Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Julen har vært travel her også. Vi har vært i det ene selskapet etter det andre.

 

Her i huset var det også Malin og Ørjan som fikk det meste. Malin fikk for det meste klær, vi ønsket oss det til henne siden vi har så mye leker etter Ørjan. Ørjan fikk utrolig mye, ski, sykkel og masse tog ting. Det er det enste han leker med.

 

Jeg syns det er fantastisk med dette været, vi er ute og går masse tur og Ørjan syns det er storartet med akebrett.

 

Har ikke fått så mye rutiner enda nei, hun sover veldig mye på dagen og er litt våken på kvelden, men sover som regel fra kl 11:30. Sånn var det Ørjan også han beynte å få rutiner sånn rundt ca 3 mnd. Stresser ikke noe særlig med det. Har dere fått noen rutiner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt ut malin når det har vært på det kaldeste? Naboen min sa at en ikke burde ta ut babyene når det er så kaldt. Stemmer det? Og hvor går grensen på minusgrader å ta de ut i?

 

Ja, har begynnt å få litt rutiner. Jeg går opp og tar kveldstell rundt 7, så ammer jeg han i sengen etterpå. Så sover han som regel til vi legger oss rundt 11 før han vil ha mat igjen. så våkner han rundt 3, 6 og skal ha mer mat. helidgvis sovner han fort igjen. så pleier han våkne rundt 7-8 og da står vi opp. Er veldig glad han sover så mye om natten, for han sover lite om dagen! Har noen få lurer på 10-15 min, så det er litt vanskelig å få ting jort. Heldigvis liker han å sitte i vippestolen, og det å ligge under uroen.

 

Har du startet opp i noen barselgruppe? Har du vært på slik babysang med ørjan? naboen min spørte om jeg ville være med hun på det, men tenkte kanskje det var lurt å vente litt slik at han litt større utbytte av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute hver dag, og hun er god og varm når jeg kommer hjem. Hun ligger så lunt og godt nede i vogna.

 

Virker som hun også begynner å lage litt rutiner selv, de siste kveldene har hun sovnet halv 8 og da sover hun til vi legger oss selv.

 

Jeg var aldri med på babysang med Ørjan men lurte litt på om jeg skulle bli med denne gang. Vi har ikke kommet i gang med noe barselgruppe nei, kjenner jeg er ganske irritert over det. Er du med i noe nå?

 

Hvordan gikk eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du ha et helseteppe eller noe sånt foran åpningen i vognen? Med tanke på den kalde luften? Jeg har ikke hatt noe, men har sett andre som går med teppe over. Men da har det bare vært -4, -5 grader.

 

Jeg har meldt meg på babysang nå, skal starte opp 17 februar fikk jeg beskjed om.

 

Ja, jeg er med i barselgruppe. Jeg startet når Evander var to uker. Skal ha vårt første hjemmebesøk neste uke. Men vi er ikke så mange, vi var 6 første gangen, men når er vi 4 tror jeg.

 

Følte eksamen gikk helt greit. Ikke den beste jeg har gjort, men men. Var veldig vanskelig, men bare glad det er overstått, så sant jeg står da;) Men tror ikke jeg stryker, men er ikke en a-oppgave...Så nå skal jeg ta vekk alle julepynten, rydde og vaske. Har ikke fått gjort det pga jeg har mått prioritert lesingen..men nå er jeg ferdig=) Helt til neste eksamen i juni da..=( Jeg skal i utgangspunktet begynne på jobb og da..kjedeligt, føler det ikke er lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er noen i gata her som bare starter barselgruppe selv. Vi gidder ikke vente på helsestasjonen lenger.

 

Hvor du skal gå på babysang da?

 

Her ryddet vi ut julen 1. nyttårsdag, men støvsugeren sviver hver dag, har en hund som røyter og jge klikker snart på alle hårene.

