Gå til innhold

Sprsmål ang. fødeavdelingen og ABC-avdelingen


førstegang...1

Anbefalte innlegg

Fant først ut nå at de har en ABC avdelig. Hva ville dere ha annbefalt av disse to. Dette er min første fødsel og er veldig usikker på hvordan jeg vil ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Hei,

 

jeg har hørt veldig mye bra om ABC avdelingen på Ullevål, men har ikke født der selv - enda...

Men går til jordmor der nå - og har termin 02.03 - så da skal jeg føde der om ikke lenge.

 

Oppfølgingen i svangerskapet har vært veldig OK - og inntrykket så langt er at det ser ut til å være et bra sted å føde. Stor fødestue med dobbeltseng + fødekar.

 

De jordmødrene jeg har møtt så langt har vært veldig hyggelige.

 

Hvis du er innstilt på en fødsel uten smertelindring (annet enn evt. varmt vann og akupunktur) så ville jeg gått for ABC.

 

... ser jo nå at dette svaret kommer ett par år for sent, men kanskje til hjelp for andre :)

Endret av ma(mita)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei!

Har hørt fra en venninne som jobbet der, at det er et flott sted. Hun anbefalte det til meg. Men da må du ha hatt et problemfritt svangerskap, samt at du må være litt selvstendig når det kommer til fødsel og du får ingen smertelindring, annet enn paracet eller slik. Men der har du også en jordmor som har tid til deg hele tiden, og følger deg godt opp :) Men føler du at du trenger epidural eller så, så tror jeg du blir flyttet til fødeavd. Det er anbefalt å "bestille" rom der tidlig, da det er stor pågang :)

 

(ser at jeg henger litt etter jeg og)

Endret av Melindapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fødte på ABC sist og skal føde der igjen. Fekk akupunktur som smertelindring sist og skal ha det igjen. Må ha eit normalt svangerskap (les meir på nettsidene til ABC Ullevål om kriterier). Det fine er at ein får all oppfølging der på forhånd og blir trygg og kjent der før fødsel, samt at dersom det skulle forandre seg i siste liten slik at ein treng ekspertise/spesialutstyr/lege/ks eller slikt, så er den vanlige føden på Ullevål i samme etg med på "andre sida" av venterommet gjennom ein gang...kun få min. unna med andre ord. Det er svært beroligande for meg å tenka på....naturlig fødsel så langt det er mulig, men med "retrettmulighet" uten masse styr dersom noko ikkje går som planlagt.

Likte meg svært godt sist...hadde jordmorstudent der heile tida sist, samt jordmor litt ut og inn. Mannen fekk bu der (mot betaling sidan han ville overnatte - ABC ligger i hotellfløyen) og denne gangen skal nok også storebror være der etter fødsel.

Gjekk til fødselsforberedende kurs der sammen med mannen sist. Var informativt og beroligende for oss begge.

 

Min holdning er at fødsel er naturlig, noko som kvinner verden over klarer og er skapt for (med få unntak) og som kroppen takler dersom ein samarbeider med den....følte at ABC hjalp med dette. Hadde ein veldig fin fødsel sist, og håpar på ein minst like fin fødsel denne gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...