Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også tenkt meg ned en tur, men det ble ikke noe av det. I dag har jeg hat en fryktelig dag, føler at alle krefter er tappet helt ut av meg.

 

Jeg går ikke hos jordmor denne gang, Klepp kommune har så lite folk at de klarer ikke å tilby det til andregangs fødende. Så je går bare til lege. Jeg skal til lege på mandag. Føler ikke hun ligger med hode nedover så jeg er litt spent på å høre hva hun har å si.

 

Det var lurt at du skulle sankke med jordmor og høre hva hun anbefaler. Må tenke litt på deg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært hos legen og fått 100 % sykemelding. Kjende det var herligt!!! Kunne kun få to uker nå, men legen sa at det var null problem å få forlenget den. Har gitt beskjed til begge arbeidsgiverene, tror ikke det var så populært men jeg kjenner at det er ikke mitt problem! Har presst meg mer en nok, og føler at de egentlig burde være litt forberedt på å få sykemelding fra meg nå når jeg er kommet så langt ut i svangerskapet og har klaget på dårlig rygg. Og det er litt deres feil også pga dårlig tilrettelegging. Har mått ta nesten like mange tunge løft som de andre pga mye sykdom blant personalet. Når jeg sa ifra til den ene sjefen at jeg ikke hadde så lyst å ta så mange løft pga ryggen, fikk jeg til svar: Må man så må man. Kjende jeg ble skikkelig irritert og ble enige med meg selv da at nå var det nok!!

 

Så nå ser jeg frem til å kunne slappe av og nyte resten av svangerskapet!!

Var hos jordmor igår. Gutten låg helt nede med hodet, men var litt for tiligt til at det hadde festet seg. Vet du når det er normalt at det fester seg? Så ga hun meg tlfnr til føden og fortalte litt om tegn på at fødselen var på gang. Da forstod jeg at nå er det jammen ikke lenge igjen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut. Jeg kjenne at jeg også nyter det og kunne slappe litt av. Jeg mener det pleier å feste seg rundt uke 34-36 eller noe i den duren, men det jo ikke alle det fester seg hos. Da hode festet seg hos meg sist ble jeg veldig mye bedre i bekkenet, jeg følte nesten ikke jeg hadde vært så god hele svangerskapet. Så får håpe det blir sånn hos deg også.

 

Syns det var utrolig dårlig av arbeidgiverne dine og si sånn, de er jo pliktig til å tilrettelegge for deg. Min arbeidsgiver har vært helt fantastisk.

 

Hva skal du finne på når du går hjemme hele dagene, jeg kjenner dagene blir litt lange til tider, det begrenser seg hvor mye jeg kan gjøre hjemme liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå har jeg ikke tenkt så langt på hva jeg skal gjøre om dagene. Skal bruke de første dagene til å slappe skikkelig av og bli utkvilt (håper jeg da). Har og noen bøker og serier som jeg tenkte jeg skulle prøve å komme meg igjennom. Ellers så har jeg to søstre som jobber som nattevakter, så de har mye fri på dagene. Blir nok til at jeg er mye med dem. Alle vennene mine går på skole elle jobber på dagene, slik at det blir lite henging med dem på dagtid da.

 

Har litt småting som jeg skal ordne til i huset, men det blir ikke før om et par dager!! =)

 

Hva gjorde du på jornalskriving når du var gravid sist gang? vi skal den 14 sep og er litt spent på hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang var jeg inn for å sjekke bevegelse så da tok de bare journalskriving da, så jeg vet egentlig ikke hva som skjer. Tror mest det er å få inn riktig personalia. Jeg skal også inn den 14. sept til journalskriving.

 

Jeg har en mor som ikke jobber så jeg er mye sammen med henne, men jeg kjenner jeg er litt lei av å bare gå hjemme også. Jeg må handle inn noe barneklær osv så må bare få satt av en dag der jeg får gjort det. Syns det er ganske tungt å gå på shopping så det blir liksom ikke til at jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos legen å tatt blodprøve. Styreren min ringte meg i går å sa at det har vært utbrudd med "den femte barnesykdom" i barnehagen. Det var foreldrene til det barnet med dette tilfelle som sa at de hadde fått beskjed av barnelegen at hvis det var noen ansatte så var gravide, måtte de sjekke seg pga at det kan være farlig for gravide! Så nå må jeg vente ca en uke på svaret. Kjedelig å gå rundt å vente slik, men sjansen for at jeg er blitt smittet er svært liten.