 

Nå som det er så kaldt som det er så kaldt som ned til -18 er jeg ikke ute på tur med malin, jeg venter heller til det blir litt mildere.

 

Det er helt sant at tiden går fort, jeg begynner heldigvis ikke å jobbe før i august så jeg har hele sommeren hjemme.

 

Har du begynt å søke på noe jobb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysangen skal være i kirkekontoret (tror jeg det heter?), det presten har kontor, der er det en barnehage oppforbi, ikke så langt fra rimi. Det hvertfall de som arrangerer det.

 

Ja, har sendt søknad til kommunen,de hadde søknadsfrist til 31.01. Har og sendt til private barnehager som har ledige stillinger. Skal på jobbintervju på onsdag, men har egentlig ikke så lyst å jobbe i den barnehagen.

 

Æsj, neste uke skal jeg til tannlegen å trekke to visdomstenner. Jeg har trukket to fra før, men synes ALDRI det er kjekt å gå til tannlegen. Dyrt er det og!!!

 

Ellers så har jeg og eirik fått dilla på wallanderfilmene. Gikk innom biblioteket å lånte mangen av de der. Hadde aldri sett de før, men har hørt mange har anbefalt dem.

 

Hvordan vil du gjøre det når du skal begynne på skolen? det var en gang i uken, 8 samlinger til sammen? Tar du malin med, eller får du barnevakt? Hørtes veldig kjekt ut! Er det alt en tgørkolelærer trenger å ta hvis en vil bli styrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så om babysangen på jærhagen, men det starter så tidlig at jeg tror ikke jeg når hjem fra barnehagen etter å ha levert Ørjan.

 

Så spennende anngående jobb da. Har du noen barnehager du ønsker å jobbe da? Hvor var du på intervju?

 

Ola har vært i Danmark denne uken så jeg har holdt fortet her hjemme. Travlet, men egentlig litt godt med tid for meg selv også.

 

Vi har ikke fått datoene for kurset enda. Men det skal være 8 samlinger der de varer en arbeidsdag. Jeg har tenkt å ha barnevakt til Malin. Mamma eller Ola skal ha henne. Blir det helt krise får jeg heller ta henne med meg. Du trenger egentlig ingenting for å bli styrer, men det er veldig bra på cven. Føler også det er greit å ha litt mer kunnskap om økonomie delen.

 

Hva driver du med på dagene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jobbintervju i myrsnibå bhg som er privat. Så skal jeg på jobbintervju i kleppestemmen bhg neste uke som også er privat. Har og levert inn søknad til kommunen, hvor di etterlyser førskolelærer. Men her står det ingenting om hvilke bhg som trenger folk. Søknadsfristen er ut januar. Jeg vet at TU og orstad bhg, og den espiria bhg på klepp st trenger førskolelærere, men de er for langt vekke. Må ha gå/sykkel avstand.

Så vet jeg ikke om de kommunale bhg kan fikse bhgplass til evander, for jeg må ha plass til han før jeg kan begynne å jobbe. Myrsnibå sa hvertfall at han skulle få plass der hvis jeg begynnte der.

 

Ellers så har evander begynnt å våkne rundt 6 tiden om morningene, så da er det bare å stå opp. litt kjedeligt siden jeg har hele dagen til å vase vekk:) men heldigvis pleier han sove en times tid i 8 tiden, så da sover jeg litt på sofaen. ellers så har jeg mye besøk og går mye på besøk. går turer hver dag, og i tillegge så har jeg to naboer med jevngammle gutter.

 

Så limer jeg litt i albumet, skal studere litt videre slik at da blir det mer lesning, og nyter late dager:) Føler dagene går fort!!

 

du da? hva gjør du da? når pleier du å levere ørjan?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også bedre lønn i private barnehager er det ikke det. Mysnipa bhg ligger i verdalen?

 

Har hørt mye bra om både myrsnipa og Kleppestemmen. Hvor har du mest lust og jobbe da?

