Gå til innhold

Tvilliner


iram82

Anbefalte innlegg

Jeg poppet til slutt, jeg og. 20. oktober (u39+4) var det endelig vår tur, og de kom den naturlige veien i løpet av 10 timer på fødestue. Førstemann ville ut med panna først, så vi fikk litt hjelp med vakum på de siste par riene. Så rant nummer to ut i løpet av et kvarter, og det skulle bare tre pressrier til når han vel var på plass nede i bekkenet.

 

Litt underlig at jeg har en enkeltfødsel som endte i keisersnitt, mens tvillingene kom etter naturmetoden, men veldig fint å ha vært gjennom en vanlig fødsel. Helt annerledes og mye finere enn sist.

 

Hvis jeg nå kunne få sove litt, ville alt bli perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble to gutter, helt åpenbart toeggede, men veldig kjekke karer

 

Dere som er erfarne etterhvert: Får dere til dobbeltamming og synkronisering? Her føles det som om vi har døgndrift, med amming, pumping og flaskevask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får til dobbeltamming til en viss grad, men bytter på litt med dobbelt og enkeltamming. Synes ofte det blir litt stress med dobbeltamminga ift å rigge til med puter osv, også detter den ene av puppen + mye "virring" osv. Selv om det selvfølgelig er veldig tidsbesparende og bra når det først fungerer. Gjør altså litt av hvert etter hvordan situasjonen passer seg.

 

Startet med å prøve å samkjøre jentene når vi kom hjem fra sykehuset, vekket den ene når den andre våknet og var sulten på natta osv. Det gikk faktisk ganske greit i starten. Men plutselig skjedde det et eller annet. Synes de har blitt mer og mer forskjellige ift hvor lenge de sover i strekk osv på natta, så i det siste har jeg bare ammet de etter behov. Hun ene kan av og til sove 3-4 timer i strekk, mens hun andre som regel maks sover 2. Og da føler jeg det blir helt feil å vekke begge to opp.. Dette resulterer selvsagt i veldig lite søvn på meg. Føler jeg er oppe utrolig mange ganger hver natt, ganske så slitsomt!! Prøver å trøste meg med at det mest sannsynlig vil bli bedre etter hvert som de blir litt større.

Er du forresten på tvillingforum.no? (dobbel glede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...