Gå til innhold

hvor mange lurer på dagtid, 10mnd?


anema80

Anbefalte innlegg

 

Ser det er lite liv i forumet men prøver likevel.

 

her i huset har småtten begynt å våkne på kvelden,1-2 t etter leggetid. samtidig er det blitt vanskeligere å få han til å ta den siste luren.sover 2 ganger pr.dag.

 

så har vi erfart at de gangene han bare sover 1 lur, så er han helt i koma kveld og natt (sover godt), jeg lurer på om jeg skal forskyve litt på dagsrutinen, slik at han sover lur nr 1 senere.mitt første barn, så han blir utsatt for mye triksing og miksing av en undrende mor,hehe..

 

hvordan er soverutinene på dagtid for de andre januarbarna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er min født i begynnelsen av februar (skulle egentlig kommet i januar), og hun har nå begynt fra tid til annen å bare sove en gang på dagen. Dagen etter igjen kan hun sove to ganger, så det går litt opp og ned! Tror det er en slags mellomfase fra to til en lur. Har hatt et par tilfeller i det siste hvor hun bare har sovet en halvtime på en hel dag. Det blir slitsomt for store og små og anbefales ikke! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt å leke med tanken på å gå over til bare en dupp på dagtid. Småtten styrer mye om natten, og det blir slitsomt både for ham og for oss foreldrene. Meeeen før vi kom så langt som til å prøve ut rutinene med en dupp om dagen fikk småtten først vannkopper og var syk ei uke pga det, og så influensa, som han endelig er i ferd med å bli frisk av nå, etter nok ei uke med sykdom. Når som han har vært syk har det gjerne blitt tre dupper på dagtid, men når han er skikkelig frisk og begynner å sove ute i vogna igjen har jeg en plan om å prøve å la ham få kun en dupp på dagtid. Er litt usikker på tidspunkt for den duppen.

 

Fortell gjerne hvordan det går hos dere andre som prøver dere fram, så kan vi dra nytte av hverandres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

huffda.. strevsomt med syktbarn! vannkopper er grusomt..

 

Vel,idag har vi bevisst bare latt småtten få en lur. Han styrte så mye igår kveld atte, og da hadde han hatt 2 lurer på dagtid. problemet er at han blir fort trøtt etter han har stått opp.står opp 7 og vil da sove igjen halv 10.

 

så jeg la han halv 10 idag,også sov han til 11. og etter det var han våken til kvart over 6. Han var veldig grinete til grøten, og sov før jeg fikk lagt han i senga,men harvært stille og rolig ikveld.

 

likevel er min erfaring at hanburde hatt en lur til. det ble forlenge å gå fra 11-18...Hmmm....så må nok flytte den første luren heller. har lest i boka til sovekarin at barn som våkner på kvelden/natta i den alderen antakelig sover for mye. Så det er en hypotese jeg tester nå i alle variasjoner :))

 

Vil også høre andres erfaringer/utforskninger på dette området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...