Gå til innhold

April: Godt Nytt År, ladies!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jula over *puh*. Koselig men slitsomt med jul i eget hus med innras av familie hele julen... Håper dere andre har hatt en fin jul og at 2010 blir et bra år for dere.

Ble lite tid på forumet før jul. Juleforberedelser...og ja..sommel. Skjønner av og til ikke hva tiden brukes til?!? Og hvordan skal jeg reke alt jeg ikke gjør men burde gjøre når jeg begynner å jobbe? Grøss og gru..må jeg virlkelig ut av denne hjemmeværende-joggebuske-bobla jeg lever i? Får neppe plass i noen andre bukser heller.. :-(

Har spist meg opp skikkelig i jula kan man si...og resten av året og..;-( Veier nå intet mindre enn 20 kg mer enn når jeg ble gravid med vesla sommeren 2008, og 30 kg mer enn da jeg ble garvid med storebror...) Dååånnn.

Så; nå skal det slankes....Jeg har jo gjort det før. Så burde klare det igjen. Har faktisk gått ned ca 50 kg tidligere...bare så synd det var de samme 10- 15 kg om og om og om igjen.... Nåja...50 kg hadde nok vært litt for mye å gå ned. Heldigvis.

I et desperat forsøk på å komme i gang med trening (noe jeg aldeles ikke vil og har 1000 unnskyldninger til ikke å gjøre..) har jeg kjøpt meg (og familien) en nyttårsgave - Nintendo Wii. Nå skal mor opp av sofaen. Så nå driver jeg på her på dagtid da - når vesla sover. Med lukkede persienner. Gymper av og på dette balansebrettet. Bommer og snubler og henger etter - og holder på å fnise meg ihjel. Så om ikke annet så jeg det da i hvertfall gøy. Blir sliten også, selvom det er skuffende få kalorier som forbrennes i flg Wii'en. Kanskje den regner feil? Tror nok det *fnis* ..eller så er det meg som er i ufattelig dårlig form - noe jeg ikke kan tro *fniser* Humøret er i hvertfall upåklagelig. feit og blid. :-D

Så da vet dere hva nyttårsforsettet mitt er.....

Hva er deres planer for 2010?

 

og Yaddaline: Jeg har ikke glemte det...bare spist meg så ufattelig sløv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym og greier - antar det er Aprilbaby som prøver å gjemme seg? :oDDD

 

Her har fjoråret hatt en fin avslutning, og nyåret fått en fin start. Vi har ikke hatt et eneste selskap hjemme hos oss i år (jula hos svogers, 1. dag hos svigermor og mamma bortreist til familie hele jula, nyttår hos et vennepar med barn på samme alder som våre) og det er nesten litt trist, hehe. Men - så slapp jeg i alle fall billig på forberedelsesfronten. Var godt i gang med vektklubb.no før jul (har jo bare nesten 25kg for mye nå, ifht hva "trivselsvekta" mi er (ca der jeg var da jeg giftet meg altså). Ikke mye tyngre enn før jeg fikk Emil, men var jo allerede da godt overvektig (litt skrekk å registrere meg på vektklubb og de opplyste meg om hvordan det stod til med bmi'en min). Men jul er jo tiden for å kose seg og det har jeg gjort til gangs. Ø hadde noen feriedager tilgode som han fikk overført til i år og som han tok ut nå over nyttår, så vi har vært på hytta siden 2. januar. Deilig iskaldt og strålende sol på Evje.

 

Var som sagt godt i gang med slænkis før jul og hadde faktisk blitt kvitt godtesuget. Dumme, dumme meg som vente meg til kveldssnacks igjen. Vi er nemlig ganske sunne i matveien på "dagtid", men etter at ungene er lagt er vi jo totalt suckers. Chips, brus og godis *blæh*. Så nå har siste godteriting blitt fortært og vi skal ikke handle mer før...påske... eller aller helst jul. Godteavvenning i dag altså, gubben sutrer etter brus i sofaen ved siden av meg og det er min beste motivasjon for da kan jeg være hun flinke som sier at "nei, nå skal vi være sunne", haha :oD Te har ikke helt samme schvungen over seg, men det får bare være. På mandag er det bare å face skrekken over juleflesket og trø på badevekta (med åpne øyne).

