Gå til innhold

Kan to tette svangerskap ende i prematur andre gangen på grunn av belastning på kroppen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fødte barnet mitt som hadde termin 31 jan 09 og venter nå ett barn til 08 feb 2010. Kjenner på plager nå i uke 28 som jeg ikke hadde med førstefødte før helt på slutten. En del sterke kynnere, en del slim, nedpress og trykketrang til tider.

Har ikke peiling på dette og godt mulig det ikke har noe å si. Vet bare om ei som gikk med to tette, hun fødte andremann i uke 34, slik at det ble 10 mnd mellom de. Vet ikke grunnen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ganske mange delte meninger om dette emnet... :)

 

Men jeg kommer til å få to tette, (sept'08 og jan'10) og jeg har masse plager allerede som jeg ikke hadde før på slutten med storebror. Hadde endel komplikasjoner med storebror, så går til masse kontroller på sykehuset, og har derfor fått spurt ut om disse bekymringene du nevner. Og det er kjempe vanlig å ha masse mer "vondter" i sv.skap 2, Jeg har akkurat de samme vondtene du beskriver, og der er alt lukket, låst og i skjønneste orden foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

det er en liten økning for prematur fødsel når det er mindre enn 6 mnd mellom fødsel og ny graviditet....

 

faren i utgangspungtet for prematur fødsel er ganske lav og denne faren øker med 40 prosent...

 

men der er ikke mye prosentene det er snakk om når den minimale sjangsen for prematur fødsel bare øker med 40 prosent:)

 

 

får å være på den sikkre siden undersøk livmorhalsen:)

 

det er også vanlig med kynnere og styr 2 gang:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk en sønn juni09 å venter nå tvillinger i august10! Jeg tror nok dette kommer til å bli en prematur fødsel.. Han komi uke 36+4 pga morkakesvikt! Var bare flaks at jeg hadde registrering på da vi mistet fosterlyden. er så redd for at dette skal skje neste gang å!

Morkaka mi var helt hvit! Forkalket! Så jeg er så redd for at noe skal skje med disse to.. Noen som vet om jeg blir satt igang tislig gangen her ettersom det ble såpass alvorlig med sønn min??

Håper bare ikke dem må på intensive som han.. Var så tunge netter uten han, fikk ikke sett han på 1 1/2 døgn, ingen sa det var en gutt eller..... Å vi ventet "jente" i følge 4 ultralyder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Fikk min første i 28 juni 2011 å nr to 30 juni 2012.. Ingen av den er født prematurt. (skikker bare innom her litt iåm jeg venter tvillinger å vil forberede meg på evt prematur fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...