Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Vi har malt huset i ferien. Skikkelig gørr å måtte gjøre det i ferien, men ville heller få det gjort enn å stå å male etter arbeidstid. Ser ut som vi valgte rett tidspunkt på å gjøre det og, for nå er det bare regn.

 

Ellers så var vi ei uke på sørlandet på hyttetur, va kjempe kjekt. Var godt å komme vekk litt. Dette er mi siste uke med ferie, men jeg har den alene for samboeren min jobber denne uka, så det er litt kjedeligt! Så begynner jeg å jobbe neste uke, og da har han ei uke ferie..kjedeligt..men men..

 

Dere da? Har du alt klart til Malin kommer? Du har vel en del utstyr fra Ørjan så du kan bruke? Vi har det meste i hus tror jeg. Har fått vanvittig mye klær og utstyr fra venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og Ørjan har hat 4 uker ferie. Vi har vært på hytta på Evje og hos svigermor som bor på Randøy som ligger i Hjelmeland. Det er alltid kjedelig å male huset, men må til. Er det enbolig dere har?

 

Dette er min siste uke med ferie også blir litt uvant og begynne å jobbe igjen.

 

Vi har det meste i huset. Har kjøpt en søskenvogn, men mangler jeg bag til. De hadde ikke riktig farge inne hos barnas hus når vi kjøpte den. Ellers vil jeg ha en bag til oth singelvognen også. Ellers er vel det meste i hus. Har ikke kjøpt noe klær eller noe sånn enda. Må også ha noen sengesett og tepper osv.

 

Hvilken vogn endte du med å kjøpe da, har du kjøpt vognpose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i rekkehus, så alle måtte male innen sepemteber i år.

 

Vi kjøpte en brukt vogn, Happy Brio Duo tror jeg den heter. 2007 modell, ser helt ny ut. Hun som hadde den, hadde kun brukt den 10 mnd, og kun brukt sportsdelen to ganger. Hun ventet barn nr 2 ganske så tett, så hun måtte skifte til tvillingvogn pga det andre barnet var ikke et 1 år en gang. Så vi føler vi var heldige der! Har egentlig ikke noe særlig erfaring med vogner, men føler den virker veldig bra! Jeg foretrekker vogn med 4 hjul, virker lettere når du skal gå med hunden og.

 

Vognpose fikk jeg av stesøsteren min, slik en dunpose med bamse inne..hvis du forstå? Selger dem på barnas hus..har og fått voksipose, men føler den virker så stor og klumpsete. Tror jeg kommer til å ha den i lekegrinda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske mange vogner. Syns også det er greit med fire hjul når jeg går med hunden, men det fungerer godt med 3 hjul så lenge du låser hjulet fremme. Jeg har også den med bamse i, men med Ørjan følte jeg at glidelåsen i midten var veldig plagsom, tenkte jeg skulle prøve og se hvordan den fungerer denne gang. Jeg her brio kombi som bagvogn, den var kjempe god til Ørjan så regner med den er like god nå.

 

Er det noe utstyr du mangler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har det meste. Må kjøpe litt kremer til babyen, men er jo et hav å velge mellom. Lotion, olje, fuktighestkrem, shampo, såpe osv..Hva trenger jeg egentlig?

 

Har ikke brystpumpe, men vett ikke om jeg gidder kjøpe det på forhånd. Tenkte at jeg skulle se om det går uten, og heller gå ut å kjøpe hvis jeg trenger det.

 

Har ikke kjøpt ammebh. Det må jeg gjør. Tenkte å kjøpe kun 1 før fødselen, pga størrelsen.

 

Babycall tror jeg vi skal få til sengemat, har sagt at vi ikke ønsker så mye klær, pga at vi har altfor mye allerede!

 

Flasker, har du mangen av di? Håper på å amme, men har lest at det er greit å ha med på tur. Har kun 1 tror jeg. Tror jeg venter å ser om jeg trenger flere, kan heller sende Eirik ut for å shoppe=)

 

Har du brukt tisselaken eller kladd til å ha i sprinkelsengen?

