Gå til innhold

Ok at mannen stikker på fjelltur 3 uker etter fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har termin neste uke (30.juni) og har ei jente på 2,5 år. Nå har vi hele tiden snakket om at dette selvfølgelig blir en hjemmesommer, siden det blir nyfødt-tid midt på sommeren.

 

Nå begynner han å fabulere om tur til Galdhøpiggen og å sykle Rallarvegen i sommer, kanskje ikke første og andre uka etter fødsel, men gjerne den 3 feireuka. Dette vil han gjøre med sine to tenåringsgutter som han har fra før. Nå er det slik at de tre dro alene til Syden med min velsignelse i mars, nettopp fordi det ikke ble noen "ordentlig" ferie pga barnefødsel.(NB! De skal på ferieturer med mora si også.)

 

Jeg synes det er litt dårlig gjort å sette meg alene hjemme med en 3 uker gammel baby + 2,5 åring uten bhg (fortsatt ferie i bhg) for at han skal kose seg på ferie.

 

Hans argumentasjon er at jeg jo må kunne være alene med to små litt.

 

Hva synes dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er i en situasjon med mine/dine/våre barn må man vel forvente at det kan bli litt sånn.

Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt, men jeg tror nok at jeg hadde finni meg i det ja.

Men er det snakk om lenge da eller? Er det snakk om 1 uke eller 2 hadde jeg kanskje vært litt sur, men ei langhelg eller no sånt hadde nok jeg finni meg i ja.

Husk at de to tenåringene hans er jo like viktig for han som de 2 dere har sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er jo flott at han vil prioritere tid med guttene sine nå som de har ferie, og selv om du nettopp har født, og har et barn fra før. Dere, eller han da, har flere barn å ta dere av enn disse to.

 

Regner med han og guttene får gode minner fra en slik tur, og at det bygger kontakten mellom dem kraftig opp, noe som behøves når en har barn i tenårene. La ham dra du, det går greit noen dager alene med to små.

Du kan heller være stolt av mannen din som stiller sånn opp for barna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei det hadde jeg ikke synes var ok. Du vet ikke hvordan fødsel og babyen er så tidlig. Med nr 1 kunne jeg ikke vært hjemme alene med baby og en 2 åring før etter 3 mnd, men med nr 2 ville det ikke vært et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er egoistisk av ham å dra på tur 3 uker etter fødsel. Dere er to om å få barn.

 

Siden du har gledet deg til denne tiden sammen med mann og barn så kan det medføre at du får en negativ opplevelse og depresjon når du plutselig blir alene.

 

Hvorfor er menn så egoistiske?? Babyen skal ha mat og stell og det er et lite barn som trenger ekstra mye oppmerksomhet fordi det kommer et nytt familiemedlem. Rart at far bare reiser bort i en slik situasjon. Han burde være hjemme ved sin lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

han virker som en kjempe dust som lar deg sitte alene... og akkurat det er grunnen til at jeg i dag gjorde det slutt med min samboer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Tutta, med nr tre i magen!

Hadde han reist på guttetur med kamerater, hadde det ikke vært greit, men guttene han har fra før har da like mye rett til pappaen sin selv om han får flere barn..

Vi får nr tre i august i år, og har en sammen som blir tre år i november, samt at jeg har en fra før som fyller 9 nå straks.

Min mann skal ta med min eldste på reinsjakt i løpet av august/september uansett. Og da på telttur en helg. Får bare håpe at babyen ikke drøyer for lenge med å komme, for pappaen vil ikke gå glipp av fødselen! Det er ikke bare mor og barn det dreier seg om, men i like stor grad de store barna som trenger kanskje mer oppmerksomhet enn noen gang før. Jeg kommer til å skaffe barnevakt til mellomgutten om det blir slitsomt for meg med han og baby. Verre er det faktisk ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

...håpe ikke babyen drøyer, for pappa vil ikke gå glipp av fødselen? nei, men hvis den drøyer da? hva gjør han , går glipp av fødeslen, eller finner på en kompensasjon for de store barna som "trenger" pappan sin?

 

Ærlig talt, hvor tjukke er dere damer i huet egentlig!! Trenger de store ungene pappan så akutt at det er bedre å føde alene? Det er nå eller aldri, liksom? Hvor mange fødsler har du tenkt å ha i løpet av et liv (ikke et år, men et helt LIV) og hvor mange sommerferier, jaktsesonger, hytteturer og andre ferier kan de ha sammen; bare på de neste to åra?

 

Noen ganger går en fødsel skikkelig til helvete. Noen babyer og en og annen mor dør faktisk av det. Fint om mannen din sitter på en utilgjengelig fjelltopp da, for tolvåringen hadde så akutt bruk for ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...