 

Mindre enn en mnd til jeg skal tilbake på jobb og jeg ser ikke lystbetont på det akkurat. Mye som skjer på jobb for tiden og for å være helt ærlig titter jeg etter noe annet. Litt dårlig selvtillit skal innrømmes (man blir jo litt svekket i toppen etter nærmere 2 år hjemme på sofaen) men jeg prøver i alle fall. Skummelt!! Jeg er ganske flink til å selge det meste, men å selge meg selv på et jobbintervju suger jeg max på. Jeg er flinkere til å snike meg inn i en nobrainjobb og deretter klatre innad når jeg kan vise hva jeg kan fremfor å fortelle om det :oD Så om noen vet om noe med "normal arbeidstid" (etter 15 år med jobbing hver jul, 2 eller fler kvelder i uka og annenhver helg er jeg litt lei "turnus") er det bare å si i fra ;o)

 

Så får vi bare håpe at 2010 blir Året, da nye drømmer går i oppfyllelse for oss alle. Godt nyttår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??? Anonym?? Hvordan skjedde det? Så det ikke før nå når jeg begynte å lese innlegget til Yaddaline, jeg. Hadde ikke tenkt å prøve meg på noe hemlighetskremeri altså.....

 

Nå skal jeg lese videre i innlegget fra Yaddaline her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært meg som hadde skrevet innlegget ditt, Yaddaline.... Ja, rent bortsett fra hvor julen ble feiret da... Gikk på badevekten jeg og. Ikke med åpne øyne, men mer med mysende håpefulleøyne......håpet forsvant fort. Det var værre enn fryktet. 6 kg mer enn sist ( i høst en gang)...Så nå er det altså smalhans her i gården, og jeg har resitert meg på vektklubben til Grete Roede...og vært svært pliktoppfyllende denne uken.

Gubben her i gården sutere og over det gode og hemmelige kveldsliv som forsvant med nye forsetter. Vi og har hatt sunt kosthold frem til kl 19, og så godteorgie etter 19..hver dag. Huff. ikke rart vekta flyr i været. Jo mer man veier, dess mindre bevegelse orker man, dess mindre kalorier tåler man før vektgrafen går rett opp...Huff. Må snu denne trenden.

Da jeg skulle lage meg en bruker på Wii en skulle jeg lage en figur som skal være meg og som jeg skal styre i "spillet" (en såkalt Mii). Man velger hår, øyne, hudfarge etc utfra eget utseende.. Når man er ferdig gjøres en bodytest der bl.a. balanse og VEKT/BMI blir målt. Man trenger ikke vite hva man veier, men får passet påskrevet grundig likevel. FEIT.....også este figuren min ut så resten av familien så ut som fysrtikker ved siden av meg...Hm..smigrende....,trodde det bare var fra barn og fulle folk man skulle høre sannheten..*S*

 

Pussig dette med jobb og. Jeg og driver og tittet litt og har faktisk ringt på en jobb (for første gang på årevis) i dag. Har veldig lyst på den, og den er rett borti gata her... I stedet for 45-60 min hver vei....Og den var som skapt for meg. Men så var det det med selvtillit som du skriver da. Er vel litt typsik oss jenter at vi har vondt for å selge oss selv og heller sikter lavere og rusler oppover med tiden. For min egendel må jeg si at dette med overvekten og får meg til å stille i denne situasjonen med mer lut nakke enn jeg har gjort før..Man ser ut som man føler seg....øker vel ikke akkurat sjansen å se ut som en ballong med nedsunket hode? :-). Har bestemt meg for å søke, og kommer jeg på intervju skal jeg kjøpe et magisk antrekk :-). Hva slags jobber tittet du etter? Har du sett noe av interesse? Jeg har fulgt med i 2 år uten å se noe som frister, så dette blir veldig spennede.Litt for spennende? Blir helt dårlig i magan bare av å skrive om jobben. Er så pysete at jeg ikke har byttet arbeidsgiver på 13 år jeg...bare klatret internt.

