Gå til innhold

overvekt baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 9 uker og veier nå 6,5 kilo. Hun ligger dermed rett under 97-linja på percentil-skjemaet. Lengden er helt gjennomsnittlig 57 cm. Jeg fullammer. I utgangspunktet har jeg fått beskjed på helsestasjonen om at når man fullammer, så kan ikke babyene bli overvektig, all vektoppgang er bare bra. Men nå har jeg lest at det ikke nødvendigvis er riktig, og at vekt over 97-linja ikke er bra.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Hun er ellers ei blid jente, som er våken og aktiv, men også ganske rolig. Gråter lite. Hun vil ha mat ganske ofte, mellom hver 2. og hver 4. time om dagen, og sover fra rundt kl 23 til rundt kl 7 uten å spise. Lengden på måltidene varierer mellom 5 og 15 minutter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det er ikke noe som heer overvekt når man fullamme babyer...

Jeg har vært ganske bekymret for gutten min på samme området, men alle de 3 helsesøsterene jeg har vært hos, sier at man ikke gjør noe med det så lenge man ammer, og de er så små (i alder)

Senere kan man prøve å få litt mer tids-avstant mellom måltidene, men det er noen mnd til.

Ikke noe å begymre seg over!

Gutten min var forøvrig 7350g og 64cm da han var 12 uker :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingenting som heter overvekt på baby som fullammes. Bare gi så mye melk hun vil ha og ikke tenk på vekta...den stabiliserer seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...