Gå til innhold

Hva kan smerter i øyet skyldes? Bekymret jeg nå!


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Har innimellom hatt en stikkende smerte i høyre øye. En stund siden nå, men nå har jeg hatt det i hele dag. Det kjennes ut som om noen stikker en nål på baksiden av øyet mitt, i tillegg til at det verker i hele øyet.

 

Var litt nærsynt (0,5), men det var jo såpass lite at det skulle vel ikke kunne føre til sånne smerter? Eller overanstrenger jeg øyet så mye? (Bruker ikke briller)

 

Har googlet litt ang. smerter i øyet, og da dukker det opp skumle ting som "alvorlige sykdommer i øyet" og MS. Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ms dukker alltid opp når man googler symptomer, slutt med det;)! Jeg har leddlidelse og vondt i øyet til tider, men det kan like gjerne komme av at en skikkelig bihulenbetennelse melder sin ankomst.

Men, gå til legen og ikke google symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så enkelt at du er underernært på søvn da?

Jeg får slike "vonder" når jeg har stresset mye og sovet lite. Det kan komme i/bak øyet, på kinnet, i tinningen osv. Er vondt å ta på.

En som sa at det var nervene som "slo seg vrang" når man fikk for lite søvn. Og det stemmer veldig bra på meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags leddlidelse har du da, Oslomor? Tror ikke det er bihulebetennelse. For har hatt denne smerten innimellom før.

 

Libido: kan vel ikke akkurat si jeg er underernært på søvn heller... noen netter sover jeg lite og andre sover jeg mer. Sov lite natt til i går, men i natt sov jeg ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all sannsynlighet leddgikt, er til utredning nå. Men da har man altså vondt mange andre steder i tillegg og det med øyet er liksom ikke hovedsymptomet, så det har du sikkert IKKE.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Har hatt stikkende kløende smerter i øyet i 6 år. Relatert til betennelse på balanse nerver. Og migrene på øyene mine. Øyet er mottaks senteret for nervesystemet så det kan stamme fra en nerve. Kan kontakte klinikk for alle på nevro avdeling for utredning! Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...