Gå til innhold

gynekologisk undersøkelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 4 uker igjen til termin og har foreløpig ikke hatt noen gyn undersøkelse. Når er det vanlig å ha det på slutten av svangerskapet? Jeg tenker for å se om noe er igang, evnt modning. Eller kjenner lege eller jordmor bare om hodet er festet utenpå magen? Hvem utfører gyn undersøkelse i så fall, lege eller jordmor? Jeg vet ikke hva som er vanlig rutine sånn sett. Min lege mente jo at det ikke var nødvendig med en ekstra undersøkelse siste måned, men har i hvert fall fått bestilt det for å føle meg tryggere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt noen gyn. undersøkelse gjennom svangerskapet, og har en uke til termin. Er det vanlig å ha dette? Jordmor kjenner om hodet er festet gjennom magen ja ;) Og åpning kjenner de vel etter når man kommer inn på føden og ting er i gang!?!?! Men mulig det gjøres forskjellig. Jeg er førstegangs, så vet ingen ting sikkert i grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare vanlig å ha undersøkelse i begynnelsen av svangerskapet. Min fastlege ville ikke ha undersøkelse for meg for å finne ut av modning og evt åpning. Er vel forskjellig fra lege til lege. Mulig JM ville gjort det, men jeg har ikke benyttet meg av det i dette svangerskapet. Tror nok du må spørre om en slik undersøkelse selv om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanlig med GU-undersøkelse på slutten av svangerskapet. Men 6uker etter fødsel har du etterkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege ville ikke ta noe Gynekologisk und. på meg etter de 12 første ukene, så vi skal ta det etterpå, samtidig med etterkontrollen. Har aldri hatt det så seint i svangerskapet før. At hodet er festet kjenner jordmor utenpå magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...