Gå til innhold

Snart 16 år og flytte hjemmefra


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår blir 16 år i år, og vi har en leilighet her i byen. Hun ønsker å flytte inn i den. Det er like langt til skolen fra vår leilighet som til den hun ønsker å flytte til.

 

Mange flytter jo hjemmefra for å gå på skole evt jobbe, men hvor heldig er det? Jeg er veldig usikker på om vi gir henne for mye ansvar med å flytte eller om hun vokser med oppgaven. Skal også si at hun er voksen for alderen - har kjæreste og er ikke ute å fester.

 

Noen som flytta hjemmefra tidlig og som har erfaringer rundt dette, evt andre meninger: bør vi la henne få denne muligheten eller bør hun bo hjemme hos mamman sin litt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg flyttet i egen leilighet da jeg var 18. Jeg var vandt til å ta ansvar, da jeg var oppvokst i et havarert hjem med alkholisert mor og forsvunnet far.. Jeg bodde på forskjellige institusjoner og i et fosterhejm som jeg likte utrolig godt, men da jeg ble flyttet tilbake til en institusjon fordi jeg hadde oppført meg dårlig, flyttet jeg så fort jeg kunne.. Det gikk ganske bra, bortsett fra noen klager fra sure naboer ;)

 

Er leiligheten langt fra der dere bor nå? På en måte syns jeg datteren deres burde få en sjanse, men på en annen måte syns jeg det er litt for tidlig. Hvis leiligheten ikke er langt ifra dere, går det jo an å prøve og hvis det viser seg å ikke gå, kan hun jo bare flytte hjem igjen?

 

Som lærer har jeg vært borti dette før, og for noen så går det strålende, men det er jo dessverre de som ikke klarer seg. Men som du selv sier, så er hun moden og voksen for alderen, og da syns jeg egentlig at hun skal få prøve seg.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...