 

Her er vi oppe alt i mellom 7 og 08:30. Jeg pleier å levere han i mellom 9 og 09:30. Ellers går dagene i mye husarbeid og ikke minst litt besøk. Prøver også og gå tur, men det er ikke alltid jeg får tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrsniba er i verdalen ja. det som var dumt med den jobben, var at da måtte jeg jobbe på småbarnsavdelingen der som Evander eventuellt skulle gått, og det vil jeg ikke. Kan godt jobbe i samme barnehage så han går i, men ikke på samme avdeling. Skal på jobbintervju på kleppestemmen på onsdag.¨Vet ikke hvilken avdelinge stillingen er på. Dette er det de lyser ut:

PEDAGOG 2

FRA OG MED 01.02.2010 TIL 01.02.2011

 

PEDAGOGISK LEDER

FRA OG MED 01.04.2010 TIL 01.06.2011

 

PEDAGOGISK LEDER

FRA OG MED 01.05.2010 TIL 01.06.2011

 

Alle stillingene er med muligheter for forlengelse.

 

Så det blir spennende. Alle stillingene begynner før min permisjon går ut, men de har kanskje ikke fått tak i så mange førskolelærer slik at de kan holde av stillingen til jeg begynner i juni? Vet du noe om hvordan det er med ferie når en begynner i ny jobb? Jeg skal egentlig begynne på jobb i begynnelsen av juni, har jeg da rett på ferie i juli, elle må jeg ta en mnd ferie (en mnd uten penger fra nav) før jeg begynner, altså ta "ferie" i juni?

Kan jeg spørre hvor mye du har i årslønn som pedagogisk leder?

 

hvordan gikk det i dåpen? fikk malin mye fint? er du glad for at det er overstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt du ikke vil jobbe på samme avdeling som Evander, det går helt greit med samme barnehage. De sier jo ingenting om hvilken avdeling det gjelder. Skal ikke se bort i fra at hvis du er den personen de ønsker å ha utsetter de stillingen til du er klar. Du har krav på ferie uansett om det er ny jobb, men du får ikke lønn. Du får utbetalt ferie fra den gamle jobben din.

 

Jeg har forhandlet meg frem til full annsinitet og har da 382000 mener jeg det er.

 

Det var en vellyket dåp, Malin var bli og fornøyd hele tiden. Hun fikk veldig mye fint, masse nydelige smykker og armbånd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mye?? Hvordan har du klart det? I klepp kommune tror jeg det var rundt 330 000 kr.

 

Hvordan gikk det på 3 mndskontrollen med tanke på vaksinen? Reagerte Malin noe? Evander var litt suttrite, så jeg ga han en paracet så var han fine igjen. Du måtte tilbake å måle hodet igjen? Har ikke hørt om det. Sa de ingenting?

 

Har vært på tre intervju, og skal på et nytt på fredag. Vil sjekke ut alle ledige stillinger før jeg binder meg til noe. Men begynner å bli lei av intervju nå..er ikke det kjekkeste jeg gjør..men men, nå kan det ikke være mange igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått 16 annsinitet. Forhandlet meg bare frem til det.

 

Hun hadde feber på kvelden, men ellers gikk alt bra. Vi må bare se om hode vokser nok, det kan i verstefall være at fontanellene gror for fort sammen, men de kjentes helt fine ut. Jeg stresser ikke noe med det.

 

Greit å sjekke ut alle muligheter før man binder seg. Har du fått noen konkrete jobb tilbud da? Noen plasser du tror er bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hallo=)

Nå har jeg fått meg jobb som ped.leder, skal begynna 2 august i Lyngmarka bhg. Blir spennende! Den bhgen er 20 år gammel, men skal pusses opp og utvides. Det bygget som er der nå, skal kun bestå av store avdelinger, og bygget skal pusses opp. Så skal de bygge et nytt bygg på området der det kun skal være småbarns-avdelinger, og der skal Evander gå. Uteområdet skal også fikses opp, og alt skal være klart til når jeg begynner. Jeg skal jobbe på stor avdeling. Blir rart å begynne på jobb igjen. Den bhgen er kun 10-15 min gåavstand fra meg, så det er bra!

