Gå til innhold

April: Yaddaline!


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Når blir E 1 år? Var det ca midt i mnd?*husker dårlig* Jeg husker jeg venta færlt på han...

Hvordan går det mad han? Har han begynt å gå?

Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 februar er den "store" dagen :oD

Han er en skikkelig klatremus for tiden. Driter i alle leker - finnes det noe eller noen som kan minne om en hinderløype så skal han klatre over det. Fikk mms på jobb i dag av stor liten krabat som klatra over "støttebjelkene" under spisebordet, og for en stund siden sendte jeg mms til mann og bestemødre av samme plutt som hadde dratt ut hele nederste skuffa og klatra over den... fikk bilde akkurat da han lå på magen på tvers av skuffen, hehe. Reiser seg opp og går med gåvogn/når vi holder ham, men har null balanse til å stå selv. Verdens blideste unge og tydelig mindre sjenert og mer sosial enn storesøsteren sin, for i åpen bhg har han ingen problemer med fremmede barn/mødre og kan like gjerne krype mot fanget til neon han ikke kjenner. Håper det er et godt tegn for barnehageoppstart i mars :o) Vi var nemlig så superheldige å få plass allerede nå (etter et lite tips om endring av oppstartsdato fra styrer i bhg). M fikk jo ikke plass før hun var nærmere 2,5...

 

Men jeg merker jo at fikle-alderen til M knapt kan karakteriseres som fiklealder. Da hun var på samme alder var det ingen problem å ha en løper og litt pynt på bordet (ikke hel duk, da). Denne gangen har jeg ikke hatt noe annet enn barneleker på bordet de siste 2 mnd, etter han begynte å dra seg opp i høyden. Han bruker nemlig ikke beina til å reise seg med, han drar seg opp etter armene til han får fotsålene nedi og så "går" han opp i full oppreist. Ser litt snålt ut, hehe. Beina stive som påler.

 

Nå er han hjemme med pappaen sin og til tross for drittvær med is, slaps og snø ute (ergo ikke verken vogn- eller bæremeisvennlig) så koser de seg, tror jeg (mulig Ø kjeder seg litt, hehe). Jeg er tilbake på jobb og kan på den ene siden ikke skjønne at han allerede er et år gammel, samtidig som jeg føler det er årevis siden jeg sist var på jobb (det er det jo strengt tatt; har vært hjemme i 1 år og 8mnd). Det "morsomme" er jo at jeg, som har noen utslitende, kjipe svangerskap og langtrukne fødsler faktisk har lyst på baby igjen, haha. Ø har IKKE lyst da, for han har jo ikke samme velsignede hormonglemselen som jeg. Så fler blir det nok ikke - jeg vil jo egentlig bare ha kosen, ikke alt det som ikke er stress. Og med de 2 nydelige og veldig enkle barna vi har satt til verden til nå, tør vi ikke utfordre flaksen vår mer heller. Jeg så jo for meg en sann prøvelse med barn med kollikk, allergi, null søvnbehov og det meste som er ustas med spedbarnsperioden, men det gikk nå veldig greit med Emil likevel. Om det hadde gått like fint en 3. gang tror jeg ikke vi tør finne ut. Med mindre det skjer et uhell da :o)

 

TUsen takk for muligheten til å skryte litt av min store (store - på 8mndkontrollen var han 1kg tyngre enn de andre gutta, haha) lille gutt som smiler og ler fra han står opp om morran - nå kaster jeg ballen til deg og din egen E - hva skjer i familien om dagene? Hvordan er utviklingen? Er hun lik storebror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, at han snart er ett år!! Morro å høre om han Blir liksom en påminnelse om hva som er i vente med vesla selvom hun er en del yngre. Man glemmer jo så fort! Han høres ut til å være en artig og travel lite krabat :-) Minner om Lille da han var liten. Travel og fysisk aktiv og såå nysgjerrig på alt livet hadde å tilby av opplevelser og ting (som bordpynt...) Vi orka ikke alt det der med å stoppe han i alt så vi gjorde hjemmet helt idiotisk barnesikkert (og plukkesikkert!),. Han kunne sikkert vært alene hjemme uten fare for å skade seg eller ødelegge noe...hehehe...Så det er kanskje en forkjell på jenter og gutter likevel. Vesla er så langt av et helt annet kaliber. Tar livet sååå med ro. Koser seg med lekene sine i grinda eller på golvet og har det ikke travel med å komme seg noe sted :-) Hun studerer mens hun ligger der, men har lite behov for å pille...foreløpig i hvertfall :) Hun står på alle fire og "husker" og vrir rompa til siden så hun straks setter seg opp. Ser nesten ut som det kommer før åling eller krabbing. Hun ligner meg da. jeg var (og er!!) lat og studerende. hihi..Ikke så stort behov for aktivitet. Jeg begynte å gå da jeg var 20 mnd.Latsabben :-) Ganske behanglig å ha det i den rekkefølgen. Lille har nok vært over gjennomsnittet aktiv og har tidvis slitt pusten ut av to sofaslitere ;-). Så av personlighet er de i hver sin ende av skalaen. Utseendemessig er de skummelt like. Når vesla har på seg bare arveklær er det akkurat som å vær 4 år bakover i tid. Heeelt makan. Alle kommenterer det. Ser nesten ikke forskjell på babybildene, men nå begynner de å bli litt mer ulike. Hun er naturlig nok litt rundere enn lille :-) Rart at de er så like egentlig, Gubben og jeg er helt forkjellige; jeg kys, han mørk, jeg blå øyne, han brune, jeg krøller, han slett hår, jeg helt lys hud, han gyullen som en tater. han blir faktisk ofte stoppet i tollen pga utseende. det blir IKKE jeg kan du si ;-)

 

Vi tør i hvertfall ikke satse på at det kommer ennå en velskapt liten en her..tenker at nå er vår lyye oppbrukt. Også fikk fi en sånn rolig kosebaby tilslutt. da er det definitivt slutt her. Ingen av oss ønkser fler. Av forskjellige grunner. Gubben synes nok bare nok er nok, han svetter litt med to innimellom - hehe. Jeg kunne nok hatt fler sånn sett, emn synes fødsel og graviditet er pyyyyyton enda jeg ikke har vært så dårlig som du. Mitt problem er heller tiden etter ig hva det gjør med kroppen min. Legger på meg sinnsykt under graviditeten OG ETTTER fødsel. Dessuten har jeg alltid sett for meg to. Og nå har vi en av hver så da er det jo veldig komplett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...