Gå til innhold

hvor tidlig kan man få bekkenløsning,og hva er symptomene??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 10 uker på vei og i dag begynte jeg å få vondt i korsryggen. en slags stivhet og som stråler nedover. er dette tegn på bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn vondt har jeg også, har hatt det i en ukes tid nå. er i uke 9. Men har smerter i begge hoftene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få bekkenløsning veldig tidlig, selv fikk jeg det i uke 8... Husk at når man bare har vondt i ryggen og ikke framme i symfysen så kan det være noe som heter bekkenlåsning... dette kan isåfall kiropraktor gjøre noe med ganske lett. Jeg har selv bekkenlåsning fra tid til annen når jeg ikke er gravid, men nå har jeg bekkenløsning framme i symfysen... symptomene på bekkenløsning og bekkenlåsning er veldig like... Verdt å ta en tur til kiropraktor og få en vurdering ihvertfall...

lykke til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bekkenløsning før jeg kunne se resultat på testen... hadde det med forrige også, så kjente igjen hva det var for noe. er 6+0 nå og har fått henvisning til fysioterapeut, skal dit på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 11 begynte jeg og kjenne smerter i halebenet og ryggen.. tok det opp med legen da i uke 12.. og hun sa det kunne være en begynnende bekkenløsning.. nå i uke 16 er det så ille at det føles ut som noen står og sparker meg i musa(for å si det rett ut)

kan ikke gå mye.. og klarer ikke å sitte på noe hardt.. eller sitte med bena i kryss:( fått henvisning til fysioterapeut i dag.. så håper de kan hjelpe meg til å få det litt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fysio med en gang detre kjenner noe .Jeg hadde begynnende bekkenløsning å gikk til behandlig etter sjette dagen ,det utviklet seg aldi mere å forsvant etter første massasje hos fysioen,helt konge.Men venter man forlenge tror jeg det blr verre å holde i sjakk. Han gikk skikkelig i dybden med å trykke å massere,helt sykt deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg er 13+2 og fått beskjed hos legen at jeg har begynnende bekkenløsning. Ser at det er en del som har fått henvisning til fysioterapeut. Jeg fikk også det, men legen min sa at siden jeg ikke har problemer med å gå får jeg ikke noe dekket, må betale alt selv. Kan dette stemme, selv når hun har sykemeldt meg?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Jeg er 13+0 idag og har det vondt-til tider er det verre enn vanlig..

Klarer ikke stå å kle på meg lengre,må sitte!

 

Har ikke smerter i rygg,men i hoftene,bekkenet og skambeinet holdt eg på å si..hele beinet som går mellom beina!

 

merker det når jeg går og spesielt når jeg legger meg nedpå etter en lang dag..det verker og blir nok verre,hadde det helt likt i forrige svangerskap,men det gikk heldigvis over i uke 27-28:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekkenløsning i innsiden av lårene og i korsryggen rundt uke 8-9.. trodde jo at dette skulle bli helt forferdelig...

 

faktisk så løste det seg da jeg gikk ned til først 80% stilling... så 60% stilling...etter en liten stund...

smertene gikk nesten bort...

 

er nå i uke 28, jobber 50%... og smertene har akkurat begynt å komme tilbake nå... men det må en vell regne med i denne tiden...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

For meg var bekkenløsning/bekkenlåsning det første symptomet, før jeg visste at jeg var gravid! På siden min: http://marbellamamma...-bekkenlosning/ har jeg skrevet om hvordan kiropraktor kunne hjelpe og hvordan bekkenløsningen ble bedre. Håper det kan hjelpe deg - jeg var kjempedårlig og ble mye bedre! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...