold

Mye gråting....:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22.01.2010 fikk jeg en nydelig liten prinsesse! En helt perfekt liten tulle!

Og selvfølgelig så er jeg verdens stolteste mamma:-)

Dagene er fylt med mye glede og kos, men den lille prisessa gråter veldig mye!

Hun er veldig glupsk og ligger lenge ved puppen! ( får bare pupp)

Hun har veldig rask forbrenning.

Hun er vanskelig å få til å rape etter ammingen! Men vi får det som oftes til......

Hun gulper mye!

Hun vil ha, og får masse kos og nærhet!

 

Noen som har noen gode råd til en nybakt mor??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!!

 

Min lille prins er født på samme dag som jenta di...

 

Det kan jo være hun sliter med mye luft. Da kan kiropraktor hjelpe..

Ellera har jeg ikke så mange råd desverre,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg har en liten gutt på fire uker som sliter med luftsmerter. Jeg har fått anbefalt Minifom-dråper av helsesøster (og en rekke andre mødre...). Det skal gjøre slik at lufta blir lettere å få ut. Det er reseptfritt og fåes på apoteket. I tillegg har jeg hatt to kiropraktorbehandlinger og skal ha en til i neste uke. Det ser ut til å hjelpe på gutten min. Det er ihvertfall verdt et forsøk og er helt ufarlig, både dråpene og kiropraktor.

 

Hilsen Mikina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har også ei jente som har 1-2 gråterier på 3-4 timer i slengen gjennom døgnet. Eller... Nå tør jeg nok snart å si HADDE.

Jeg kom over ei amerikansk side som heter The Happiest Baby on the Block (http://www.happiestbaby.com/). Leste litt der og ble mer nysgjerrig. Alt det denne barnelegen sier er jo gammel lærdom som bare har blitt satt i system av han. Jeg ville prøve.

 

Jeg fant filmen hans på Isohunt (fy-fy, men jeg hadde ei som skreik NÅ og jeg hadde ikke tid til å lete etter nettbutikker som solgte den, som ville sende til Norge og i tillegg vente på at den skulle komme i posten).

(http://isohunt.com/torrent_details/93041857/The+Happiest+Baby?tab=summary)

 

Han snakker om de fem S'er.

 

- Swaddling ("innpakking", sånn som de gjorde med babyene før i tida, med armene tett inntil kroppen, ned langs siden). Noen barn blir urolige av dette, men gjør det likevel. Når du går videre så roer barnet seg raskt.

 

- Side/stomach - Å legge eller holde babyen på siden eller magen (dette gjelder bare mens man roer barnet ned, evt sideleie med støtte mens barnet sover)

 

- Shushing - Hvit lyd/monoton lyd. HØY lyd som støvsuger/føner. Jeg har en cd med lyder som heter "Ikke gråt". Du kan også spille inn lyder fra diverse maskiner selv. Evt, om du har tålmodighet til det, "shushe" selv. Babyen er vandt til HØY lyd fra magen din.

 

- Swinging - Gynging. Du kan vugge babyen i armene dine, bruke vugge, gyngestol... En teknikk han viser i filmen er å bare såvidt vugge barnets hode (det høres skummelt ut, men det er en liten og ufarlig bevegelse som skal til), men vugging fungerer også her.

 

- Sucking - Ja, nettopp suging. Smokk, bryst osv.

 

Alt dette er ting babyen savner fra livet i magen. Noen barn trenger noen ganger alle disse S'ene, andre ganger bare et par av dem. Man må prøve seg litt fram, men swaddlingen må til.

 

Her har vi prøvd dette i litt over ei uke. Litt tidlig for å si at det er den perfekte løsninga, MEN vi har gått fra flere timer med hysterisk hyling hver kveld/natt til 5-6 timer sammenhengende søvn. Når hun bli urolig og kanskje også rekker å bli ganske hysterisk, så pakker jeg henne inn og legger henne i armene mine for å bysse henne. Er hun skikkelig urolig trenger vi også fønerlyden. Det tar max 30 sek. før hun er helt rolig og ofte sover.

 

Det jeg også har merka er at når hun slapper av så kommer det MYE luft ut. Lufta som hun tidligere har kjempa for å få ut, den kommer nesten av seg selv når hun greier å slappe helt av.

 

Dette ble langt, men jeg håper det kan hjelpe andre slik det har hjulpet oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...