Gå til innhold

Det nærmer seg ett år!


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Tenk at det snart er et år siden de søte små ble født! På denne tiden i fjor så planla vi hvordan alt skulle være, og ikke alle var i like god form. Men gledet oss gjorde vi vel alle tenker jeg!

 

Hvordan har de siste månedene vært? Hvordan var det å gå fra å ikke ha barn/ha færre barn til å få en nyfødt i huset? Hva gleder du deg mest over og hva savner du mest?

 

Før mini var født 28. januar, og vi var rimelig godt forberedt på at han skulle komme. Vi var veldig innstilt på at han skulle passe inn i vårt liv med noen endringer, og ikke motsatt. Og det vil jeg påstå at vi har fått til veldig bra. Vi har vært ute og reist med han, drar på middag hos venner/familie på kvelder og han sovner i vogna, spiser ute, og generelt tar han med over alt. Til gjengjeld har vi en skøyer av en blid gutt som elsker oppmerksomhet og er veldig omgjengelig. Han er enkel å legge til begge lurene på dagen og på kvelden, og gråter aldri med mindre han slår seg eller er veldig trøtt. Han slår seg til ro med hvem som helst hvor som helst, men er likevel storfornøyd når mamma og pappa dukker opp igjen.

 

Hva vi savner er vanskelig å si. Pappa'n savner nok litt flere turer i skog og mark på egenhånd, og kanskje det å sove lenger i helgene. Jeg savner også å sove litt lenger enn halv sju sju i helgene, men såp har vi en gutt som sover som en stein hele natta, så vi er jo uthvilt på morra'n og. Savner vel også litt å være spontan i forhold til å dra på kino og møte venner, men man lærer fort å planlegge litt.

 

Alt i alt har det vært et supert år så langt! Nå er det ikke lenge til jeg skal tilbake i jobb og pappa'n skal storkose seg hjemme med mini. Tror de får det bra jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette året har gått så utrolig fort,skjønner rett og slett ikke at min lille gutt snart er ett år 1. januar.

 

Må jo inrømme at livet har blitt ganske forandret, selv om jeg var forberedt på det. Prioriteringene blir helt annerledes når man får sitt første barn. Han er utrolig snill og stort sett alltid blid. Han er veldig aktiv og gikk sine første 10 skritt når han var 11 måneder og 6 dager. Sover hele natta, men er ikke alltid så flink til å spise.

 

Egentlig savner jeg ikke så mye fra mitt "gamle" liv (bortsett fra litt lengre søvn i helgene). Livet er supert med en litt tass hengende i rundt beina :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt som tiden har fløyet avgårde.. På denne tiden ifjor hadde jeg 4 uker til termin, høygravid mao :o) Da var jeg temmelig spent på året 2009 og hvordan det kom til å bli.. Nå er det på tampen av året og her sitter vi med verdens beste jente! Hun ble født 12 dager over termin, så dere kan tro jeg var klekkeklar da hun endelig kom! Fødselen min var igangsatt, og da gikk det fort :) Blir gøy, hennes første jul! Hun elsker å rive i papir.

 

Det var rart å ha en nyfødt i huset, og den første tiden i ettertid var den verste synes jeg. Såre sting og melkespreng. Huffameg! Hehe. Nå er alt bare lykke, hun er en liten skøyer som er høyt og lavt dagen lang. Reiser seg, står med støtte og går litt med støtte. Tiden jeg har med datteren min er noe av det jeg verdsetter mest her i livet. Jeg har begynt å jobbe og da verdsetter man virkelig de få timene man har sammen på ettermiddagen. Hun sover forresten en hel natt igjennom nå, fra 19-07.. Deilig!! Det er så mye lettere å ha henne med når vi skal bort nå. Før måtte han fikse flasker, bleier, våtservietter, leker og ekstra klær bare man skulle ut døra nesten. Vi trenger ikke alt det der nå lengre, hun begynner å bli såpass stor. Især de tileggsflaskene med mme synes jeg var direkte tungvindt å ha med ut på tur før, så er glad hun ikke trenger stort mere melk.

