Gå til innhold

Tenner...


Annemor-83

Anbefalte innlegg

Har deres begynt å få tenner?

Her dukket første opp i forrige uke, og ser nå at det er 3 til like rundt hjørnet..

Tror det blir litt mye på engang for gutten, han har nå hatt diare i tre dager.. Litt slitsomt, da det ikke er enkelt å få i han så mye væske, han tygger bare på det han får i munnen...

Jaja, tenker vi er over den verste kneika i denne omgang nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annemor-83

I dag oppdaget jeg to sånne streker som Liam har oppe, hos Mathea. Det er de to i midten nede Mathea begynner å få nå =) Litt tidig siden vi sjekka det på fredagen uten å se noen sånne streker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har ikke fått noen tenner enda, men tror de er på vei pga mye sikling, hender/ting konstant inne i munnen og litt sutring. Det er også litt "ruglete" nede i gommen hans. Veldig spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente har fått fire tenner.. To nede som er kommet helt opp. Mens de to oppe er ute men så vidt.. Ser at det ikke er lenge til mange av de andre kommer for hun er veldig hoven i tannkjøttet. I tre dager nå har hun hatt feber på kvelden. Og på dagtid er hun mye sutrete og plaget. Men det går jo over:) er jo veldig artig å se tenner i munnen, synes de forandrer seg mye da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Nå kommer de i rekordfart her, var nettopp på feire ei uke og kom hjem med to tenner til.. har nå 6 stk..

De to siste kom uten så mye trøbbel som sist heldigvis..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mange tenner det er på deres da?? Er ikke en eneste tann i sikte her enda... Hvordan merker dere det i gommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket det ved at siklingen øker på, han er rød, knudrete og hoven i tannkjøttet, og tar seg til munnen heeele tiden... De siste tennene har det gått bedre med, de første var verst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er bare så vanskelig å få sett ordentlig, for den tunga er i veien ;)

Men de kommer vel når de er klare tenker jeg, hadde bare vært litt moro om det kunne komme et par snart.

 

Sikling, konstant gnaging på alt og småsutring har det vært i en mnd nå ca, men tror kanskje ikke det er noen sammenheng...

 

Jaja, vi må bare smøre oss med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har heller ingen tenner. Vi har trodd at det har vært tenner på gang i 3-4 måneder nå, men det er fortsatt ingen som har kommet frem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da tittet det 2 tenner frem på en gang her også! Ble plutselig bitt i fingeren tirsdag 16. desember! Da kjente jeg de såvidt rett under overflaten. Men da hadde vi faktisk hatt 3 netter med dårlig nattesøvn. Men dårlig nattesøvn ble det faktisk i noen netter til. Ei uke tilsammen.

 

Så nå håper jeg på noen gode netter igjen, selv om denne natta var slitsom igjen etter en god natt i går.

 

Men det som var morsomt, var at jeg så tennene på vei oppover i forkant av gommen. Men trodde det var litt igjen før de skulle bryte igjennom. Men nå vet jeg iallefall hvordan Lillenissen ser ut i gommen før de bryter fram!

 

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har sjarmtrollet fått 5 tenner gitt, og alle har kommet siden 16. desember! Så de kom fort når de først kom! Kom 2 nede den 16.des, så kom det 1 fortann oppe den 4. jan, og så oppdaget vi fortann 2 oppe den 24. jan og den 27 hadde den 3. fortanna oppe dukket frem. Men mistenker at den 3. tanna oppe egentlig hadde kommet før den 2. tanna kom....

 

Nå ser det ut til at det er litt pause, for nå er det minimalt med sikling og gnaging, og ikke ser jeg noen tegn til flere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...