Gå til innhold

Noen som har begynt med grøt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller annet mat forsåvidt utenom morsmelk. Kidden har begynt å våkne på natten igjen, så nå er det vel på tide og tenke på litt ekstra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på å starte med litt smaksprøver nå for småtten våkner opp så mange ganger om natten for å spise. Kanskje han trenger litt ekstra? Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å vente en drøy måned til, men vi blir nok å prøve litt snart om ikke dette gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

vi tenkte å begynne med grøt nå, dvs. smaksprøver i helgen. Vi forsøkte med avokado på mandag (dvs. en bitteliten smaksprøve, fikk vel knapt i seg noe), men ca. en halvtime etter at han fikk det begynte han å hylgråte... Er usikker på om det var pga. avokadoen eller noe annet, han driver nemlig å sliter litt med tenner også, tror jeg.

 

Men vi forsøker til helgen igjen, med grøt denne gang. Han spiser så utrolig mye nå, at jeg snart ikke har nok melk til ham, så noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan anbefalle økologisk hirsegrøt. mildt og glutenfritt.. lillemann får noen skjeer av det morgen og kveld...liker det kjempe godt og null magevondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har fått et halvt beger med frukt pure i 2 tiden, da sover han godt i 2-3 timer. Elsker frukt pureen.

Har gitt han noen skjeer grøt også, men den synst han ikke så mye om. Kommer ikke til å begynne med grøt måltid ennå.

 

Han har ikke hatt noe mage vondt av frukten. Prøvd å gi han vann fra skje, men da fikk han masse luft i magen. Så det har vi droppet. Nekter å ta flaske. og tutekopp..

 

Han våkner 1-2 ganger for å spise om nattet, men det synst jeg er greit. For da holder han melke produksjonen oppe. Drikker lite på dagen, synst jeg. Sover dårlig på dagen om han ikke får frukt pure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begynt med grøt. Havre og ris fra Nestle. Vi fikk beskjed fra helsesøster om at den nye anbefalingen er at barn skal få litt gluten. Til minni75 så kan det hende at avocadoen gir magevondt. Har lest meg litt opp på mat til småbarn pga et barn med trøblete mage, og grøt er det som anbefales å starte med. Nettopp fordi det er ikke er så problematisk for små tarmer. Etterhvert kan man prøve med frukt og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hørt at avokado var bra å starte med, jeg, men det kan jo se ut som om du har rett, ja. Vi skal forsøke hirsegrøt i kveld, er spent på hvordan det går. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterrapport: Han fikk i seg et par skjeer grøt i går, og virket ganske fornøyd med det. Og han fikk ikke noe mavevondt etterpå. :) Så da fortsetter vi med hirsegrøt og øker mengden etter hvert. :)

 

Vi brukte forresten Holle Hirsegrøt med morsmelkerstatning (går vel over til å ha MM i når vi ser hvor mye han spiser, så det ikke blir så mye sløsing av de dyrebare dråpene:) ). Konsistensen er ganske flytende og "myk", så det var ikke så stor overgang fra bare melk. I tillegg syntes jeg den smakte ganske likt som MM egentlig, litt søtlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi begynte med et par ss med grøt på kvelden da hun var 4,5 mnd. Har vel spist det i en uke nå. Tok et par dager før hun ble vant med å spise fra skje. Ellers smaker hun litt på banan som hun liker godt, og avokado som det ser ut som hun ikke liker så godt. Har drukket litt vann fra tutekopp også, men det meste renner ut igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...