Gå til innhold

Hvordan sove/spisemønster har babyene deres for tiden?


Snuppa + Spire

Anbefalte innlegg

 

Det endrer seg jo stadig...

 

Snuppa her sover kjempegodt om natten. Legger seg i senga si kl 1930, og sover til ca 0700-0800. Etter vi begynte med et måltid fast føde har hun sluttet å våkne for pupp om natten - jippi! :-D

 

Om dagen er det litt verre... Før kunne jeg legge henne i vogna, trille litt frem og tilbake et minutt el to, eller legge henne i senga, og hun sovnet fort, uten store protester.

Nå sover hun bare to ganger om dagen, våkner oftere og oftere etter bare en halv time, og jeg får henne ikke til å sove videre. I tillegg protesterer hun høylytt, og begynner gjerne å hylskrike, selv om hun er kjempetrøtt. Har prøvd før hun blir overtrøtt også, men like ille da. Hun sovner til slutt da, men må oftere og oftere frem med puppen som litt sovemedisin, noe som ikke var nødvendig før :-/ ikke alltid det hjelper heller. Hor mange timer i døgnet sover deres babyer tilsammen?

 

Hun får mest pupp enda, men får et middagsmåltid ca kl 1800 (potet, gulrot, broccoli). Hun elsker mat! Begynnte fordi hun våknet oftere om natten. Ellers ammer jeg ca 5 ganger om dagen nå.

 

Ja ja. Hår vel være takknemlig for at vi alle sover godt om natten:)

 

Noen andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller... var litt kjapp her... Snuppa sover godt om natten, ikke jeg, våkner av den MINSTE lille lyd hun lager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min jente sover fra kl åtte om kvelden til tolv så får hun mme og sover ti syv om morgenen. Hun har hittil fått et grøt måltid om dagen med var på helsestasjonen i dag og da fikk jeg beskjed om at siden hun har fylt seks mnd skal hun ha to grøt måltid og et middagsmåltid. Så kanskje hun da dropper mdet kl tolv. Ellers sover hun to timer om dagen så det er herlig:)

selvfølgelig svinger rutinene litt pga tenner som kommer og sånn (da er det myyyeee skriking om natten, men det hører jo med)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover vesla fra ca kl 19.30-07.00 hver natt. Hender vi må gi henne smokken et par ganger i løpet av kvelden i innsovingsfasen.. men fra ca kl 22 så sover hun tungt... Trenger ingen byssing. Vi legger henne i sengen og slukker lyset.

Får flaske m mme litt over 07. Etter mat så er det bading og morgenstell. Kl 09 sover hun til neste måltid som er kl 10. Da får hun grøt + litt mme på flaska etterpå. Sover en halvtimes tid i 12 tiden. Sovner tidligere og sover lengre hvis vi er ute å triller. Kl 13 får hun frukt og flaske m mme. Er våken til neste måltid kl 16. Da får hu som oftest middag. Må lage middagen selv... hun vil ikke ha middagsglassene.. spytter det ut.. nekter å svelge osv..

Rett etter dette måltidet pleier hun å sove i en halvtime til 40 min..

Så er det grøt + litt mme kl 19.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 5,5 mnd. Han sover fra 19- ca 05.00, får pupp og sover til 07-08. Får mat kl 09.00 igjen, får nå grøt og MM. Har tenkt at han kanskje bør få vann i stedenfor MM?

 

Får MM og MME kl 14, og grøt og MM/MME kl 18-19.

 

Han sover lite på dagtid, har første luren sin sann rundt kl 10-11. Sover kanskje 45 min. Om vi triller sover han lenger. Så sover han 45 min rundt kl 13, også prøver jeg og få han til og sover i 16 tiden, men det er ikke alltid det går. Noe som resulterer i en veldig overtrøtt baby.:/

 

Er slutt på 2-3 timers lurer her i gården....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i går av er det innført "ingen mat mellom 19.00-06.00"-regel, og i natt var det ingen mat mellom 18.30-07.30.. Det ble dog noe skriking og klaging, men vi fortsetter noen dager til med pappa som trøster, og satser på at gullet sover seg igjennom denen perioden snart...

 

På dagen sover han 1 times tid i 10.00 tiden og alt fra 1,5 til 2,5 time i 13.00 tiden..

 

På dagen får prinsen grøt i 09.30-tiden, litt frukt rundt 12.00, litt middag rundt 15.-15.30, også kveldsgrøt etter drømmehagen ca 18.00, han får vann til alle måltidene...

Jeg ammer ca 07 - 10 - 13 - 16 - 19... alt ettersom..

 

Sovingen på dagen er ennå nokså ustabil, avhenger veldig av hva vi har av aktiviteter, men som regel triller jeg en lang tur i ett-tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er midt i nattavvenningen, saa det er litt opp og ned. Men en typisk dag ser slik ut:

Vaakner ca halv aatte og faar pupp. I halv ti-ti tiden en stor porsjon groet etterfulgt av soving i ca 1 1/2 time. Middag og frukt mellom ett og to og andre soving mellom to og tre, ca 45 min. Groet i 18 tida og siste pupp ca klokka syv foer senga venter. Han vaakner noen ganger i loepet av natten, men faar ikke mat mellom 19 og 06. Av drikke er det amming ca 5 ganger om dagen og han drikker vann til alle maaltider.

Det begynner altsaa aa gaa seg til en rutine her naa, og det er deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nettopp gått gjennom noen uker med tett nese og hoste, så vi har litt oppvåkning på natta, men blir heldigvis mindre og mindre oppvåkninger. Han har klart seg uten mat på natta siden han var 2,5 mnd gammel (fikk mm+mme på kvelden), så har sovet fra ca 18.30 til (de siste dagene bare....) kl 8. Da er det tid for morra-pupp før det er morra stell på mor og barn. Ca kl 10 er det tid for grøt og vann og etter måltidet er det klar for første duppen. Idag sov han faktisk i hele 2,5 timer på første duppen!!! Så er det tid for pupp rundt kl 13-14. Andre dupp vil jeg gjerne han skal ta rundt kl 15, men idag ville han absolutt ikke sove og sovnet i 20 min kl 17. Kveldsmat med mm og grøt ca kl 17.30 og senga finner vi kl 18.30.

 

Må av og til ut med puppen på ettermiddagen før kveldsmaten. Begynner med middagsmåltid til uka regner jeg med. Stresser ikke så mye med det, har en STOR gutt på 10 kg, så han får nok mat ser det ut til! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...