Gå til innhold

Min fødsel... Absolutt ikke som planlagt kan man si....


littlepeanut

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt fødselsplan liggende klar på sykehuset pga en liten smule fødselsangst. Den har vært klar siden oktober. På torsdag 14. januar tok min kjære bilen og kjørte eldstemann til skolen. Jeg hadde hatt atter en natt med dårlig søvn...( Har en tråd inne på et av forumene her om det... :)) Han kom hjem, og jeg sov. Våknet i 12 tiden av at jeg hadde nok en vond kynner/maserie. Syns den var litt vondere enn vanlig, men ikke mer enn at jeg klarte å sovne igjen. Hadde hatt antydning til blødning siden kvelden før, men ikke så mye tegn på at fødselen var i gang allikevel, så tenkte ikke mer på det. kl 13 våkner jeg igjen av en vond maserie. Jeg tenkte at jeg får stå opp og gå på do, og gå ned til min kjære som satt i sofaen og jobbet foran dataen. På do så jeg at blødningen hadde blitt større, og følte at jeg hadde mer vondt. Jeg ropte min kjære opp til meg og fortalte ham dette. Jeg stelte meg i full fart (dusjen som jeg hadde planlagt ble ikke noe av..) og vi satt oss ned foran dataen og timet riene. Ingen regelmassighet denne gangen heller. Alt fra 2 min til 6 min mellom hver rie, men de varte over minuttet alle sammen.

 

Etter ca en time slik, klokken var nærmere 14..30 klarer jeg ikke å stå på bena fordi det gjør så vondt. Min kjære sier, sykehuset next. På vei i bilen ringer jeg til KK og sier vi e på vei. Og man får jo alltid en bunsj med tullete spørsmål da. Selv om en ringer på innleggelsestelefonen. (og i tillegg hadde jeg jo svart på disse spm ikke senere enn to uker i forveien, sise gangen jeg var innom KK før fødselen....) Snakker så fort jeg klarer så jeg kan legge på, og står i bro i rier i setet på veien. Skriker som en galning. Og jeg som trodde jeg var en stille person!! :) Men sa ingen stygge ord da. Heldigvis. :) Liten kø i trafikken, selv om det nærmet seg rushtid, heldigvis.....

 

Vi ankommer KK 15.05 og jordmødrene hiver meg inn på nærmeste ledige rom (hadde egentlig gjort klart et lenger nede i gangen, men hadde ikke tid til å komme meg dit nei...) av med klærene og. Innen denne tid følte jeg at jeg måtte på do og bæsje, seriøst. Så jeg sier til min kjære i døren inn til kk jeg må presse.... Min kjære har mer eller mindre da bært meg fra bilen og inn, pga smerter...!! HAn er fantastisk.... !! Inne i sengen har jeg vondt, og jordmor ville finne ut hvor langt jeg var kommet. Jeg sier JEG VIL HA EPIDURAL! Har fødselsplan her får jeg sagt, før jordmor sier oi.... Jeg hadde da full åpning og hodet var nærmest på vei ut av seg selv. Jeg fikk lov å presse!! Ingen epidural på meg nei. Jeg ble en smule panisk. så jeg skrek jeg vil ha bedøvelse... (igjen forbauset jeg meg over hvor høylytt jeg kunne være!!) Jordmor leitet etter pcb blokkade eller hva det heter, men så på meg, så på min kjære og ser på åpningen. Vi kan glemme denne og ja.... Da presset jeg alt jeg kunne og ganske straks etter kom vår lille prinsesse til verden. Hun var født 15.20..... Var innom føden altså for så å dra til Barsel! hehe. Hører med til historien at jeg var etter siste besøk på KK ikke så veldig lysten på å dar for tidlig inn igjen, for de var ikke akkurat vennlige der nede når vi var der sist.

 

Jeg har altså hatt en styrtfødsel... En av mine største frykter i forbindelse med dette. Men det gikk bra. Heldigvis. Kun 4 pyntesting og noen heftige hemorider i etterkant.... Men en fantastisk herlig liten jente på 3690 gram og 50 cm som var 34 cm rundt hodet sover nå fredelig her ved siden av meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det. Kan love deg vi gjør det ja. :) Min kjære spøker med at det er den eneste babyen han kjenner til som skulle hatt fartsbot på veien ut... hehehe. :) Lykke til til dere og.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...