Gå til innhold

får ikke sove!! Har sånne grusomme hodesmerter:(( Tror jeg døøør:((


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja,seriøst! skulle tro jeg holder på å dø! at jeg har fått en ondartet svulst:(

Smertestillende funker ikke skikkelig! Tok en ny dose paralgin forte 22.45.gikk 1 time før det kom en aldri så liten virkning,så bare 1 time etter er smertene tilbake for fullt! Nå har jeg prøvd å sove i ca 1 time,men ikke søren! det dunker som besatt,enda jeg ligger:((

 

Er dette vanlig da??? får vel ikke sterkere smertestillende enn dette hos legen regner jeg med..Legen jeg var hos i dag er dansk,hadde jeg vært hos en norsk lege vet jeg at jeg ikke hadde fått så "sterke" saker.Er helt sikker på det ihvertfall! For paralgin forte ER sterk medisin,er det ikke??? Er det noe som er enda sterkere??

og nei,jeg er IKKE pillemissbruker! langt ifra! sjelden jeg tar en paracett,bare vis jeg må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du migrene funker ikke vanlige hodepinetabletter . Hos meg virker kun paralgin forte, men da tar jeg bare 1 så jeg får til å sovne, for det er det eneste som virker, å sove seg igjennim det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke du som hadde noe problemer etter keisersnittet?

Du kan ha spinalhodepine. Da hjelper det ikke med sterke medisiner, de kan bare gjøre deg sløvere og tyngre i hodet.

Jeg fikk fenazon koffein?, noe som er mye mildere enn det du tar men mer effektivt på den hodepinen.

Nevnte legen noe om spinalhodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som et migreneanfall, sånn har jeg ca 2 ganger i uka. Takk og lov for migrenetabletter. Paralgin forte er ikke veldig sterkt. Mitt råd er å komme seg til legen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen. Sterke hodesmerter kan også være et tegn på hjernehinnebetennelse. Ingen vits å være overhysterisk, men greit å få sjekket det ut!

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene kan det umulig være,for er ikke lysømfintlig,og heller ikke kvalm.

legen sa det måtte være spenningshodepine! nakken min er så hard,og bakhodet.Den vondeste plassen er på venstre side,helt øm nedenfor øret,og så er det noen dritvonde sener ovenfor tinningen.

jeg har i tillegg slimhoste,og det hjelper ihvertfall ikke på nakken/hodet! Men får jeg et hosteannfall tar jeg hånden min og holder på disse vonde senene ovenfor tinningen,og det hjelper litt på smertene som kommer i hodet av hostingen! Merkelig!

 

Nei,legen nevnte ingenting om spinalhodepine.Men jeg leste om spinalhodepine i går,og det stod ingenting om nakkeproblemer,bare hodepine! og får man spinalhodepinen så mange dager etter ks da?? 5 dager ca?

 

Det som var så rart ang spenningshodepine,og det er at jeg leste på nettet at man ikke har hodepinen om morgenen,bare utpå dagen og den økte i styrke! Men jeg har det hele tiden,har til og med hendt jeg har voknet på morgenen av hodepine,så jeg ikke har greid å sovne igjen!

Disse paralgin forte tablettene hjelper som sagt bare delvis,noe av hodepinen går bort men de sterke muskelsmertene er der like fullt! Og jeg greier ikke vri på hodet og snu meg!

 

jeg er så sliten av disse smertene at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Blir deprimert av smertene og vet rett og slett ikke om jeg makter mer..

Tenker også på behandlingsmetoder,har lyst til å prøve alt,alt for å bli bra igjen! Kortisonsprøyte lurer jeg på om jeg skal prøve om tirsdagen,jeg har legetime da(Altfor lenge og vente:( ),men noen som vet om det VIRKELIG funker????

Jeg tenker også på fysioterapaut! Noen andre forslag til ting som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spenningshodepine må ikke være bedre på morgenen, men er ofte det fordi man slapper lettere av om natta og da er hodepinen borte om morgenen. Hvis du anspenner deg om natta også, så vil hodepinen være der om natta og morgenen også.

 

Jeg vet ikke hva som er løsningen som øyebliklig hjelp og det trenger du nok når det er så vondt, men på sikt kan nok en fysioterapeut (eller manuellterapeut som jeg har stor tro på) hjelpe deg. Det er viktig både at du får løst opp musklene og at du får hjelp til å forebygge at det kommer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod på nettet en plass at kiropraktorer (og osteopater,eller hva det nå heter..Aner ikke hva det er engang jeg) kan gjøre ting vondt verre når det gjelder spenningshodepine! Aner ikke hva dem mente,men skremte meg de orda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene, men de gangene jeg har hatt spenningshodepine - så har jeg også faktisk trodd at jeg snart dør... Har vanligvis fått det etter for eksempel store eksamener der jeg har sittet og spent meg mange timer i strekk over flere dager. Fikk det senest i forrige uke... Fikk det om kvelden, da jeg våknet dagen etterpå var det enda verre - og det verket nedover nakken helt ned til skulderbladet. Hodepinen gav seg etter jeg fikk massasje - men merket da at jeg faktisk har fått kink i nakken. Noe som var mer diffust - fordi jeg hadde så satans(unnskyld ordbruken) vondt i hodet som overskygget alt annet...

