Gå til innhold

Sovner de av seg selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver på fra 30 min til1,5 time for å få hu til å sove. Mange ganger ender det med at hun ammes i søvn. Prøver å la hu skrike litt, men det går ikke særlig lenge.. Vi gir hu grøt 7, skifter bleie, gir pupp og legger hu. Da legge vi hu ca 8, men mange ganger sovner hu ikke før 9 -9.30. (er jo ikke seint, men slitsomt å drive på sånn..)

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samme problem, bare enda verre. Kan holde på i 2-3 timer på det verste. Prøver også å la henne skrike, men skrikinga blir bare verre og verre. Her ender det også med at hun sovner ved puppen. Har skjedd én gang at hun har sovnet av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Vår lille legger seg enn så lenge når han er trøtt,-gjerne etter litt pupp. Dette er min femte, og har funnet ut at ting går seg til etterhvert:) Orker ikke sånt opplegg som gjør at alle blir slitne og stressa...Når han er trøtt, sovner han som en dupp på 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg føler med deg. Vi har samme problemet med vår datter på 6 mnd, bare at hun ikke sovner av amming.Nå klarer vi å bysse henne i søvn(tidligere var det vanskelig fordi hun våknet så lett når vi la henne over i senga). Vi vil jo helst gjøre ting etter boka, og det er jo en "synd" å bysse ungen i søvn så vi har prøvd det meste og endt opp med å akseptere situasjonen og det som funker for oss. Funker amming i søvn for dere så go for it!!

 

Vi har virkelig prøvd å følge alles råd: -legge henne når hun er uthvilt, litt trøtt, veldig trøtt og overtrøtt. Hardt underlag, mykt underlag, hevet underlag, mye rundt hodet, lite rundt hodet, reiving, u name it. Vi har prøvd å la henne være i fred, aktiv stryking på kinnet, synge sanger, opp/ned metoden(å ta henne opp og legge henne ned igjen når hun er rolig), manuellterapi etc. Ikke alt på en gang selvsagt:)Kanskje noe av dette vil fungere for dere.

 

Det ender som regel med at hun holder på en stund selv, og så bysser vi henne i søvn når hun begynner å klage- men før skrikingen begynner. Vi legger henne til fast tidspunkt, med faste rutiner og sanger. Vi prøver altid å gi henne sjansen til å sovne selv. En dag kanskje det skjer et mirakel. Noen ganger har vi tydd til vogna. Det er nesten større synd enn byssing:)Hun kan umulig holde på slik til hun blir 18- så vi får stå an av til det gir seg.Jeg tror noen barn bare er slik.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...