Gå til innhold

Hjelpepleier 100% stilling natt....kan noen hjelpe meg...:)...


*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT!

Anbefalte innlegg

Er hjelpepleier,& kan nå få meg fast 100% natt i min kommune.Dette er jo veldig bra....men hvor mange netter vil det tilsvare i løpet av en mnd,& hvor mange netter går man sammenhengende? Hva utgjør lønn ca med alt av tillegg?

 

Tusen takk for alle svar :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk et vikariat for noen år siden. Gikk da 14 netter og en kveldsvakt på 1 mnd. Vi gikk da 7 netter på og 7 av, men vet at det ikke er mange som praktiserer dette. men jeg syns det var veldig greit. Husker ikke hva lønna var, men syns å huske å ha hørt at 75% natt utgjær det samme som 100% dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvor mange timer en nattevakt er. Men her hos oss er de 10 timer, og 100% blir vel ca 3-4 vakter iløpet av 1 uke. Men i turnus blir de kanskje samlet litt opp at det kan bli flere på 1 uke, og så lengre fri neste (her jobber nattevaktene 65% : uke 1 - 2 netter Uke 2 - 5 netter Uke 3 - fri i turnus, og så på igjen på uke 1).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En nattevaktsuke er kortere enn en todelt turnusuke. Når jeg jobbet nattevakt var en 100% nattevaktsstilling 33,5 timer i uken. Viss en nattevakt er 10 timer, så blir det jo altså i snitt rett over tre vakter i uken. Men det går også kanskje et døgn for å snu døgnrytmen tilbake igjen, så ikke planlegg at du skal fungere som normalt med en gang.

 

Lønnen er det jo ikke så lett å svare på da. Tilleggene varierer veldig i fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. De fleste plasser har de ikke eget nattevaktstillegg, men bruker samme tillegget som ved aftenvakt. Første plassen jeg jobbet som nattevakt hadde de aftenvakttillegget på natt, og der var det slik at om en jobbet 67% natt, så hadde en utbetalt det samme som om en hadde gått 100% dagtid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...