 

Føler med deg!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnies by the bay: Har det gått over hos deg nå? Hvor mange dager varte det hos deg?

Det som er så rart er at det er ikke bare i hodet det dunker,men selv om hodepinen har tatt en liten "pause" så dunker det i bakhodet og på venstre side også! Det startet mandag tror jeg det var,og det har stadig blitt verre:(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er også plaget med spenningshodepine! Det er VONDT!!! :( Det som hjelper på smertene er 1 paralgin forte sammen med en ibux eller ibumetin. Sammen gjør disse to tablettene underverker....paralginen er smertestillende, og ibuxen er muskelavslappende. Ibumetin 400 mg/Ibux fås reseptfritt på apoteket,

 

Jeg har også hatt spinalhodepine, og det var helt grusomt:((( Husker ikke hvor mange dager etter KS jeg fikk det, men antar det var dagen etter.....fikk en sånn kofein-tabett, men det hjalp ikke så mye. Så tok de en såkaldt Bloodpatch....tok blod fra armen og sprøyta inn i hulrommet i ryggen, der spinalbedøvelsen settes. Og det hjalp!!!! Sprøeste jeg har vært med på!!!

 

Hvor lenge har du hatt disse hpdesmertene?

 

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spørs jo hvorfor du har vondt i hodet da!

 

er det tette bihuler - bruk nesehorn til å skylle med saltvann og få deg rinexin depottabletter

 

er det migrene - skaff deg maxalt smeltetabletter

 

er det spenninger i nakke/hode - ta deg en trimtur - tøy ut - drikk et par glass rødvin - avspenning - søvn

(hjelper ikke det - ta deg en tur til kiropraktor/manuellterapeut/naprapat)

 

god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... det høres ut som du i tillegg til å ha det vondt - også er blitt veldig engstelig! Men du hadde vært hos legen i dag?

 

Spenningshodepine gjør dritvondt - og selv om den sterke hodepinen kan gi seg - så har man en ør dunking i hodet i etterkant... samt at man er sår i muskler og sener nedover nakken og gjerne skulderen. Det lengste jeg har hatt spenningshodepine er vel rundt fem dager, men vanskelig å si...

 

Hvis du er veldig redd og bekymret ville jeg dratt til legen igjen... du kjenner best din egen kropp - og kjenner også hvilke smerter du har. Er ikke alltid enkelt å formidle smerter til en annen person... Om ikke for annet - så hadde kanskje en dobbeltsjekk roet deg litt ned,

 

Hvis man blir litt engstelig så hjelper jo ikke det på spenningshodepinen heller....

 

Håper du blir bedre raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var plaget med slik hodepine som du beskriver, fikk jeg Voltaren stikkpiller(100mg) som ble min redning. (hadde så store smerter at jeg ikke greide å drikke, for hver gang jeg svelget dunket det som besatt i hodet) Voltaren er betennelsesdempende og smertestillende. Det er som å komme til himmelen, når du kjenner at smertene gir seg :-)

 

Har ikke vært plaget med så sterk hodepine på 3 år, bank i bordet!

Før det var det nesten daglidags.

Grunnen til min hodepine var nok mye spenninger i kroppen. Fikk ADHD-diagnose for ca 3 1/2 år siden, og etter jeg begynte med Ritalin har jeg ikke hatt den type hodepine igjen.

 

Ønsker deg lykke til, håper du får noe som kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma`n til gutta boys: Får du magesyke av ibux`en ?? Jeg tok 1 ibux og 2 paracetter før jeg dro til legen i går (fredag),jeg brukte dette siden lørdag(lørdag og søndag var det pga smerter i ks-såret) 3-4 ganger daglig.først ble jeg helt "rar"øverst i magen,vanskelig å forklare,sånn luft-i-magen-følelse.så tirsdags kveld fikk jeg magesyke,bare 1 gang,noen timer etter inntak av ibux.og så onsdags kvelden,1 gang noen timer etter inntak av ibux.Tenkte at jeg kan umulig tåle ibux når jeg får magesyke noen timer etter inntak.nevnte det for legevakten fredagen.jeg sa det er jo veldig rart at jeg aldri har reagert på ibux før.Det er ikke noe rart,sa legen.Når du har så mye spenninger i deg.

vet ikke om jeg skal tørre og prøve jeg,1(eller2) paralgin forte og 1 ibux..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux kan være harde for magen, så det kan være lurt å ta sammen med mat. Men tror det skal litt mer til en kun en tablett før man får vondt i magen. Kanskje det var bare tilfeldig? Tror jeg hadde tatt sjangsen på å prøve ên gang til. Skjer det igjen, da VET du jo.....