 

Hva er det du skal kjøpe av barneklær da? Var å hentet pakke fra Libero idag, liker godt å få sånne gratispakker=) Mangler bare pakken fra Rimi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha litt vanlige klær til henne, har jo ikke kjøpt noe ting fra før av. Var på refleks i går og fikk kjøpt inn litt, men må nok ha litt mer. Jeg er bare så bekymret for at det plutselig skal bli en gutt:)

 

Så dumt at du kom opp i det da. Har aldri hørt at det kan være farlig. Hva fare er det for deg da?

 

Hvordan syns du det er å gå hjemme da. I dag har jeg vært husmor til de grader, ryddet og vaskt så alt er klart til en god avslappende helg. Sitter å betaler for det nå da, men sånn er det bare.

 

Skal du gjør noe kjekt i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde storvask for 2 dager siden. Kjente det veldig godt i ryggen etterpå, men var så lenge siden jeg hadde hatt storvask at nå var det på tide. Heldigvis kunne jeg bare slappe av dagen etterpå. Tenkte jeg skulle vaske komfyren, mikroen og kjøleskapet, men det får vente til neste uke.

 

Det er forsåvidt ikke farlig for meg, men for fosteret. Kan i værste fall føre til spontanabort. Jeg kan overføre sykdommen til fosteret slik at det kan være aktuelt med blodoverføring til fosteret. Men dette er kun hvis du er veldig uheldig.

 

Har egentlig ingen planer for helga. Skal i familieselskap senere i dag, men har ingenting annet på tapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det går bra med fosteret, men hvis det viser seg at det er noe gale så er du så langt på vei nå at hvis det ender med at du må settes igang eller noe, er fosteret så stort nå at det mest sannsynlig overlever.

 

Jeg har vært en tur på ikea i dag. Ola hadde Ørjan med på traktorpulling så jeg har hatt barnefri.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du mye fint da? Vi hadde en tur på Ikea før ferien, kjøpt masse da!! Bare babyting. Men har lyst på en tur til for å se på ting til barnerommet. Men det haster ikke, bare jeg som har så lyst=) Sitter å kikker på nettet og i ulike kataloger, det fins så mye fint til å innrede barnerommet med. Men fornuften sier at det får vente til det blir mer aktuelt når gutten skal sove på sitt eget rom.

 

Har dere barnerommet klart? Barnerommet vårt er jo så å si klart. Vi skal bare pynte litt med møbler, gardiner og slikt. Skal ikke pusse det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte egentlig ikke så mye, kjøpte noe beholdere til å ha mjøl og diverse matvarer i. Pleier egentlig ikke finne så mye på ikea.

 

Barnerommet er ikke klart. Har hengt opp gardiner, men har ikke fått inn noe annet. Nå står det bare masse vogner der oppe som ikke er i bruk nå for tiden. Det er også noen ting som skal ryddes ut av det, men stresser ikke så veldig mye med det. det er jo en stund til hun skal ligge der, men er greit ha det så pass klart med tanke på å ha en plass og ha lekene som ørjan har vokst i fra og ikke minst klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt besøk av min mor, hun gleder seg til å bli bestemor igjen. Ellers så var vi på Jærhagen å fremkallte 3D bildene, slik at jeg kan lime inn dem i albumet. Kjøpte og litt blomsterpotter slik jeg kan plante blomsteravleggere som jeg har.

 

Ellers så synes jeg det er herligt å ta dagene som de kommer. Er mye jeg har lyst til å gjøre nå som jeg har tid til det, men føler jeg må fordele de utover dagene. Har lyst å kjøpe gardiner og persienner, men må vente til lønna kommer inn til helgen. Kjøpte litt gaskluter (gulpefiller?) på princess. Hvor mange trenger jeg av det?Har vel rundt 15 stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så sliten i dag. Jeg holdt Ørjan hjemme i dag for svigermor kom på besøk, hun hadde han en time så jeg fikk meg en halvtime i senga, det var deilig.

