Gå til innhold

Åssen gjør dere det med pupping og fast føde?


Maia&Mathias <3

Anbefalte innlegg

Lillegutt er litt over 6 mnd og i går begynte vi med grøtmåltid nr 2. Han har fått grøt på kvelden siden han var 4 mnd, og nå begynte vi med grøtmåltid på formiddagen. Gir han pupp til alle måltider og før han får grøt, men igår gulpet han MASSE MASSE MASSE. Han har jo vært tilfreds med puppen til nå og har blitt mett (bortsett fra på kvelden), så når han nå får grøt på formiddagen må han jo bli så mett at han sprekker! Han er en skikkelig matmons som bare spiser og spiser, snur seg ikke vekk selv om han er mett, så mitt spørsmål er da om jeg skal kutte ut å gi han pupp når han får grøt på formiddagen? Hvordan gjør dere det? Og går dere rett på med fulle måltider eller introduserer dere de gradvis? Jeg vet jo at han liker grøt iom at han har fått det på kvelden så lenge så jeg har gitt han full porsjon disse to dagene, men må magen få tid til å tilvenne seg maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa får et måltid om dagen, middag (som til nå er potet, gulrot, broccoli) ca kl 18. Gir ikke pupp ifm måltidet, men vann. Prøver hvertfall:) Hun har aldri tatt flaske, og det går sånn halvveis greit m kopp, halvparten utenfor og halvparten inni munnen:) Hun får pupp igjen ca kl 19 før hun skal i seng kl 1930. Siste gang hun får pupp før middagen er ca kl 15-16.

Hun snur seg vekk hun da, når hun er mett, har aldri gulpet særlig mye...

Jeg introduserte gradvis, og da gav jeg mat først, og pupp etterpå. Etterhvert som jeg trappet opp m maten, ble jo puppingen automatisk nedtrappet på det måltidet, til jeg slutt stoppet m den. Må vel nødvendigvis bli mindre pupp etterhvert som det blir mer og mer mat tenker jeg? Da må de jo lære seg å drikke vann, slik at de får slukket trøsten.

Snuppa er drøyt 5 og en halv måned, og i morgen har jeg tenkt å begynne med å innføre gradvis grøt til lunsj, hun har jo ikke smakt det før. Da kommer jeg nok til å gjøre det på samme måte som m middagen, grøt først og pupp etterpå, helt til det er et fullt måltid, da kommer jeg til å slutte med puppen ifm måltidet, og heller vente en stund med å gi pupp.

Vet ikke hva som er "den riktige måten" å gjøre dette på, har bare gjort det slik jeg synes høres naturlig ut...

Tror jeg må spørre helsesøster neste gang. Noen andre med andre meninger om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på helsestasjonen idag og hs sa at dersom jeg ønsket å opprettholde amminga til det måltidet så måtte jeg gi pupp først. Siden det egentlig ikke er så nøye for meg om han får pupp til akkurat det måltidet så kommer jeg til å gi han grøt først så pupp etterpå. Merker jo at han skal se og følge med på alt mulig for tia, så puppen er egentlig litt kjedelig, så blir egentlig litt greit for både han og meg når grøten etterhvert erstatter puppen til dette måltidet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og synes det hadde vært greit å droppe ammingen til noen måltider. Da blir hun litt mindre avhenigig av meg, og andre kan og gi mat:)

Vil ikke slutte å amme før om leeeenge enda, men litt færre ganger i døgnet etter hvert som kostholdet blir allsidig og fullverdig hadde vært greit. Pumper litt av og til, for å ha til når jeg skal begynne m grøt, så da hjelper jo det litt på å holde produksjonen i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...