 

Du da? Mangler du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha en babyolje i vannet når de bader, også noe shampo. Jeg ville ha kjøpt det på apoteket, natusan har egentlig ikke det beste rykte på seg. Ellers når vi fikk Ørjan ble vi anbefalt å ikke bruke no fuktighetskrem osv. Hvis han blir sår er egentlig det beste å legge han på et tisselaken å la han lufttørke, men det ser du jo hvordan dere gjør. De blir egentlig ikke så veldig såre når så lenge de bare får morsmelk. Jeg anbefaler deg mesoft (kjøpes på apoteket) i steden for våtservietter, hvertfall til hjemme bruk.

 

Jeg hadde heller ikke kjøpt pumpe før vi kom hjem fra sykehuset og jeg tror jeg brukte det en gang. Du trenger egentlig ikke mer enn 1 flaske ser du at det blir behov for mer er det bare å kjøpe på mega.

 

Det er veldig greit å ha tisselaken i sprinkelsenga i forhold til gulping osv, du skåner hvertfall madrassa da.

 

Jeg mangler en del tror jeg. Må ta en dag på og gå igjennom alt som ligger på loftet. Har egentlig ikke kjøpt noe til henne enda. Vi må nok ut en dag og handle litt. Føler egentlig ikke det har godt helt opp for oss enda og at tiden har godt veldig fort, men vi har jo enda litt tid igjen.

 

Hvet du om det kommer noe salg på Olsen i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, då må eg nok ut å kikke litt mer på hva de har av stelleprodukter. Jeg såg at Libero hadde laget mye kremer o.l., har du prøvt de?

 

Hvor gammel er Ørjan forresten? Føler selv at det ikke har gått helt opp for oss. Blir rart å ha en liten baby som er der døgnet rundt, men blir jo koseligt og=)

 

Nei, har ikke hørt noe om salg på olsen, men det er bare å følge med i avisen og reklameblad. Skal holde utkikk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd de kremene. Ørjan han er 2 år og 2 mnd. Det har på langt nær godt opp for oss også, men rekner med alt går bra når hun kommer:)

 

Det er uansett bare til å glede seg til å få en liten i hus. Livet fikk hvertfall en helt annen mening her i huset.

 

Gleder du deg til å begynne å jobbe i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, må ærlig talt innrømme at jeg ikke gleder meg. Gruer meg for det meste. Begynner å få vondt i ryggen, og er spent på hvordan det blir. Har litt kontorarbeid, som jeg kan gjøre, men ikke noe som tar hele dager. Er redd for at det blir skikkelig tøft! Nå har jeg hatt ferie i 4 uker hvor jeg i slutten ikke har gjort så mye hardt arbeid. Har kost meg med venner, familie, gjort husarbeid o.l og har fått vondt i ryggen pga det. Merker også at jeg er veldig sliten om kveldene og mye trøtt! Lurer virkelig hvordan det skal gå når jeg begynner på jobb med lange arbeidsdager, tungt arbeid, mye løft og stress. Skal ha to uker med barna som gikk her før ferien, og etterpå blir det innkjøring med de nye. Og vi har kun 1 og 2 åringer, så det blir tøft!

 

Hvordan funker aktiv sykemelding? Ser du har det/eller skal ha det. Kan du på en måte gå som du vil? At en dag jobber du kun f.eks 4 timer pga du ikke klarer mer?

 

Begynnte du igjen på jobb i dag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du styrer din egen dag ja, alt etter hva du orker. Veldig greit å ha for å kunne kartlegge litt om hvor mye du egentlig orker å jobbe.

 

Jeg begynte på jobb i dag ja, men tror rett og slett jeg bare må gi meg for denne gang. Er ikke bra i formen i det hele tatt. Har lust å kunne gjør noe når jeg kommer hjem fra jobb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off då, så dumt! Men bedre du tar det litt roligere når du har en gutt å ta deg av. Har kun jobbet to dager, men har hatt kjempevondt i ryggen. Ligger kun rett ut på sofaen når jeg kommer hjem. Igår la jeg meg kl.8, var helt ferdig da. Skal snakke me sjefene, og krever mer tilrettelegging. Nå løfter jeg nesten like mye som de andre assistene+hun ene er syk slik at jeg må hjelpe til...Men kommer ikke til å holde ut lenge hvis det skal fortsette slik:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å kjenne på kroppens egne signaler. Det er bare til å kreve tilrettelegging. Hvis er bekkenløsning du begynner å få kan jo det forsette etter du har født også.

