Gå til innhold

har så"høy puls", hodepine og kjenner pulsslagene i øret...


lillebie på`n igjen

Anbefalte innlegg

...samtidig som kvalmen har kommet tilbake for fullt....er 28+5 i dag.

 

onsdag hadde jeg 2+ i protein og torsdag var den på 1 + så da mente legen det ikke var noe å bekymre seg over... blodtrykket var også fint på onsdag...

 

noen som vet hva det kan komme av? pulsen min ligger på ca 100 slag i minuttet selv om jeg ligger på sofan - skikkelg slitsomt....føler meg rett og slett skikkelig crap! alt dette har kommet siste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som blodtrykket ditt har steget siden du var hos legen. Ta kontakt med legevakten/fødeavdelingen slik at du får sjekket det opp. Trykket ditt blir sikkert ikke lavere av at du bekymrer deg heller tenker jeg. Kvalmen og hodepinen kan være et resultat av høyt blodtrykk.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller blodsukkeret ditt! Om du spiser ei brødskive med syltetøy på fastende hjerte, hvordan føler du deg pulsmessig etter en times tid? Verre? Mest lyst å legge deg og sove? Slik hadde jeg det og fikk konstatert glukoseintoleranse etter glukosebelastningstest. Nå passer jeg på maten og har kontroll på blodsukkeret med slikt apparat! Det er jo de som får ordentlig svangerskapsdiabetes også.

 

De fleste som får det har lagt på seg mye, men jeg har faktisk ikke lagt på meg særlig. Men konsekvensen er at baby blir VELDIG stor pga at det får mye sukker i blodet fra mamma... Min var 3200g i uke 36...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg uvel må du ta kontakt med legevakta eller legen din. Kan være alt fra svangerskapsdiabetes til svangerskapsforgiftning, eller at du bare er sliten nå. Legen må undersøke det.

God bedring i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar jenter.

 

Er det slik at svangerskapsforgiftning kan komme helt brått på og bli super alvorlig iløpet av et par dager- eller kommer det mer gradvis?

 

Tenkte at jeg ringer legen min i morgen tidlig og får komme på en sjekk - ser i papirene mine at føden ikke skal kontaktes med mindre det er smerter i mage, blødning, rier, vannavgang eller lite liv ...så de tar meg nok ikke inn likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du ringer da ikke for å bli tatt inn, men for å stille spørsmål. Når du forklarer føden, som kan ringes 24/7, hvordan du har det, så kan de gi deg råd om hva du bør gjøre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes du skal ringe føden først. De har mye mer greie på svangerskapsforgiftning. Svangerskapsforgiftning kan komme fort selv om det også mange ganger kommer snikende. Det er så dumt når noen sier at det "som regel" kommer sånn og sånn, for selv om sjansen kanskje ikke er så stor så KAN det komme fort - og da er det greit å være på hugget og føre var.

 

Evt ville jeg kanskje ringt legevakten og bedt om å få sjekket blodtrykk/urin. For å få mer visshet om hvordan du lå an!

 

Du skal ikke tenke sånn at du kanskje ikke har grunn nok. Er du bekymret og i tillegg har symptomer, så bør du stå på litt for å få det sjekket. Noen ganger kan det være litt tunggrudd å få sjekket seg, men å få tatt blodtrykket på legevakten kan vel ikke være så vanskelig å komme igjennom på ved bekymring? Du burdet hvertfall ringe og høre!

Legg heller på litt sånn at du får sjekket deg. Det er mitt tips. Man må passe på seg selv :)

 

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg gikk fra 0 protein og 120/80 i blodtrykk - til 3+ på protein og 150/100 på under en uke selv sist jeg var gravid.

 

Blodtrykk fra 130/85 på en onsdag -> 150/100 påfølgende fredag. Så videre opp til 180/120 onsdag fem dager senere - men da PÅ blodtrykksmedisin!

 

Så det går an at det går fort.

 

Liker ikke å skremme, det er forholdsvis sjeldent man får det så fort og alvorlig, men det er tross alt viktigere å si fra så du får sjekket deg synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen i dag og alt var helt normalt....legen sa det var normalt å bli veldig sliten og ha høy hvilkepuls....ble sykemeldt 100 % en uke, så får jeg slappet av litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...