Gå til innhold

Fødeplass: Født på Riksen i det siste? fornøyd?


tullippen72

Anbefalte innlegg

Var dere på omvisning først? Ble det som du hadde tenkt?

 

Lurer på om vi skal melde oss på omvisning/kurs eller bare ta det som det kommer...

 

Spent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødte der sommeren 2008. Bare positivt å si! Makan til snille og proffe mennesker skal du lete lenge etter. Tok svangerskapskurset der fordi vi var førstegangs. Sikkert nyttig for de som ikke hadde åpnet en bok om fødsler, men for meg ble det lite nytt. Fikk omvisning samtidig, men du kan også bare ringe og bestille tid til omvisning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Godt å høre :) Ville spørre her inne, selv om jeg bare hørt positiv om Riksen. Har tenkt å få bestilt tid til en omvisning og la det "stå til" - dropper kurset, har lest en del sv.sk.bøker. Dessuten så stoler jeg på kroppen min "vet" hva den skal gjøre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har nettopp tatt KS på riksen, og er veldig fornøyd med oppholdet. Liten, men hyggelig barseladeling, med god oppfølging fra personalet. Lå på tomannsrom, uten at det var noe problem. Gikk på fødselsforberedende kurs, men opplevde at det var temmelig bortkastet. 800 rett ut av vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fødte på Riksen og personalet var hyggelig.

Det jeg imidlertid reagerte på var hygienen/renholdet. På fødestuen var det gammelt blodsøl både på gardinene, forhenget og den dingsen jeg skulle dra i hvis jeg trengte hjelp. Skikkelig ekkelt. På badet var det likeså,- fant flere blodflekker etter forrige mann både på dosetet og på gulvet ved badekaret. Hadde tenkt til å bruke badekaret som lindring (fødte uten smertestillende), men ombestemte meg rimelig kjapt da jeg så det. To av pleierene på barsel hadde også blodflekker på skjorten,- små flekker riktignok, men synlige.

 

Regner med at de er ekstra forsiktig med pasienter som er smittefarlige, og at blodet jeg opplevde på nært hold var "ufarlig", men det var utrolig ufresht!

 

Sofaene i besøksområdet var også flekkete og ekle, og det fristet ikke å sette seg ned der for å ta i mot besøk.

Jeg dro hjem etter en dag, og skal aldri mer tilbake dit!

 

Mulig det er slik det er på norske sykehus (førstegangsfødende), men jeg trodde ikke det var for mye å forlange at rommet var ordentlig rengjort før jeg skulle føde:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har fått fødselsplass på Riksen og venter barn etter jul. Har vært til noen samtaler + besøkt venner som har fått barn der, og fått positivt inntrykk. Det ser jo i hvert fall rent og pent ut på de fellesrommene jeg har vært på, i resepsjonen osv. Det er visstnok bare 5 fødestuer der, og alle har badekar bortsett fra den ene (som har dusj, og hvor de er i ferd med å innstallere badekar). Håper og tror jeg får en god opplevelse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har født på Riksen og er veldig fornøyd. Fikk vite at samme jordmoren som tok meg i mot da jeg kom, skulle på jobb den natten de regnet med at jeg kom til å føde. Jeg ba om å få henne og fikk det.

 

Jeg og mann min fikk være på samme rom hele tiden, uten at noen andre var der. Avslappet og godt forhold med alle.

 

Jeg grudde meg til å føde på et så stort sykehus. Jeg vet i ettertid at det var veldig mange fødsler den natten, men det merket ikke jeg. Ringte jordmoren på hjelp, så kom det noen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fødte på riksen i 2008 og har fått fødeplass der igjen denne gangen. Det var greit å føde der sist, med unntak av at anestesilegen sto opptatt i en operasjon og ikke hadde tid til å gi meg epidural.

 

Jordmødrene var flinke, men jeg opplevde barselavdelingen som ganske masete og reiste hjem etter 24 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...