Lykke lykke til - og god bedring

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står på pakningsvedlegget at man kan få diare`av ibux (Diare`er ikke helt det samme som magesyke da men..Diare`er mere flytende..),men har aldri fått det før som sagt.jeg fikk det etter et par dager med ømhet i øverste delen av magen.

men tror jeg vil prøve 1 gang til,så får jeg se om det virkelig var det som gjorde det! håper det går bra..

Det var bare 1 kvelden med magesyke jeg fikk vondt i magen (eller mageknip da..),kvelden etter fikk jeg ingen forvarsel..skulle bare tisse før jeg skulle legge meg,så kjente jeg at det var mere som ville ut..Beklager detaljene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

massasje....der er utrolig vondt!!! men etter hvert slipper spenninghodepinen taket. Paralgin hjelper lite på spenningshodepine. Har du en mann? Eller en annen en som masserer skuldre nakke..der su er mest spent.....jeg holder bare ut noen få minutter av gangnen...det hjeper kanskje ikke ved første gang men du må få massasje noen minutter flere ganger daglig.....ikke godt men det eneste som hjelper....jeg har ketorax...morfinlignene tabiletter...men også det hjalp fint lite på smertene....bare massasjen som hjalp....på 2 dager var jeg kvitt all smerte. Men jo mere du får massert jo fortere løses det opp.

 

Jeg har hatt hjernesvulst, og 5 operasjoner i hodet...har defor hatt hodepine, smerter m.m oppi der. Jeg skjønner hvordan du har det. Det vondt!!!!!

 

PS! De punktene som gjør mest vondt kalles triggerpunkter, der er veldig vigtig at disse blir massert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masser der det er vondt, det er der musklaturen er spent og trenger å få hjelp.....min satt i nakken, og opp mot hårfestet der, men jeg hadde hodepine over hele hodet og spesielt i pannen. Når du har fått løsnet den bør du fortsatt få massasje, ellers kommer den fort igjen altså den kan lp til etter at du ahr vært bra 3 dager til en uke, slik var det her...da var det på han igjen med massering.

 

Det er bedre at en annen masserer enn deg selv, sitt avslappet. Jeg pleier å ha hodet foroverbøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "går" faktisk noe hodegreier om dagen. Mulig det er det du har fått??

Har selv hatt det, og har hatt ulidelig hodepine, hvor paracet ikke har virket det minste. Det varte i en ukes tid, og så forsvant det. Hodepinen, kom, og gikk, så jeg verket ikke konstant, men det var forferdelig når det sto på =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ting som hjelper mot spenningshodepinen min (har hatt det i mange år, ikke så flink til å slappe av når jeg stresser).

 

Dag 1 med spenningshodepine får jeg mannen til å massere nakken, altså triggerpunktene mine, rett før jeg legger meg. Tar smertestillende først på kvelden, hjelper lite i løpet av dagen siden jeg blir sløv av de fleste smertestillende og skal være klar i hodet på jobben.

 

Dag 2 våkner jeg gjerne litt bedre, men den sniker seg på i løpet av formiddagen. Passer på å gjøre masse fysisk når jeg kommer hjem fra jobb siden det hjelper meg å ta fokuset vekk fra hodet. Gjør vondt som f..., men det blir bedre etter å ha vasket baderommet eller lignende. Får mamma til å massere meg på kvelden (hun har slitt med det samme i alle år og masserer helt fantastisk). Tar en smertestillende og sovner som en stein.

 

Dag 3 våkner jeg helt fin. Akkurat som noen har dratt opp rullegardina og jeg kan "se" klart igjen.

 

Denne måten tar litt tid, men jeg unngår sterke smertestillende. Det jeg har lært er at problemet starter et par dager før smertene viser seg. Da har jeg spent muskulaturen over så lang tid at smertene kommer. Henger også sammen med at jeg biter kjevene sammen når jeg stresser. I hovedsak nå har jeg greid å redusere "anfallene" betraktelig ved å "snakke" med meg selv når jeg er stresset som i:

"Ikke bit tennene sammen, du vil vel heller ikke ha skuldrene som øreringer osv osv" Fokuserer på å puste og slappe av helt. Det har hjulpet faktisk:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mortil4: går det noe hodegreier om dagen sier du?? Det var rart ikke legevakten nevnte det da..kansje han ikke har "fått det med seg" da,hehe..jeg har aldri hørt om noen slik "sykdom"! Må være noe nytt..hmmm..Får høre med fastlegen om tirsdagen når jeg skal dit..

 

Men når du hadde dette,hadde du det i nakken/muskelaturen i bakhodet/rundt hodet også??? Eller bare i hodet???

jeg greier nesten ikke snu på hodet jeg..:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slik jeg hadde det da jeg hadde hjernehinnebetennelse, men var var for lyd, lys, lukter i tillegg.

 

Jeg har forresten migrene og jeg reagerer ikke på lys/ lyd da, men faller bare ut og ser noen "tagger" i sidesynet. Det er forskjellige typer migrene og migreneanfall.

 

Gå til legen å få tatt noen tester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...