 

Jeg har det på samme måte som deg, utrolig mye jeg har lyst og gjøre, men sliter med å klare det. Nå har jeg satt meg som mål at jeg skal gå en liten tur annen hverdag slik at jeg får holdt meg litt i form.

 

Har du lagt på deg mye i løpet av svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off då, så kjedeligt! Godt at svigermor kan hjelpe til litt=)

 

Jeg går tur hver dag, har jo hund så må lufte den litt. MEN går aldri lange turer, blir slike småturer. Orker ikke gå langt:(

 

Har lagt på meg over 10 kilo. Spiser som en hest føler jeg. Når jeg var hos jordmor sist mandag hadde jeg visst sukker i urinen eller noe sånt. Så jeg må komme tilbake om en uke å legge frem ny urinprøve. Har visst spist litt mye godteri i det siste..uups..

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 6 1/2 kg. Sist gang var jeg oppe i 25 kg tilslutt mener jeg. Jeg hadde også sukker i urinen med Ørjan den ene gangen, men det var bare en gang det slo ut, hadde sikker spist en del sukker dagen før eller noe. Får bare håpe at det ikke utvikler seg til noe mer.

 

Har du fått noe svar på den andre testen du tok?

 

I dag bestilte jeg 3D ultralyd hos Kari Utne. Jeg må bare få en bekreftelse på at det er en jente. Blir kjekt å se henne igjen. I dag gjorde jeg klar senga hennes, må ta det av og vaske alt før hun kommer, men det var så kjekt å se hvordan det ble. Begynner å ha kontroll på alt nå. Har fått kjøpt inn de klære hun trenger og sånn. Jeg skal bare bestille et vognteppe fra lille lam så er alt på plass.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 6 1/2 kg. Mener jeg var oppe i 25 når jeg gikk med ørjan.

 

Jeg hadde også sukker i urinen en gang i sist svangerskap, men det var bare den ene gangen. hadde sikker spist for mye snop dagen før.

 

I dag bestilte jeg 3D ultralyd hos Kari Utne. trenger å få en bekreftelse på at det er en jente. Jeg gjorde klart senga i dag, måtte bare se hvordan det så ut. Begynner å komme i orden nå. har fått kjøpt inn de klærne jeg trenger i starten osv. Må bare bestille et vognteppe fra lille lam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var jammen bra! Med tanke på at du la på deg mye mer sist gang. Har du gått aktiv inn på å ikke legge på deg så mye denne gangen? Kjenner jeg har latt alt slurve, har spist det jeg har hatt lyst på når jeg har hatt lyst på det. Æsj...

 

Ja, jeg såg det på facebook. Når skal du? Så kjekt då=)

 

Er det slik at jeg ikke kan spise så mye ting med sukker i nå, elle bør jeg bare passe meg to dager før jeg skal levere ny urinprøve? Jeg skal i familieselskap og slik, og syns det er dumt hvis det er slik at jeg ikke kan spise et kakestykke o.l.

 

Er formen bedre idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan spise ting med sukker i, men sikker ikke så lurt å spise en sjokoladeplate kvelden før legetime. Men det kommer vel helt ann på om du har fått svangerskapsdiabetis da er det mye strenger, men hadde ikke brydd meg noe om det nå før du skal til kontroll igjen. Spør jordmor neste gang.

 

Jeg har ikke hat noe fokus på vekten, men er mye mer aktiv nå som jeg løper etter en 2 åring hele dagen, så har jeg ikke så veldig lust på snop. Jeg drikker heller ikke brus, men det har jeg nesten ikke gjort siden Ørjan ble født.

 

Jeg har time hos Kari på torsdag kl 0800. Det blir kjempe spennede.

 

Formen er noe bedre idag. Sov mye bedre i natt, men kjenner jeg er veldig lei av bekkenet. jeg kan ikke gjøre noe før jeg kjenner det verker masse. Men sånn er det vel. Premien som kommer til slutt er absolutt vert det.

