Gå til innhold

Den ene pupillen litt større enn den andre på baby


Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at den ene pupillen til jenta vår på 2mnd av og til er litt større enn den andre.

Noen andre som opplever det samme?

Er det farlig?

 

Tror hun ser ok på begge øynene, flytter øyene etter ting når jeg holder for det ene øyet på begge sider.

 

Har også oppdaget en myk, bevegelig, ertestor liten kul. Den sitter litt nedenfor det ene øret og inn mot midten av hodet. Men tror det bare er en litt hoven lymfekjertel.

 

Blir nok en telefon til helsestasjonen i dag, men tenkte kanskje noen her inne har opplevd det samme og kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenten min har også en pupill som av og til er litt større enn den andre. Har glemt å spørre helsesøster om det. Skriver du inn her om du får noe svar hvis du ringer i dag? Virker ikke som det er noen forskjell på øynene hennes da. Hun beveger og følger gjenstander med begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med helsestasjonen og de forteller at forskjellen på pupillene er nok hormoner som står for.

De fortalte også at det er mest vanlig på jenter og ikkeno å bekymre seg for...puh!!

 

Og kulen på bakhodet er nok lymfekjertel som er litt hoven, så lenge den er myk og bevegelig, og ikke vokser så var det også ufarlig.

 

Så da kan jeg slappe av igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...