 

Gruer du deg til fødselen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker ikke så mye på den. Føler det er så fjernt ennå, så vet jeg jo ikke hva jeg går til. Har lovt søsteren min at hun skal få lov til å vær med å se på, hun har så lyst. Har født 3 barn selv, men aldri sett på, så då sa jeg at det var greit.

 

Gruer du deg? Gjekk det greit sist gang? Når pakket du fødebaggen? Lurer på om eg skal snart pakke den bare i tilfelle jeg skulle få før tiden. Men vet ikke helt hva jeg skal ha med, prøver å lese litt her inne hva som er vanlig å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gikk jeg 12 dager over tiden og ble satt igang. Hadde en fødsel som varte i 12 timer så endte det med keisersnitt, men har ikke noe vond følelse om fødselen. Føler meg vel egentlig ganske fresk selv vet nesten ikke helt hva jeg går til. Hvertfall ikke hvis alt skjer av seg selv. Jeg hadde epidural og syns det var fantastisk.

 

Jeg pakket vel baggen når jeg var 35 uker på vei, har ikke tenkt å pakkke den enda. Skal gi beskje om hva jeg pakker når jeg kommer så langt, må bare komme i det riktige moduset. Føler liksom ikke jeg er der enda hehe.

 

Så på facebook at du har helg alt, det er sikker godt å få slappe litt av siden du sliter med ryggen.

 

Jeg skal ut i kveld og jobbe i hagen, ganske spent på hvordan formen er etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan gikk det med hagearbeidet?

 

Går dårlig med meg nå. Har så sinnsykt vondt i korsryggen. Hvis det ikke går bedre på jobb innen neste uke, kommer jeg til å spør om å få sykemelding. Men vil se hvordan det går ut uka. Skal til jordmor neste tirsdag og høre hva hun syns. Begynner innkjøring med de nye barna og neste uke. Men vi får se hvordan det går.

 

Fekk gratispakke fra bam idag=) Alltid kjekt med gratis babypakker. Bestillte den på bam.no

 

Håper jeg får Ikeakatalogen og nå snart, gleder meg til å se på babyting og slikt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel jobbing i en time så orket jeg ikke mer, kjenner det mest dagen etter er ikke i noe god form da nei hehe.

 

Uff det var dumt at formen var dårlig, alltid kjedelig å kjenne at kroppen ikke samarbeider på den måten du skulle ha ønsket den gjorde.

 

Jeg kjenner det var godt å gå hjemme 100%, orker å ta litt del i husarbeidet igjen og har mer overskudd til Ørjan. Mannen reiser til skottland i morgen så det blir spennede og se hvordan formen er når jeg har alt alene, du kan si det sånn at det er godt han er i barnehage på dagtid.

 

Tenker jeg må inn å se på bam jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Skottland. Det hørtes kjekt ut! Hvor lenge skal han være der?

 

Ja, merker husarbeidet blir et skikkelig ork!! Må fordele tingen utover dagene. Igår vasket jeg klær og la dem sammen. Idag støvsuget jeg, og ryddet litt..Føler alt tar veldig lang tid, men syns det er lettere når jeg fordeler det slik. Selv om jeg skulle ønske jeg klarte å gjøra alt på en dag, så kunne jeg hatt "fri" de andre dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal være der til torsdag så det blir noen dager alene.

 

Jeg forstår godt hva du mener, jeg også må planlegge hva jeg skal gjøre. I dag har jeg en lat dag der jeg ikke har gjort noe. Tenkte jeg skulle ut å handle reima-dress til Ørjan i dag. Må bare finne ut hvilken farge jeg skal ha til han hehe.