 

Hva jeg savner? Vel, å besøke venninner sent på kvelden. Eller stikke en impulsiv tur på kino eller butikken på kvelden sammen med kjæresten min. Litt rart at jeg savner det faktisk :) Så en høygravid dame og mannen hennes sent på butikken her en dag og tenkte at jeg virkelig misunte dem! Og jeg savner å sove til klokken 10 en søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, snart blir det feiring av ettårsdag. :) Året har gått fort, med unntak av en del lange netter. ;)

 

Småtten har vært veldig mye syk de siste to månedene - men før det var han jo ikke forkjølet engang. Har gjort unna to av barnesykdommene (vannkopper og fjerde barnesykdom) før ettårsdagen, i tillegg til influensa og bronkitt. Sånn er det vel gjerne med småsøsken.

 

Da storebroren ble født levde vi mer som det du beskriver, Squirrel79. Babyen var med på mye på kveldstid. Han sovnet alltid i bil, og sovnet lett borte. Vi hadde veldig lite barnevakt, men dro ham med oss på mye ulikt. Ikke noe problem det, med én rolig baby. Fin tid. :) Denne gangen er det jo naturlig nok annerledes. Mye lettere å dra med seg en baby rundt omkring enn et større barn. Med to barn lever vi nok roligere enn vi gjorde den gang - og trives veldig godt med det. Alt til sin tid. :)

 

Her har det vært fantastisk å se søskenkjærligheten utvikle seg helt fra da småtten var i magen. Nå er guttene hverandres fanklubb, og det er utrolig rørende å se. Håper det fortsetter sånn. :)

 

Jeg er tilbake i jobb, men jobber redusert stilling, og i turnus. Småtten skal ikke i barnehage før til høsten er planen. Jeg trives med å være mye hjemme med ham, men kjenner også at det er godt å komme tilbake i jobb, og få brukt litt andre sider av meg selv.

 

Gleder meg masse til året som kommer. Utrolig mye som skjer med barnet mellom ett- og toårsdagen - ikke minst språket som kommer! Det er noe av det aller mest spennende, synes jeg. Småtten har begynt å få noen få ord, og det er veldig moro.

 

Nå i jula gleder vi oss over en utrolig blid og sosial liten tass, som tar kontakt med alle vi treffer, og gjerne smiler og flørter vilt. Håper det gode humøret varer videre.

 

Det har vært et finfint første år, og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, nå er det kjempelenge siden jeg har vært på dib, og iallefall januarklubben! Koselig å høre hvordan dere har det alle sammen. :)

I fjor jul var vi hjemme i eget hjem med voksende mage, og ejg husker vi sto ute i kulda på nyttårsaften og så på raketter, og lurte på hva 2009 ville bringe. 1.nyttårsdag gikk vi laaaang tur, og jeg tror det avr det som starta fødselen, for neste morgen var det igang, og om formiddagen 3 januar ble vi foreldre for første gang.

Jeg har jobbet siden snuppa var 8 mnd, mens pappaen har vært hjemme. Vi har ikke fått barnehageplass, så vet ikke helt hva vi skal gjøre på nyåret, skal prøve å få dagmamma iallefall 3 dager i uka.

 

Den lille jenta vårres er nå en strålende blid, nysgjerrig og aktiv unge, som er både høyt og lavt. I går datt hun nesten ned trappa, for vi hadde glemt å lukke grinda. Hun har gått selv siden et par dager før hun ble 10 mnd, så nå er det mest løping, og i dag klarte hun sannelig å klatre opp i sofaen selv også.

 

Livet med barn er litt annerledes ja, jeg savner mest tid for meg selv til å gå turer, lese bøker, eller treffe venner på kveldstid. Hver dag springer jeg hjem fra jobb med sommerfugler i magen, for jeg gleder meg sånn til å treffe mine kjære. Og selv om man blir vant med det, er det litt trist å forlate familien om morgenen. Noen ganger sover snuppa ennå når jeg går ut døra, men stort sett er hun våken i seks-tida, så jeg savner å sove lenge i helgene.

 

En liten spesiell nyttårshilsen til deg, Squirrel79, takk for tipset om geocaching. Vi har gått utallige flott turer det siste året, med og uten barnevogn eller manduca, og vi har også rekruttert to andre familier som er helt hekta på geocaching. :)

 

Godt nyttår alle sammen, snart er vi over i småtroll 1-2 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...