 

Er glad jeg er ferdig med jobbintervju nå!! Hvor lenge skal du ha permisjon?

 

Neste uke begynner babysangen, blir kjekt. Har begynnt å legge Evander ute om dagen, han sover mye bedre da.

 

Fytti, nå er jeg lei snøen!! Håper den forsvinner snart, selv om det ser dårlig ut!

 

Har dere vært å målt hodet til Malin igjen? Har dere hatt omgangssyken? Har heldigvis ikke hatt det noen av oss, men vi kan fortsatt få det..æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med ny jobb. Virket jo kjempe spennende og jobbe der siden det er så mye som skjer. Så bar du fikk Evander inn i samme barnehage da.

 

Jeg angrer nesten litt på at jeg ikke meldte meg på babysang, hun er så fornøyd når jeg synger for henne.

 

Jeg legger enda Malin inne i vugga på dagtid, hun sover kjempe godt der. Hvordan er dagene til Evander nå da?

 

Jeg begynner å jobbe 9. august. Du tar også noe ferie og ulønnet permisjon da?

 

Jeg var å målte hode hennes ja, det var helt fint nå så ingenting å tenke på.

 

Hvor mye veier Evander nå, Malin veier 6315.

 

Starter Evander i barnehagen når du begynner å jobbe? Malin starter i barnehagen 11. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er for sent å melde seg på? Har ikke nummere til ho som har ansvaret for det, men her er mailen hennas: [email protected]

Du kan jo høre med henne=)

 

Evander sover fra ca 19.30-06, spiser som regel 3 måltider innen for denne tiden. To netter sov han fra 19- 05.30 uten å spise, trodde jeg skulle få sjokk. Forstod ingenting når jeg våknet med skikkelig melkespreng. Var så gale at jeg måtte ned å pumpe meg. hehe, men det har kun skjedd to netter da. Ellers så står vi opp ca 06-07, så leker han på gulvet til rundt 9, sover da en halvtime-time. Er våken til rundt 12, pleier her sove 2 timer i vognen, enten på tur eller i vognen på terassen. Har sin siste hvil i rundt 16 tiden, som regel en halvtime-time. Så legger jeg han igjen ca 19.30. Veldig kort og grovt fortalt, for ingen dager er like. Plutselig har jeg besøk, eller reiser ut på noe. Men dette er sånn noen lunde di vanlige dagene er.

 

Jeg tar juni som ulønnet permisjon, og i juli får jeg feriepengene.

 

 

Jeg har ikke veid Evander siden 3 mndskontrollen som var i begynnelsen av januar, da var han 6530. Men tenkte jeg skulle trille bort en dag, for jeg er nesten nabo med helsestasjonen=)

 

Evander starter vel rundt 16 august tror jeg det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som dere hadde noen gode dager. Han stod tidlig opp gitt:) Med Ørjan måtte jeg ha vekkeklokke på 08:30 så vi ikke skulle sove bort hele dagen.

 

Her i huset pleier vi å stå opp kl 07:30, vi går da ned og spiser, hun ligger som regel i vippestolen eller på gulvet da. Så kjører vi i barnehagen i 9 tiden da sover hun. Så kommer vi hjem i 10 tiden. Da har vi som regel kosetid så legger jeg henne i 11- halv 12 tiden. Sover som regel til ca 1 time da. Så henter vi Ørjan så sover hun ca i 15 tiden igen. Etter dette pleier hun å være våken til ca 19:00 noen ganger må jeg legge henne før. Sover da som regel til morgens med ca 3 måltider innenfor den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...