Gå til innhold

Er de blitt veldig aktive nå da? 7/ 7,5 mnd :)


CMH

Anbefalte innlegg

Lillemor kan ake seg framover, bakover og rundt i ring. Hun snur seg i senga, på stellebordet og i dag kom hun seg ut av vippestolen alene mens pappan satt ved siden av henne! Yogamatta på gulvet er ikke spess intresant å ligge på, gulvet er mye bedre ;) Hender rett som det er at hun setter seg fast under vippestolen og idag ålte hun seg halvveis under veggseksjonen. Især den ledninga på gulvet er herlig å tygge på, for den er forbudt! Føler vi begynner å få hendene fulle, hehe. Enn deres babyer da? Kan de krabbe forresten? Lillemor kan ikke det enda, men tror ikke det er så veldig mange mnd før det skjer. Hun løfter på rumpa og prøver, men får ikke helt til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille snella her er prematur, født 9 uker for tidlig, så ligger endel etter i utvikling. Var hos fysio forrige uke, og fikk beskjed om at ho følger motorisk utvikling i forhold til termindato, akkurat som man kan forvente.

 

Ho har dog en greie med å vrikke seg rundt på teppet sitt, og ender et helt annet sted enn der vi la ho ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...høres kjent ut, Januarjente. Småtten min har foreløpig bare revers, han har ikke funnet de gearene som gjør at han kommer seg fremover. Men rulling har han jo full kontroll på, og når han kombinerer det med rygging, samt at han snur seg dit han vil når han ligger på magen, vel da kommer han seg langt. Ikke få ganger i løpet av en dag at han rygger seg fast under et bord, en stol, ei barnevogn, en sofa osv... :)

 

Ingen krabbing så langt, men han kommer seg opp i krabbestilling innimellom, og står og gynger. Han skal vel stå sånn noen uker, kanskje.

 

Seng og stellebord går bra ennå, faktisk. I senga funker det med pose og rede, og på stellebordet funker det fint med noe spennende å leke med.

 

Hendene fulle? Skal vel bli adskillig mer travelt enn det det er i denne perioden, mener jeg å huske... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det full propell hele dagen. Til og med fysio dama på helsestasjonen sa at "jeg tror du får hendene fulle med han" når vi var innom en tur forrige uke. Her går det full fart i ring (rundt sin egen akse), masse bakover og litt rulling, helst fra mage til rygg. Rygg til mage er han fortsatt litt lat på.

 

Han er sju måneder i dag, og er på god vei til å få knærne oppunder seg, og når han ligger på underlag som ikke er glatt går han opp i bro med rumpa i været, og av og til velter han til siden når han gjør dette. Ganske morsomt å se på. Han gjør det masse i senga vår.

 

I senga er han helt propell. Ligger alltid en helt anna retning enn det jeg har lagt han, så i dag tror jeg at jeg skal gå å kjøpe en ny sånn babysovepose. Jeg har en fra før, men tror den begynner å bli for liten. Håper det gjør at han blir liggende litt mer rolig. Våkner et par ganger om natta av at han har kilt seg fast i et hjørne i senga og må flyttes på.

 

Ellers går vi på babysvømming, og der er han den mest aktive ungen. Helt propell når vi legger han i badering, og han suser bortover vannet. Han elsker å plaske, og bryr seg ikke om han blir dukka under vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her er dagene egentlig litt slitsomme, selvom det er gøy nårhan får til nye ting. Han er 7 mnd og 5 dager og krabber og reiser seg overalt. Så nå må jeg virkelig passe på. Han har jo ikke peiling på om det han reiser seg etter kommer tilå flytte på seg eller ikke.Har blitt noe knall og fall de siste dagene, men balansen blir fort bedre. Er bare en ukes tid siden han begynte å heise seg opp på knærne og nå står han ved bordet og holder seg fast med en hånd mens den andre fisker eller gjenglemte melkeglass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har det stort sett bare gått i ring og revers så langt. Men sitter akkurat nå og ser på at knerten åler seg sakte men sikkert framover (!) mot favorittbamsen sin for første gang:-) For en mestringsglede når han endelig kom fram! Kjempearti å se på :-) Reiser seg altså ikke opp på kne eller noe riktig enda, men regner med det kommer snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...