Gå til innhold

Vakreste Otea er født


blåhimmel

Anbefalte innlegg

Otea kom til verden onsdag 14.oktober kl. 04.41. 8 dager på overtid. Hun var 2929 gram, 48 cm og 36 cm i hodeomkrets. Helt perfekt!

 

Hadde uregelmessige rier i litt over et døgn, alt fra 30 minutters mellomrom til 10 minutters mellomrom. Tok kontakt med Ullevål når jeg hadde en regelmessige rier i to timer, men de ville ha de ned i 6 minutters mellomrom. Så da var det bare å fortsette tellingen av rier og fokus på pust og yoga.

 

På kvelden 13.oktober synes jeg at riene ble sterkere, men de var fortsatt ganske uregelmessige. Synes magen min var stram hele tiden, slik at det var vanskelig å kjenne lillejenta. Ringte til Ullevål og fikk komme inn for CTG. CTG var fin, og jordmoren ble stor i øynene da hun undersøkte åpning og konstaterte 5 cm! Da var det ingen tvil; det blir fødsel i natt! Vi ble så glade at jeg tror det kom en tåre eller to ;)

 

Nattevaktene kom på og jeg prøvde meg i badekaret og i prekestol. Riene kom oftere og var mye sterkere. Da ville jordmoren (som var helt fantastisk! ) ha meg til å prøve lystgass. Og for en suksess! Jeg elsker lystgass :) Droppet epidural, og pustet meg igjennom resten av riene med lystgass og cola :) Gikk temmelig fort fra 5 - 8 cm, mens fra 8 - 10 måtte jeg jobbe litt mer.

Fra pressriene begynte tok det en liten time så var plutselig verdens vakreste jente ute :) Hun skrek litt og lå deretter bare og så seg rundt med store øyne. For en fantastisk følelse!

Absolutt verdt all smerte og venting.

 

Etter 3 dager på barselhotellet (meget bra opphold med flinke jordmødre) kom vi hjem på lørdag. Hun spiser, sover, bæsjer og tisser :) Lykke <3

 

God innspurt til dere som enda venter og gratulerer så mye til dere som har fått hilse på deres vakreste :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye nok en gang!! Gleder meg veldig til å møte dere!

 

Nyt hvert sekund - at tiden raser av gårde er ikke bare en klisje, det er altfor sant - på lørdag er Mia Celine 1 mnd!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye.

synes det er så koselig å høre om alle som har født.

gleder meg til det er min tur. (13 dager til termin i dag)

 

kos deg med den lille skjønne tulla.

 

kjempe fint navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse masse! Høres ut som en brillefin fødsel! :) Kos dere hjemme og nyt verden. Og tenk,de blir jo bare enda vakrere for hver dag som går,disse babyene... Utrolig nok, for de er jo allerede verdens vakreste :)

 

Takk for fine historien også :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:)

 

Det var en fin historie å lese. Sitter bare her og gleder meg til det blir min tur nå. Ser frem til å møtes igjen med de små.

 

Kos dere masse så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjonene. Vi koser oss sååå :)

Nå har vi feiret 1 ukers dagen hennes med en finfin trilletur i nydelig høstluft og lunsj ute på kafe.. offentig amming er ikke så skummelt som jeg trodde ;)

 

Gleder meg til å møte alle igjen..

Når er vi klare for å møtes igjen? Noen som har forslag til sted?

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! Fikk noen tårer i øyekroken nå ;)

Vi koser oss hjemme med amming, pumping og lite soving.. Synes det er litt skummelt å gå på tur ennå, men har vært en tur på helsestasjonen i bil :) Vi burde kanskje få til ett treff i mnd skiftet? Lurer på om ikke de aller fleste M-jentene har født allerede?

Hvem venter vi på? Noen som vet?

 

Til dere andre; Kos dere masse, håper vi treffes snart :)

 

Klem L. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse til deg, og skryt for fint navn:) Aldri hørt det før, likte det kjempegodt.

 

Gleder oss til å møte dere, Bastian er to uker allerede, og tiden raser av gårde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt klar for å treffe dere igjen snart!! Men så kom jo lille Mia Celine litt før småttisene deres også, så dere må bare si fra når dere er klare :) Fint om noen vet om et egnet sted også..

 

Og enn så lenge - kos dere masse! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for treff. Var vel også en av de tidlige..om ikke helt først. Bare 4 dager til 6 ukers kontroll :o)

 

La meg samtidig slenge inn litt reklame for Skøyenområdet; trilleturer på Bygdøy er supert (i hvert fall før vinter'n setter inn), kaféen Brødbakerne som åpnet i september virker barnevognvennlige - jeg har observert flere barselgrupper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...