Gå til innhold

3 mnd kontroll!


kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Hvordan har det gått på 3 mnd kontroll med deres babyer? Hedda var 63cm og 6,7kg :-) Gikk helt fint og ta vaksine, hun gråt da sprøytene ble satt, men så var det fort glemt. Ingen bivirkninger etterpå heldigvis :-) Jeg grudde meg veldig på forhånd så jeg er glad det gikk så bra. Ikke noe kjekt om hun hadde fått feber og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei:-)

 

Vi var på 3mnds kontroll 08.12,, da var Trym Sebastian akkurat 3 mnd. Han var 62 cm, og 6450:-) Ingen bivirkninger her heller, men var ikke moro å se han fikk sprøyta da...stakkarn skvatt til og hylskrek, men gikk fort over heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira var 7000g og 67 cm :) Litt grining av sprøyte nr 2, men den var fort glemt. Litt ekstra trøtt på kvelden kanskje, men ikke noe annet. Fikk beskjed av HS om å gi henne 60mg paracet hvis hun ble litt sutrete og det ble hun, men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas var 6930g og 64,5 cm lang på 3 mnd kotrollen:) Begynner å bli stor gutt nå!! Vaksineringen gikk kjempe bra, han kom ikke med en eneste lyd:) Jeg grudde meg også skikkelig pga at jeg selv har sprøyteskrekk:-p Men heldigvis skjønne de ikke noe av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille tutte var 6820g og 63 cm lang:)

 

Hun HYLSKREK da hun fikk sprøyte nr.1, og det ble enda værre med nr.2 men fikk heldigvis ingen bivirkninger:) Er godt at babyer glemmer fort..:) For smokken og litt kos så var det glemt å hun smilte like godt som når vi kom:) tihih:)

 

Syns det er gøy med ei lita på 3 mnd...merker nå at hun er mye mer aktiv og har glede av noen leker..og utforsker verden rundt seg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

60 cm og 5150 gram her i gården :-)

 

Hadde en hard kveld etter vaksinene, men var pigg og fin igjen dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7300g og 63 cm på snuppa. Skrek da hun fikk sprøytene, men det ble fort glømt. Var litt ekstra suttrette og ville ligge atmed meg i senga. Ellers ingen bivirkninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll 8.des, nøyaktig tre mnd. Martin var da 67 cm og 8450g. Synes han har blitt så stor! Stakkars Martin var så trøtt på kontrollen at han sovnet rett før vaksinen. Han kvakk skikkelig av stikker og hylskrek! Var helt forferdelig, begynte å gråte selv jeg.. Gruer meg veldig til neste vaksine. Heldigvis ingen bivirkninger da :-)

 

Mandag var vi på 4 mnd kontroll. Nå er han 70cm og 8990g. Enig at det er veldig gøy nå som han er mye mer med, ler og snakker som bare det! Han har vært litt urolig og sutrete siste uka da. Lurer på om han begynner å få tenner... Uansett, vi koser oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter,

Godt nytt år alle sammen!

Nå har vi og endelig vært på 3mnd kontroll.... lang historie, men den dropper jeg ;)

64,5 cm lang og 6,850kg er Leonard nå. Han skrek litt av stikket av vaksinen, men det ga seg fort, 30 sekunder på armen, så var det glemt :)

Nå er han sutret og urolig, pjusk rett og slett, heldigvis ikke feber. Tenker det gir seg senest i morgen, i dag er det 3.dagen etter vaksinen. Mye bæring på armen nå, og masse kos.

Vi valgte å droppe pneomokokk vaksinen i første omgang, den har jo ikke vært så lenge, og er ikke så veldokumentert. Skal lese meg litt opp og se om vi tar den ved en senere anledning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny her:O)

Me var på kontroll denne veka, litt seint da jenta er født 25.09.09.

Ho var 6.6kg og 62cm lang.

Ho reagerte ikkje på sprøyte 1, men skvatt litt av nr 2. Helsesøster sa at den kunne svi litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...