Gå til innhold

Hvor får man tak i krykker ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan man få tak i krykker selv ? eller er det noe man må få av legen ?

 

noen andre som har brukt krykker når de har hatt bekkenløsning ?

fikk du da krykken/ene av legen eller måtte du skaffe de selv ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man får kjøpt de på apoteket, men det er mulig det blir billigere hvis du får de på resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krykker selges også på legevakten! Tror ikke krykkene blir rimeligere med resept, det er tross alt et hjelpemiddel. Trenger man krykker mer eller mindre permanent så vil man få dette hos hjelpemiddelsentralen uten da og betale noe for dette. Hør med fastlege eller jordmor om du kan komme under disse kriteriene og kan få låne krykker gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen din, du kan få låne også trur jeg. jeg måtte bruke mamma sine krykker på slutten. hadde så kraftig bekkenløsning på slutten at jeg ikke så syn på å legge meg for natten, var så vondt å snu seg og bare det å stå opp av sengen, vet ikke hvor mange ganger jeg grøt om morgenene;( den ene natten kom jeg meg til slutt på toalettet, men satt i 45 min pga bekkenløsningen var så vondt, smerter uten like;( Så hør med legen din du, for det hjelper med krykker, belaster deg ikke så som du gjør uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen kjøpte jeg på apoteket til sykehuset når jeg brakk benet. Her i Haugesund hadde de ikke på apotek men måtte til Helseleveranser.

Krykker er ikke dyrt, tror jeg betalte ca. 2-300 kroner for et par. Men uansett vet apotek/legevakt hvor du får tak i, og jeg bruker nå pga bekkenløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg dro innom hjelpemiddelsentralen og der fikk jeg låne krykker i 6 mnd mot et depositum på 200 kr. Pengene fikk jeg tilbake da jeg leverte krykkene. Jeg ringte på forhånd og de ordnet det på dagen, veldig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...