Gå til innhold

hull i ørene til ei lita jente... skal - skal ikke???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har en datter på 5 mnd, og jeg har SÅ lyst til At hun skal ta hull i ørere. jeg tenkte at jeg kunne gjøre det når hun var ca 8-9 mnd gammel..... veit om er sted hvor de gjør det på små barn. noen andre her som har gjort det på sine små??? og tror dere at et embla-plaster kanskje kan virke litt hemmende?? (det blir jo sagt at de gråter i noen sek, oxo er det over. og at de fikler ikke med ørene, så infeksjonsfaren er mindre. så lenge jeg renser og slik da!)

 

er usikker på om jeg skal eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE!!

 

Lykke til forresten.. Du la hodet ut til hogging nå.

 

Hull i ørene på små barn er ikke fint, eller bra.. Ville ventet til hun selv ønsker dette, og vet hva det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, la hodet mitt bli hugget ;) dette forumet har jo blitt rene galgen, er ingen spm her som er "korekte" uansett... ;)

 

er klar over at hun ikke er pyntedukke, hadde tenkt til å droppe løsneglene og løshåret altså, hihi...

 

har ingen jentebarn fra før, og jeg fikk hull i ørene selv da jeg var liten. husker ikke at jeg tok det angang. så det var bare et smp om råd fra dere med erfaring ang dette :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du i det heletatt vurderer det.....

Nei du bør ikke gjøre det.

 

Små barn er mye søtere med hele øreflipper, og å hulle dem er noe som de bør få bestemme selv når de blir litt eldre.

 

At foreldre huller ørene på sine små fordi det er såååå søtt er noe av det mest egoistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg jobber er det to små jenter med hull i ørene. Begge har blitt såre og fått betennelse pga fikling med øredobbene i det lille halvåret de har gått hos oss.

 

I tillegg er det stygt og veldig unødvendig. Og det er kanskje ikke vondt lenge, men hvorfor vil du gjøre jenta di vondt for at du syns det er fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss sier faren nei. Jeg kunne derimot tenke meg å pynte henne litt. Hun er en aldeles nydelig liten jente, og liker å pynte seg. Hun er nå 2 år, og veldig fasinert av øredobber.

Sikkert mye bedre å gjøre det på dem når de er så små, og ikke vente for lenge. Tror ikke en taper noe på det. Ikke særlig ideellt for 7 eller 10 åringer å ha ferske hull i ørene heller. Tror det er lurt å gjøre det tidlig. Tenkte ikke på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så lurt å ta hull i ørene på små barn, hvorfor er det mange frisører som nekter dette da? Og seriøse piercere nekter jo å gjøre noe på barn under 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt på mine to jenter når de var 1år. nå er de henholdsvis 5 og 6år gamle.

Angrer ikke et sekund! aldri har de hatt infeksjoner å aldri fikla med ørene. min tante unge på 5år tok nettopp hull å hun har plukket å dillet med ørene siden, noe som har resultert i ørten betennelser å dritt.

svigerinna mi sa rett ut at hun angret på at hun ikke gjorde det da hun var liten så hun hadde sluppet dette.

Så å si alle jenter ønsker hull i ørene før eller siden å om de ikke har lyst til å ha i noe så er det jo bare å ta ut øredobbene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var det jeg oxo trodde, men det var jo rene barnemisshandlingen... ;) men jeg spurte "skal - skal ikke", så er glad for tilbakemld.

 

datteren min er bare hjemme med meg, skal ikke i bhg før januar 2011. så akkurat det hadde ikke blitt noe prob.

 

møtte ei venninne av ei venninne som hadde gjort det. hun hadde brettet leppen, men ikke grått, oxo var det over. det eneste moren gjorde var å snakke med henne hele tiden...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre det på jenta mi og hun er 7 uker..Syntes det er fint jeg, å mye bedre å gjøre det når de er små før de begynner i barnhage ,da infeksjonfaren er størrre.Har snakket med 6 forkjellige akupunktører å alle sier det samme..Det er ingen punkter man ødlegger og det er svært litt smertenerver i øreflippen..Syntes det ikke er noe galt og ialefall ikke være enn å omskjære gutter(alle i USA gjør det nesten og tenk alle jødene og muslimene)Imyyyye mere smertefull ,lengre grotid og itilleg tre en region over øra på ungene uten å spørre de hva de vil tro på(motargumentet for de som sier at det er så ille å ta hull i ørene på barn som ikke kan si om de vil eller ikke)

 

Syntes folk er firkantet og har en veldig innsnevret tankegang når de syntes det er sååååå KRISE å gjøre det og roper nærmest barnemisshandling..nå må dere gi dere folkens!!geeeeeeeezz

 

HI,hvor er det de tar hull i ørene på barn?I Oslo eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall en god grunn til at du burde avstå:

Det er uopprettelig, la henne ta valget selv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo tidligere barn får hull i ørene, jo større sjanse for nikkelallergi.

Hilsen en med ekstremt sterk allergi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at noen frisører o.l i det hele tatt vil ta hull i ørene på små barn. For meg blir det barnemishandling. Vent til ungene er så gamle at de selv vil, og skjønner hva di går til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vente. Ørene slutter aldri å vokse, så hun kommer sikkert til å få skikkelig stygge hull.. Har en venninne sam har hull helt ned på kanten av øreflippen. Drit stygt

Ville vente til hun i hvertfall er gammel nok til å ønske dette selv. OG det er ikke sikkert noen kommer til å gjøre det heller. Hos oss tror jeg vi har en aldersgrense på 7 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull i ørene er hull i hodet!!!!!

 

Du EIER ikke dette barnet men du har fått en viktig oppgave som går ut på å ta vare på henne og oppdra henne. Hun er ikke en DUKKE!

Hvis du har litt mellom ørene så venter du til hun kan ta det valget selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster og jeg fikk hull tidlig, det var vanlig der vi bodde. Min søster har ingen problemer, men jeg er veldig allergisk og kan ikke bruke øredobber. Måtte slutte med øredobber rundt da jeg begynte på skolen og har aldri blitt bra. Får vonde sår som verker og det er skikkelig stygt. Og ikke mye vits i hull om jeg ikke kan bruke dem, liksom.

 

Anbefaler at du venter. Spør legen hvor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får frysninger på ryggen når jeg ser babyer og småbarn med hull i åra, vent til hun selv vil i det minste. Har ei på 4år som maser nå, men hun får pent vente noen år. Kjøpt slike man kan klistre på, og var stas nok det også.

Ikke gjør slike totalt unødvendige ting med de små for forfengelighetens skyld. Tenk på de smås aller beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi, så sint da! ;) håper ikke du blir like sint på de rundt deg når de SPØR om noe du mener er moralsk feil... det hadde vært synd.

 

men takk for svar :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gjør det!!! fy søren det er jo bare sykt! Hun må da for søren bli gammel nok til å i det minste ville det selv! Stakkars! Påføre babyen din smerte, for dine egne nykker! Infeksjonsfaren er MINDRE ja, hvorfor skal man ta den sjangsen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...