Gå til innhold

mistet systra mi i tragiske omstendigheter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hun og kjæresten hinna døde tragiskt i enn brann for over 1 år sida..er det noen som har vert i en lignende sitvasjon og kan svare på kor lenge den intense smerten varer..har det so forferdlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet broren min for tre år siden. Det var et stort sjokk. Det er fortsatt utrolig trist og vanskelig. Livet mitt er liksom delt inn i "før og etter" han døde. Tror livet alltid vil være vanskelig, men at man kanskje lærer seg å leve et annerledes liv?

 

Jeg var sykmeldt noen måneder etter han døde, da jeg var mest i sjokk. Man bruker mye energi på å sørge. Hvis du fungerer dårlig i det daglige, ville jeg begynt å gå til timer hos psykolog. Eventuelt kan samtaler med prest være til hjelp. Jeg gikk til samtaler hos en sykehusprest en stund.

 

Send meg gjerne en privat melding om du vil snakke mer. Jeg føler med deg. Livet er hardt og brutalt, ikke slik jeg trodde det skulle bli. Men prøver å fokusere på det positive i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære venn !

Føler masse med deg ! Jeg mistet selv søsteren min for nesten 6 år siden , men sorgen er der fortsatt selv om man på en måte lærer å leve med det . Hun hadde riktignok vært syk i mange år , men kom likevel som et sjokk pga hun var på bedringens vei . For meg hjalp det veldig å snakke om henne , prøv å tenke på at søsteren din ville vært mye mer glad der hun er nå , når hun vet at du vil prøve å se positivt på livet fremover og leve livet ditt på beste måte du klarer . For søsteren din passer på deg , det vet jeg . Det gjør søsteren min for meg og ! Et annet godt råd , som omtrent har vært avgjørende for å jeg klarer å takle det , er å ALDRI tenke at slik som dette skal det alltid være , som f eks " hun er ikke der i neste uke , til neste jul , på min neste bursdag osv . . . ta ALLTID en dag om gangen , si til deg selv , " dette er en ny dag hun ikke er her , men jeg skal klare å komme meg gjennom dagen og være glad for alle de gode minnene jeg har om henne , for det gjør henne glad å se at jeg skal klare dette "

 

God klem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Først en stor klem til deg!!!!!

 

Jeg mistet en yngre bror i en ulykke for snart 2 år siden. Den intense smerten varierer. Noen dager er den nesten uutholdelig, mens andre ganger er sorgen der - men ikke intens.

 

Men når du skriver at den intense smerten er der, over 1 år etter brannen, ville jeg tatt kontakt med noen "proffe" for å snakke om sorgen. Selv hadde jeg behov for oppfølging av psykiatiren etter at broren min døde, og har fremdeles oppfølging derfra snart 2 år etter. Jeg måtte ha en periode på antidepressiva for å klare takle sorgen og leve videre. Sorgen ble ikke lettere, men jeg klarte å forholde meg til den og ikke bare virkningene.

 

For meg, foreldrene mine og de andre som stod nær bror min, har det å snakke sammen med hverandre og andre vært nøkkelen til å leve med sorgen.

 

Sorgen forsvinner aldri! Men en lærer å leve med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...