Gå til innhold

bor i bergen - ønsker å føde på Voss. Hvordan gå frem?


kruta78

Anbefalte innlegg

jeg har dårlig erfaring med Haukeland sykehus og ønsker derfor å føde på Voss istedenfor. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg skal føde på Voss selv om jeg bor på Sotra. Jeg har sagt i fra til lege og jordmor og fått jordmor til å kontakte sykehuset pr. brev slik at vi ble innkalt til samtale der oppe. Jeg hadde en traumatisk fødsel for ti år siden og trengte gå i gjennom denne nå som ny fødsel nærmer seg. Jeg var på Voss for ti år siden også. Det er en rolig og fin fødeavdeling med flinke og imøtekommende jordmødre og pleiere. Det var godt å komme opp dit og "bli sett". Du trenger ikke grunngi til noen hvorfor du ikke vil være på Haukeland. Jeg er imidlertid klar over at ting kan oppstå som gjør at KK blir fødestedet denne gangen, men i utgangspunktet reiser vi ørten mil ekstra for å slippe.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg sendte de bare et brev med ønske mitt sammen med kopi av papirene mine.

Fikk telefon noen dager senere fra en av jordmødrene der om at selvfølgelig skulle jeg få føde der og at jeg var hjertelig velkommen.

Det var en skikkelig bra start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til Voss denne gangen.Vi bestemte oss tidlig og ringte selv og snakket med jordmor der oppe.Fikk raskt time til omvisning og samtale.Fantastisk hyggelige jordmødre og leger der oppe.

Skal settes igang 20 aug.pga at ikke baby skal bli så stor.

Lykke til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...