 

Begynner du å bli klar til å ta i mot de nye barna? Er det mange som skal ha innkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4 stk som skal ha innkjøring, de begynner neste uke. Holder på med litt papirarbeid til foreldrene og årsplanen.

 

Var på tropehuset og kjøpte sånnen "grima" (vett ikke om det er det det heter) til hunden. Slik du tar over nesen og munne, slik at hunden ikke drar. Tenkte det kunne være bedre å gå med nå når jeg må gå med vogn. Hadde en prøvetur i dag, funket veldig bra!!! Hun prøvte jo å dra den av, men etterhvert måtte hun bare finne seg i å ha den på. Var herligt å gå med den, selv om jeg føler det ser litt grotesk ut..håper det går like godt når jeg skal gå med henne og vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å fungere kjempe bra. Mena (hunden vår) går ganske så fint med vogna. Hun drar litt når vi treffer hunder osv, men ikke sånn det er et problem.

 

Jeg har hat en utrolig lat dag, sitter nå og manner meg opp til å ta i et tak hjemme, men er ikke sikker på om det går. Stolen var bare så utrolig god og sitte i:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, forstår hva du mener. Hvis jeg skal gjøre noe, må jeg gjøre det med en gang jeg kommer hjem fra jobb. For hvis jeg setter meg ned i sofaen, bruker jeg lang tid på å komme meg opp igjen.

 

Når du pakker sykehusbaggen, er det en bagg og eller en liten trillekoffert? Gidder ikke pakke den enda, men kom plutselig på at vi ikke har noen bagg. Eller, har en, men den er kjempe stor. Eirik har noen bagger, men de har han hatt fotabllutstyret i, slik at de lukter død og fordervelse. Og en ryggsekk høres upraktisk ut og har jo ikke plass til mye da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist pakket jeg i en bag, tenker nok at jeg gjør det igjen. Det er ganske mye som skal være med, men det er jo litt opp til hver enkelt. Sikker lettere og holde orden i en trille koffert.

 

Skal du ha ull til han når han blir født? Har du bestemt deg for hva du skal ha på han på vei hjem fra sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir et blått hentesett som farmora har strikka. Hadde egentlig ikke tenkt å ha ull, for tenkte å ta med en fleecepose eller en dress til han. Skal jo rett ut i bilen og hjem, så følte kanskje jeg ikke trengte det? Skal du ha det?

 

Gratulerer med bryllupsdag, var d 4 år bryllupsdag?

 

Skal på Kleppnåttå, håper er mange fine tilbud=) Må vertfall ut å kikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle ha noe strikk på henne, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn bilstolpose på dOlsen, men de hadde ikke inne i noen farger jeg likte så jeg får bestille på nett.

 

Vett du om noen som setter modningsakupunktur? Tenkte jeg skulle prøve det og se om det kunne hjelpe siden jeg gikk 12 dager over tiden sist gang.

 

Det var 4 år i går ja, tiden den går bare så utrolig fort.

 

Hvordan går det på jobb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Kari Utne på Bryne gjør det=) Du kan ta en telefon til hun og høre.

 

Var på nattåpent igår, match på jærhagen hadde 70% salg på alle babyklær fra 0-3 år. Så jeg kjøpte to vinterluer til 30 kr, to tøffler til 30 kr, to pysjamaser til 30 kr. Hadde mye fine klær til billig penge, men jeg har så mye klær at jeg såg ikke vitsen med å kjøpe mer.

 

Jeg tenkte jeg skulle snakke litt med jordmora på tirsdag å høre hva hun mener om jobben min. Har veldig få barnpå begge avdelingene nå, men jeg blir kjempesliten uansett!! Tar ingen bleieskift eller legging, men blir sliten av å gå mye, sitte på gulvet(eller sitter ikke så veldig mye på gulvet, men blir sliten av det lille jeg sitter) og lange arbeidsdager. Selv om arbeidet ikke er så hardt lengre, har jeg vondt i ryggen. Akkuratt som om d stråler nedover korsryggen. Har gjort en del papirarbeid, men blir dårlige av å sitte for lenge på en kontorstol. Så jeg skal høre hva hun anbefaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...