 

Så det blir et spennende år dette Yaddaline. Slanke i nye jobber begge to :-D

Kanskje vi skal lage en vekttråd her inne, Yaddaline? Der vi kan forplikte oss til å rapportere om ukentlig vekttap til hverandre, støtte og motivere hverandre? Trnger jo ikke oppgi vekt. Startvekt kan være x - også tar men nedgang derfra, JA!! Det gjør vi! Alle aprilklubbdamer som ønsker kan jo hive seg på! Jo flere vi er sammen......er sammen ... tr-la-la

 

Og det med brus; vi kjøpte en sånn retrobrusmaskindingssomerkommetpåmarkedetigjenforålurepengeravsentimentalefolksommeg....ikke til å lage brus med, men til å lage Farris. Elløer det smaker mye mer likt som Bon Aqua faktisk. Koser oss med det, grønnsaker og dip om kvelden. Ikke så galt faktisk. Anbefales. 60 liter brus for 130 kr, miljøvennlig, slutt på å dra flasker hit og dit......................................................................................................................................

 

kanskje jeg burde søke jobb som brusmaskinselger?

 

Nå får jeg ta en runde med Wii'en min og slutte å skravlehøl i hue på folk. Etter at jeg har laget veietråden..

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobb "borti gata" - effektiv logistikk i hverdagen er gull verdt har jeg funnet ut (mindre enn 5 min å gå til barnehagen fra huset, og er i riktig retning ifht nåværende (min og mannens) jobb, bruker max 20 minutter hjem når jeg slutter 15 og 12 min når jeg slutter til "ukurante" tider. Det er deilig! Vi sitter ved middagsbordet når de andre slutter på jobb :oD

 

Jobb, ja - i dag er en god dag hva selvtillit angår så jeg har faktisk sendt 4 søknader i dag. Peiler meg inn på kontorarbeid, så det jeg har søkt nå er kontormedarbeider/kundeveileder og så er det en som virker kul men som har litt avansert annonse så jeg er usikker på om jeg er "god nok". Litt flaut å spørre hva punktene i annonsen innebærer også i tilfelle det er superbasic og så har jeg ikke skjønt DET engang, hehe... Jeg bruker Ø masse mens jeg skriver og han kritiserer og roser for feil/riktig bruk av adjektiver og da jeg spurte om jeg var god eller meget god i engelsk muntlig sa han "jeg hadde sikkert skrevet meget god, jeg er jo mann" - der har du forskjellen. Selvsikker og usikker - mann/dame (er jeg dame? jente? kvinne? - selv sånne basic greier sliter jeg med, haha). Så får vi se om jeg vinner frem, da. Jeg husker jeg var veldig ambisiøs på denne tiden for 2 år siden, men nå har jeg glemt alt jeg egentlig kan og er flink på. Og "lojal" er jeg også, takket være min abnorme selvtillit. Siden 1999 har jeg jobbet på 2 steder, ca samme type stilling bare saaaaaaaakte et par trinn opp på karrierestigen. *sukk* Men lojal er da bra å ha med i søknad, eller? *håpe* Det er greit å skrive èn søknad, men når man skriver 4 i slengen blri det litt sånn "ark, dette har jo alle lest før, jeg har jo skrevet det hundre ganger nå" og "hvor mye selvskryt klarer man egentlig å pakke inn i noen få ord og vendinger?". Pjuk!

 

Og - jobb i uniformert yrke er killer for klesstil da! Jeg trenger en personlig shopper tror jeg, spesielt med denne "nye" kroppsfasongen *pjuk* Har 2 antrekk som er greie og ikek altfor husmoraktige (eller utgått på dato) og jeg får helt fnatt... Får flytte litt penger på budsjettet når jeg (for jeg må jo si "når" selv om jeg er "dame") skal ut i "sivilt" arbeidsliv igjen, haha.

 

Ny kropp trengs så absolutt - har vært flink i dag (med unntak av nougaten som lå igjen etter julebaksten og bare MÅTTE fortæres i nervøsitet over jobbsøknadsskriving) og spist lunsj (den blir bare glemt siden jeg fòrer Emil og deretter løper ut for å gjøre dagens ærend som helst bør gjøres med ham i våken tilstand) og fornuftig middag med masse grønnsaker, hehe. Jeg er med på motivasjonstråd (må lese den etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...