Gå til innhold

Medisinsk grønnsåpe - Barnengens flytende såpe for kroppsvask


Nory

Anbefalte innlegg

Hei

Har forstått det kan være lurt å ha litt medisinsk grønnsåpe i hus etter fødsel. (Har dessuten en mann som skjærer seg på kjøkkenkniven VELDIG ofte.) Grønnsåpe skal virke rensende og lindrende på sår hud og betente sår.

 

Var på apotektet i dag og ba om medisinsk grønnsåpe. Så ikke på flasken før jeg kom hjem, og der stod det "Barnengens flytende såpe for kroppsvask". Og ingen ting om at det skulle være rensende eller inneholde grønnsåpe eller noen ting. Har jeg fått det rette produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg er abskolutt ingen ekspert på dette - men så vidt jeg vet så kan det ha noe å si hvilken grønnsåpe du velger. Konsentrert grønnsåpe er fettløsende og kan være etsende, og grønnsåpe kjøpt til gulvvask kan således være for sterkt for huden. Så kan jo også grønnsåpe fra butikk ha tilsetningsstoffer o.l.

 

Jeg ville derfor anbefale å bruke Barnengens, som har en mer nøytral pH og er beregnet for kroppsvask. Tror det står et blandingsforhold på flasken, men har ingen fremfor meg akkurat nå:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har lest man helt fint kan bruke vanlig grønnsåpe, men uten tilsettning som f.eks. furunål. Jeg har vanligvis pleid å bruke grønnsåpebad på betente sår, men var nå tom og siden det handler om underlivet.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir apoteket da. Trenger ikke gjør vondt verre der nede etter fødsel:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...