 

Hvordan er din form da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan gikk d på 3D? Fekk du noen fine bilder?

 

Igår vasket jeg terrassen med høytrykkspyler, kjenner jeg må betale for det idag. Har vondt i ryggen (men det regnet jeg med å få, men måtte bare få det gjort). Men hadde ALDRI gjort det hvis jeg måtte gått på jobb dagen etterpå. Kjenner det er herligt. Hvis det er noe jeg gjør som krever litt ekstra, vet jeg at jeg kan bruke neste dag til å slappe helt av.

Ellers er formen fin. Sover godt om nettene, må ikke opp å tisse hellers, så det er herlig å slippe.

 

Hmm,lurer på om jeg skal bake boller nå. Hørtes så godt ut=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fantastisk godt ut med boller.

 

Jeg fikk noen kjempe fine bilder av den lille jenta som ligger der inne. Denne uka har ikke jeg gjort noe særlig. Fikk vaskt gulvet nå nettopp og kjenner nå at det verker godt. Jeg føler nesten jeg ikke sover lenger, klarer bare å ligge på en side og det blir også ubehagelig i lengden, springer også på do i ett sett, men men.

 

Jeg var også testet for den femte barnesykdommen i dag, det har komt i barnehagen og der går jo Ørjan. Jeg velger å holde han hjemme til jeg får svar på testen om jeg har hat den sykdommen da jeg var liten. Tar ikke sjans på å bli smittet. det skal bli spennende og se hvordan formen er etter å han hjemme hele dagene.

 

Det ble mye syt i dette innlegget....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt me 3D da. Klarte dere å se noe om hvem hun ligner på? Far min mente gutten vår lignet på meg da jeg var liten, men jeg synes det var helt umulig å se...Men er ikke så god til å se sånne ting jeg da.

 

Jeg sover egentlig kjempe godt (om så lenge...), og er veldig glad for det!

 

Off, då..så kjedelig! Tar det ei uke før du får svar og? Sa de noe til deg hva som ville skje hvis du har det? Idag har det akkuratt gått ei uke sidn jeg var å tok blodprøve siste fredag. Tenkte jeg skulle ringe til legekontoret senere (hvis de ikke ringer meg) og spør om de har fått noe svar på prøven. Kjedeligt å gå rundt å vente slik..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en veldig bra forklaring på nette, bare søk på den femte barnesykdommen. Ringte du og hørte med legen?

 

Jeg syns hun lignet litt på mannen, men er ikke sikker. Jeg er heller ikke flink til å se sånn.

 

Skal du gjøre noe kjekt i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ringte legen. Må visst ned å ta ny blodprøve neste uke pga de var ikke sikre på om jeg hadde blitt smittet eller ikke. Skal ned på tirsdag.

 

Ellers så har jeg ikke så mye planer. Skal treffe ei fra jobben i morgen, og bort til søsteren min etterpå. Du da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da det var jo dumt. Håper jeg slipper unda. Nå tok de blodprøve av meg for å se om jeg hadde hat den smitten da jeg var liten. vet egentlig ikke var som skjer videre.

 

Jeg har vel egentlig ingen planer, skal bare slappe av og nyte det med og ha mannen hjemme slik at vi er 2 til å løpe etter Ørjan.Kjenner at dagene blir ganske lange av og til. Blir litt lei av å sitte hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært nede å tatt ny blodprøve. Håper de får resultatet til fredag, slik at jeg vet noe mer før helgen.

 

Idag har jeg sittet å lest hele dagen. Tar norsk på barnetrinnet for førskolelærer som nettkurs. Tok GLSM ifjor/år og har begynnt på norsk. Veldig dyrt!! Betalte 21 000 kr for GLSM, og må betale 23 000 kr for norsken. Æsj, mye penger..men vil lønne seg når jeg begynner å jobbe som lærer på barneskolen i stede for å jobbe i bhg resten av livet.

 

Ellers har jeg begynnt å få menssmerter, men regner med det er vanlig. Har og begynnt å få veldig kløe under den ene foten, kun den ene. Trodde jeg skulle klø meg til blods i går når jeg skulle sove. Men regner med det er og vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...