Gå til innhold

hvilke banker gir lettest huslån?


:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg sitter å lurer på hvordan skandia banken er, noen som vet?

postbanken?

 

ellers er det vel de store sparebank 1 bankene,som er mulig å få lån i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er de små lokalbankene som er rundest i kantene når det kommer til lån.

 

Skandiabanken krever ganske mye egenkapital, og er generelt litt strengere på kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må finne en bank som tar all inntekten min som inntekt og ikke bare den skattbare...hm... hehe.. kanskje jeg skal reise rundt og smile pent... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvem man møter på i de forskjellige bankene. Vi møtte på en som absolutt ikke kunne tenke seg å gi oss lån, selv om vi sitter på en del formue, mens alle de andre vi møtte ikke skjønte hvorfor vi fikk avslag når vi hadde så mye i egenkapital.

Han kjente oss ikke i det hele tatt og var vikar for han vi har brukt før. Så forskjellige svar i samme bank.

 

Noen går etter programmet som de vanligvis skal gå etter, mens andre er litt rundere i kantene og er villig til å satse litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husbanken kanskje. Men er ikke sikker på om de finansierer brukte boliger. I hvertfall hvis det er en vanlig brukt bolig. Blir vel ikke så mye brukt lenger, så mulig kriteriene er annerledes nå. Tar jeg ikke feil, kan man søke om bostøtte hvis bolig er finansiert gjennom husbanken. (Hvis man fyller kravene) Sjekk hjemmesiden deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken bank som man får lettest lån i, men en kommentar ang skattbare/ikka skattbare inntekter- all intekt blir tatt med! (selvfølgelig som du kan dokumentere da-ikke hvis du jobber svart..)

Da vi skulle ta lån sist vi kjøpte hus var vi hos en veldig alright saksbehandler. Han brukte slike standard regneskjemaer, men var veldig rund i kantene selv;)

Han tok da med min manns inntekt, min inntekt, barnetrygd og grunnstønad som vi mottar til barna. Trodde ikke det var vanlig selv, men han sa at det var stabile inntekter så det skal taes med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke husbanken vil gi meg lån. de ville ikke det sist gang ihvertfall. de er så sære. men dette er jo en annen kommune så kanskje. tviler litt siden boligen ikke er gjort om fra hytte til bolig enda (men det går ann og få gjort den om altså) ikke det at det er så rellevant siden jeg i grunn bare kan fortsette og ha boligadresse der jeg bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for sist gang jeg søkte, så tok ikke posten med bostøtte, barnebidrag, eller studielån. og da ble det jo litt trist inntekt :P

 

men når jeg kan argumentere med at jeg har greid 2000 kr mer i husleie nå og om det kniper så kan jeg gå for studielån, som jeg nå ikke har. så kan jeg ikke fatte hvorfor jeg ikke skal få lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se under startlån. Virker jo greit da. Fikk finansiering der til en bolig i ett bevaringsområde. Men under visse kriterier (byggeskikk). Det er lenge siden og ikke eier jeg huset lenger. Husker noe papirmølle, riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. må jo bare prøve i tilfellet noen forstår at jeg faktisk kommer til å greie det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faren din for eks stille som medlåntaker? Da vil dere ha lånet sammen, men du betaler... for å si det enkelt. Men medlåntakeren vil ha full innsikt i lånet og betalingen av det. Sjekk det med for eks postbanken.... søstern fikk lån til leilighet sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men da må jo den nåværende eieren få det godkjent som bolig og ikke hytte, ellers hjelper det deg lite liksom. "Jada du kan få lån men da må du først gjøre det om." KJEMPELETT før man har fått lånet til å kjøpe for:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror det har mye med hvem man møter når man skal snakke med banken. Vi fikk (såvidt det var) lån i Postbanken, grunnet en velvillig rådgiver som ikke bare så på vår situasjon i dag, men hvordan det blir etter neste år da jeg skal ut i jobb.

 

Var også innom Sparebank1 Vest, men der møtte vi en mann som rynket på nesen med en gang han hørte at jeg var student.

 

Men så hører jeg fra andre igjen som har helt motsatte erfaringer i de samme bankene (men da med forskjellige rådgivere). Ikke lett å forstå seg på alltid ;)

 

Poenget mitt er: Prøv, prøv og prøv! Får du nei i en bank, fortsett til neste! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...