Gå til innhold

smaksprøver og en tann!


Frøkna vårbarn 2014

Anbefalte innlegg

Veslefrøkna starta med smaksprøver i dag. Fikk avokado, sviskepurè og banan. Var vel mest bananen hun fikk noe i seg av... men det tar jo litt tid å lære det der med tunga, he he.

 

OG så fant jeg begynnelsen til en tann i dag! Så vidt kommet over tannkjøttet. Ikke rart hun er sutrete og slimete for tida!

 

Ellers går det bra, hun sover godt om natta når hun endelig sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med en tann :-) Jeg går og venter selv, hun har tygget på alt hun kommer over siden desember, og i forrige uke var hun sur og gretten. Men ingen tann enda... Vi har og begynt å gi mat. Hun spiser nå avocado og banan mos, potet og gulrot mos, kålrabi og potet mos. Skal teste ut med brokkoli også :-) Inatt sov hun hele natten gjennom, håper det fortsetter... Hvor mange måltid gir du per dag? Jeg gir henne mat til middag, og lurer på når jeg skal øke til 2 ganger om dagen, ja i tillegg til mme såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt opp og ned hvor mye hun får etter hva vi driver med. I går var vi ute hele dagen så da fikk hun bare litt grøt på kvelden. I dag har hun feks fått litt grøt til formiddagsmat og skal teste ut en gulrot/eple mos jeg har lagd nå når hun våkner etter formiddagsluren sin.

 

Nå har tann nr 2 også begynt å komme opp så nå har hun en tann som er på god vei opp og en som så vidt stikker opp av tannkjøttet. Hun var litt sutrete en stund, men er generelt lite sutrete så når jeg sier at "nå er hun sutrete" så ser folk bare rart på meg, he he. Merket egentlig tannutbruddene best på at hun siklet mye og suttet veldig mye på fingrene sine.

 

Hun sover natten gjennom så og si hver natt, hører bare til unntakene at hun ikke gjør det, og er da som regel lett å få til å sovne igjen. Sover fra ca kl 21 til et sted mellom 8 og 9. Har henne på eget rom nå, med dørene åpne i mellom. Prøver å få henne til å sovne tidligere, men tror eneste måten å få til det er å stå opp tidligere og jeg har vært for glad i å sove om morgenene nå så har ikke fått det til ennå. Men før sov hun fra 24 til 10 så vi får i alle fall litt "voksentid" etter kl 21.

 

Av og til sover hun ikke spesielt mye om dagen. I går var vi feks på farta hele dagen (Ikea osv) og da sov hun bare litt i vogna på Ikea og i bilen på vei fra sted til sted. I dag feks så våkna hun kl 8 og sovna igjen kl 11.30 og sover fortsatt (klokka er nå snart 15).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har starta med litt smaksprøver vi også, ikke alt som er like godt tydeligvis:) Lucas får grøt hver dag, og det synes han er kjempe godt, spiser som en helt og griser litt:-P Men det hører vell med:)

Venter på tenner her også, det virker som det klør skikkelig i munnen, pluss at han er veldig rød i kinnene hele tiden:)

Her er alt bare bra ellers, han har sovet hele natta siden han var 2,5 mnd..

I morgen skal vi på 4 mnders gruppe med fysio, blir spennende å se hvor lang og tung han har blitt nå, han blir jo 5 mnd neste uke..... Tia går så altfor fort og de vokser så fort... Merkes godt at de har blitt større, har liksom ikke tid til å ligge i hendene å kose lenger, skal helst stå i fanget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna: Når du lager mos med eple, koker du det først? Leste at en skal koke de pga allergener, men vi har ikke noen allergier i familiene, så jeg lurer på å bare la det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kokte både gulerøttene og eplet, med skall. Og moste med stavmikseren etterpå. Hørt at man bare kan raspe det også. På farsiden er det endel allergier (den ene tanta er allergisk mot hasselnøtter og den andre for melk) så jeg prøver å styre unna sånne ting som kan gi allergi, som feks sitrusfrukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...